الفصل السادس عشر
-----------------------------
(مر شهر هادء بطريقه غريبه يحاول فيه رامي ومهاب وسمر التجهيز لخطتهم ورفيف تعمل لتحسين الشركه قدر المستطاع وسامر يحاول ينفذ وصيه والده انا يحمي رفيف وساره وساره كسبت الصديقه الي كانت بتحلم بيها بس للاسف مكنوش يعرفو ان ده هدوء ما قبل العاصفه)
رفيف:انا مش عرفه انت قلقان ليه. سامر:عشان مشيتي من غير متقوليلي. رفيف:خلصت شغلي وحسيت اني تعبانه فخت بعضي وروحت وقلت للسكرتيره تقولك عشان ملقتكش وبعدين خايف ليه مانا مع الحراسه. سامر:ماشي يا رفيف بس خلي بالك. رفيف:حاضر...........ايه ده في ايه. الحارس1:انسه رفيف وطي راسك بسرعه. الحارس2:العربيه الي ورانا اتفجرت دول عربيتين مش حنعرف نخلص منهم بضرب النار.
(كل ده وسامر سامع الكلام كله) سامر(بزعيق):رفيف فيه ايه رفيف ردي عليا. رفيف(بعياط):سامر انا خيفه. سامر(بعد ان حاول يهدي عشان يهديها):لا يا حببتي متخفيش مفيش حاجه انشاء الله حتكوني كويسه. رفيف:سامر العربيه الي ورايا اتفجرت. الحارس2:حاول تهرب منهم....اه ه ه ه ه انا اتصبت مش حأدر اضربهم.الحارس1:انسه رفيف لازم تنطي من الجمب الشمال وتجري بأسرع ما عندك بسرعه. رفيف:بس هو متصاب. الحارس2: متخفيش عليا اعملي الي بيقولك عليه بس. سامر:رفيف فيه ايه مين الي اتصاب رفيف الو رفيف. رفيف(بعياط):سامر انا في الطريق الفاضي الي ورا الشركه تعالي الحقني.(وانقطع الخط) سامر:رفيف الو رفيف......انت روح جهزلي الحراسه كلها حالا.
(ذهب سامر للطريق الي رفيف كانت فيه)سامر:ااقف هنا بسرعه.......(وجدها ملقاه علي الارض مغما عليها)رفيف...رفيف ردي عليا رفيف ايه الدم ده رفيف. رفيف(بتعب) سامر كان في حارس متصاب الحقه. سامر:متصاب ايه بس انتي مضروبه بالرصاص يا رفيف....رفيف وفيف ردي متسكتيش كده. (حملها سامر علي يده واخدها للسياره) سامر:العربيتين الي ورا يقدمو قدام يشوفو في حد من الحراسه ولا لا ولو في حد عايش جبوه علي المستشفي بسرعه. الحارس3:حاضر يلا بسرعه يا رجاله. سامر :وانت اسرع حاجه عندك علي اول مستشفي.
في المستشفي
سامر:بسرعه حد يجي ياخدها مني. الممرضه:ايه الي حصل بظبط. سامر(وهو يضعها علي السرير المتحرك):اتصابت بطلقه. الممرضه(لممرضه اخري):روحي بسرعه نادي الدكتور لغرفه العمليات بسرعه عندنا حاله حرجه
(نقلو رفيف لغرفه العمليات واتي الطبيب وقام باجراء العمليه)الحارس3:استاذ سامر لقينا مقلوبه ومحروقه ولما فحصناها اتاكدنا انها عربيت الانسه رفيف. سامر:طب والي جواها. الحارس3:الي جوه العربيه كانت جثه واحده بس ااي جمب السواق والسواق لقيناه بعد العربيه بشويه متصاب بس كان لسه عايش اتصلنا بالبوليس وسبت واحد من رجلتي وجبت السواق علي هنا. سامر:طب اطمن علي رفيف واخشلها. الحارس3:هي انسه رفيف عامله ايه. سامر(بتنهيده):والله ما اعرف لسه الدكتور لسه مطلعش لحد دلؤتي. الحارس3:انشاء الله خير احنا حاليا بندور علي الي ممكن يعمل كده. سامر:لا ملوش لذمه تدورو انا عارف مين الي حيعمل كده وانا حتصرف معاه. الحارس3:تحب احنا نتصرف بدالك. سامر:لا ملوش لزوم انا حتصرف.الحارس3:الدكتور طلع. سامر:هاه يا دكتور هي عمله ايه كويسه صح. الدكتور:مكدبش علي حضرتك حلتها خطره جدا للاسف لحد ما جت هنا كانت الحاله صعبه والحمد لله مدخلتش في غيبوبه وغير كده هي نزفت كتير جدا فأطرينا ننقلها دم من البنك ومعرفناش ناخد موفقتك. سامر:مش مهام المهم انها كويسه هي عدت مرحله الخطر صح. الدكتور:لا لسه مستنين تعدي الاربعه وعشرين ساعه تكون عدت مرحله الخطر انشاء الله احنا حننقلها العنايه المركزه. سامر:انا ممكن اعض معاها صح. الدكتور:طالما من الاهل اه طبعا تأدر. سامر:شكرا ليك يا دكتور. ______________ساره:ازاي يا سامر كل ده يحصل ومحدش يقول حاجه. سامر:معلش يا ساره ملحقتش ااقول لحد الموضوع جه بسرعه. ساره:طب هي عامله ايه. سامر:مش كويسه تعبانه اوي يا ساره. ساره:مين ممكن يكون عمل كده. سامر:انتي عرفه مين الي يعمل كده. ساره:لا يا سامر متوصلش للقتل احنا ان هم ممكن يأزوها يضحكو عليها لكن يقتلوها لا. سامر:هو ايه الي يقتلوها لا ما كانو ادامي وادامك مستنين موت ابوكي وهم الي جبونا هنا عشان مستنين موته وخططو كذا مره لقتله لكن عشان ابوكي فاهم دمغهم كويس اوي معرفوش يكملو خططهم. ساره:طب انت حتعمل ايه. سامر:مش عارف يا ساره مش عارف حعمل ايه. (دخلت ممرضه إلي الغرفه تضع الدواء في المحلول) سامر:هو الدكتور فين يطمني عليها. الممرضه:الدكتور روح من شويه بس متقلقش مؤشرتها كلها بتقول انها كويسه وانا الممرضه الي مسؤله عنها. سامر:شكرا.هو اسمك ايه. الممرضه:سهى اسمي سهى واي حاجه تحتجها دوس علي الزرار الي عندك ده بس. سامر:ماشي يا سهى لو احتجت حاجه حدوس عليه. ساره:باين عليها طيبه اوي. (بعد مرور ساعتين)
ددخلت ممرضه اخرى الغرفه ومعها دواء في يدها. سامر:ايه ده. الممرضه:ده الدواء الي الدكتور كتبه. سامر:دواء ايه وبعدين انتي مين وفين سهى. الممرضه:سهي....سهى اطرت تستأذن عشان تعبانه. سامر(بعصبيه):انتي كدابه. ساره:سامر اهدي خليها تشوف شغلها. سامران(بزعيق):لا شغلها مش حتشوفه انا عايز اعرف ايه الدواء ده. الممرضه(بخوف):ده الدواء الي الدكتور كتبه. سامر(بنبرته الحاده) :طب انا عايز اشوف الدكتور.ساره:سامر اهدء ميصحش كده. سامر(بزعيق):بقولك فين الدكتور. سهى:فيه ايه ايه الزعيق ده. سامر:طب ماهي ماستأذنتش ولا حاجه اهي ولا هي من بيتها سمعت الذعيق وجت بسرعه. سهي:استأذن ابه وانتي ايه الي جابك هنا يا مايا. مايا:هاه ..اصل..اصل كنت عيزه اديها الدواء واطمن عليها. سهى:دواء ايه انا اديتها اخر دواء. مايا:ايه ده بجد مكنتش اعرف. سامر:سهي لو سمحتي شوفي الابره الي معاها دي فيها ايه. سهي:وريني يا مايا ايه الي فأيدك ده. مايا:ماانا قولتلك يا سهي دا الدواء. سهي:طب خليني اتأكد. مايا:تتأكدي من ايه ملوش لزوم بقولك ده الدواء. ساره:ما توريها وانتي ساكته الابره الي في إدك. سحيت سهي الابره. سهي:ده مش لون الدواء ايه ده. مايا:دا...دا. سهي:قولي يا مايا ابه ده وإلا حقول للدكتور يرفدك. مايا:حطيت ده. سامر:ايه ده. سهي:ده دواء بيقلل ضخط الدم ولو كانت ادتهولها كانت... كانت. سامر:كانت ايه. سهي:كانت اتوفت قبل ما حد يلحقها.
باااااااس كده
يا تري ايه الي حيحصل ؟؟
ورامي ومهاب ناوين علي ايه تاني ؟؟
استعدو لأحداث اكتر
أنت تقرأ
ابواب جهنم
General Fictionفتاه وحيده حزينه تخلت عنها الحياه حتي اتي هو وعاملها كأبنته واعطاها هذه الحياه فهل ستتركها الحياه تسعد ام ستضع عقباتها المعتاده