A/n
Heey,
Ik heb ontzettend veel ideeën voor Semua en ik kan niet wachten om verder te schrijven!
Question of the day: Vinden jullie dat Riv bij Thiago of bij Thijs hoort? Of misschien wel bij Raf? Laat het me weten in de reacties :)
Xx Anniek
---------------,,Riv!"
Ik zit in het zand naar de zonsondergang te kijken, wanneer Thijs aan komt lopen. Hij ploft naast me neer en vraagt hoe het gaat. ,,Goed," zeg ik. ,,Alleen maak ik me wel zorgen over Lyla." Thijs slaat zijn arm om me heen en ik druk mijn hoofd tegen zijn schouder. ,,Het komt vast goed. Je hebt fantastische krachten, je kan die Sirenes vast aan," zegt hij lief. Ik glimlach, al weet ik dat ik die Sirenes nooit in mijn eentje aan kan. Ik mag dan wel alle krachten hebben, ik beheers er alleen de basis van. Ik kan geen gletsjers creëeren, vulkanen doen uitbarsten, complete riffen doen ontstaan, zeelui hypnotiseren, et cetera. Als het dwaallichtje me al te pakken had vanochtend, laat staan waar een heel team Sirenes toe in staat is. Ik grabbel in mijn broekzak en haal de schildparel tevoorschijn. In tegenstelling tot vanmorgen, toen hij nog wit was, is hij nu donkerblauw en straalt een sterk licht uit. ,,Mooi," zegt Thijs. ,,Waar heb je die gevonden?" ,,Gekregen," antwoord ik. Ik wrijf over de parel heen, en dan gaat er ineens een steek door mijn hand heen. Ik laat de parel in het zand vallen. Plotseling komt er een soort vaag hologram uit. Ik zie een lichtblauwe zeemeermin en een donkerpaarse zeemeermin elkaar de hand schudden. De donkerpaarse zeemeermin geeft dan de lichtblauwe zeemeermin een sleutel. Dan floept het beeld weer weg, en de schildparel stopt met gloeien.,,Wat was dat?" vraagt Thijs geschrokken. Ik denk na: een lichtblauwe en een donkerpaarse zeemeermin die handen schudden, en een sleutel. Wacht eens even... Lichtblauw is de kleur van IJs en donkerpaars de Sirene kleur. De IJszeemeerminnen en de Sirenes hebben dus de handen geschud, oftewel, een deal gesloten. Daarna kregen de IJszeemeerminnen een sleutel. De sleutel ligt bij IJs. Ik heb geen idee of de sleutel letterlijk of figuurlijk is, maar in beide gevallen gaat het over de oplossing van mijn probleem. ,,Ik moet naar IJs toe," zeg ik vastberaden tegen Thijs. Hij fronst. ,,Waarom?" ,,Daar vind ik de oplossing, misschien is Lyla daar wel." Ik klim overeind. Thijs kijkt me beteuterd aan, wéér moet ik haastig afscheid van hem nemen. Thijs pakt mijn arm beet. ,,Ik zal je missen," zegt hij zacht. ,,Ik kom je opzoeken, dat beloof ik," antwoord ik. Hij glimlacht. ,,Succes," sust hij. Ik geef hem een snelle knuffel, en ren dan zonder te aarzelen de golven in.
JE LEEST
Riv 3: Semua
FantasiHet leven van een zeemeermin op het land is allesbehalve simpel. Zomaar met je vrienden naar het zwembad gaat niet en zelfs een vaartochtje zit er niet in. Gelukkig maak je als tienerzeemeermin kennis met de krachten van Basis, Vuur, IJs, Koraal en...