Godis och gråt

106 4 0
                                    

LISAS POV
Glömma honom som alla andra? Varför sa jag så? Jag kommer inte kunna glömma honom. Jag sitter i soffan och tittar på medan killarna övar lite på deras nyaste låt. Det låter riktigt bra, vem som helst skulle gilla den.

När dom är klara så går Oscar och Ogge ut för att grilla kött så att vi kan äta sen. "Lisa, kan du gå och köpa godis?" Säger Omar och flinar, juste jag måste köpa godis till honom och jag får inte äta något på en månad. Tårar börjar rinna och Felix tittar oroligt på mig, Omar bara skrattar. Jag vet att det kanske är lite konstigt att gråta för att man inte får äta godis på en månad men godis är en del av mig. "Vad händer?" Frågar Felix och tittar frågande på oss. "Vi slog vad om en sak så nu måste hon köpa godis till mig när jag vill det och hon får inte äta det på en månad" säger Omar och fortsätter skratta när han ser att jag fortfarande gråter. "Men jag kan följa med dig och titta så du inte fuskar" säger Felix och ler, jag blänger surt på honom.

FELIX POV
"Så vad slog ni vad om?" Frågar jag när vi kommit en bit från stugan. "Ehm...inget" säger hon och jag höjer på ögonbrynen. "Inget sa jag" säger hon och ler. "Jo kom igen, jag vill veta" säger jag och skrattar. "Nej det vill du inte" säger hon och skrattar hon med. "Om du säger så kan jag smuggla godis till dig" säger jag och hon ser ut att tänka. Om hon inte berättar nu måste det varit något hon skäms över eftersom hon nyss grät. "Nej jag kan inte säga" säger hon och suckar. "Varför inte?" Frågar jag och Jon tittar upp på mig. "För det är ingenting jag vill vara" säger hon och slår ner blicken i backen igen.

LISAS POV
"För det är ingenting jag vill vara" säger jag men inser fort hur dumt det var att säga så. Nu vet han att det är någonting jag är, men han kanske inte tänker på det. Mina förhoppningar grusas fort för när jag tittar upp på honom igen så möter jag hans flin.

----------
Jag har inte skrivit på den här på ett tag😨
Men NU så😏
Jag kommer att fokusera mest på den andra jag skriver men det kommer komma fler kapitel nu än förut eftersom jag slutade helt då😋

Hat och kärlekWhere stories live. Discover now