كانت عائشه تفتح عينها ببطء وساهر لما يزحز عينها عنها وظل ينظر لها وسرح في ملامحها الخلابه
عائشه"اهااا يا دماغي انااا فين وقاعدة تبص حواليها ولاقت ساهر بيبصلها ومتنح فقالت اي داه هو مجنون ولا ايه هو انا في مستشفي المجانين اي داه يا خراببي مكنشي يومك يا عائشه مكنشي يومك يا حبيبتي وبعدين بصتله بعصبيه طفوليه انت يا جدع انت يا يلاااا انت ياابني "
ساهر سرحان ومش سامع اي حاجه
عائشة اقعده تبص حواليها علشان تضربه بي اي حاجه تفوقه لاقت مزهريه مسكتها وحدفتها عليه
ساهر "اهااااا يا بنت المجنونه اي داه "
عائشه والدموع تجمت في عينيها " احترم نفسك واتكلم عدل يلااااا انت انت فاهم ولا لا"
ساهر "يعني بتعيطي و لسانك طويل كامل مشاء الله اي داه نسميه اي"
عائشه"وانفجرت بالبكاء "
ساهر زعل من نفسه"انا اسف والله مكنتش اقصد مزعلش طب متزعليش وهجبلك شيكولاته برضه مفيش فايده لسه بتعيطي طب هجبلك مارشملوا اي رائيك "
تبسمت عائشه ومسحت دموعها
طلع ساهر كيس مارشملو ومد ايده وبيقوله " شوفتي انا قد كلامي ازاي اضحكي بقي ومتعيطش تاني شكلك بيبقي وحش"
ابتسمت عائشه لانها بقالها كتير مسمعتيش كلمه حلوه من حد وكمان مش هاين زعلها علي حد وفتحت المارشمول وقعدت تاكل فيه وساهر واقف يتفرج عليها وحاسس بفرح في قلبه مش عارف لييه وابعدين بتحط ايدها علي وشها ملاقتشي النقاب
عائشة فتحت بوقها من الصدمه وبصتله بصدمه وبتقول" بصوت متقطع نقابي نقابي فين وقامت معيطه"
#امنيه____وليد
ساهر"اي بس في اي نقاب اهاااااا افتكرت اتقطع لما خبطتك بالعربية اهدي وهجبلك مصنع بداله بس متعيطش متعيطش بس انتي اسمك اي"
عائشة وهي مستمره في البكاء"اسمي عائشه بس مينفعش راجل غريب يشوفني من غير النقاب حرام انا كده شلت ذنبي وذنبه لان دي تعتبر فتنها "
ساهر وقلبه وجعه انه شايفها في الحاله دي "طب بص داه لو في حاله انك عاملها داه بارادتك اما داه غصب عنك ف اكيد ربنا هيسماحك ممكن تهدي "
عائشة هدات بعد سماعها كلام ساهر وبصلته وبعدين بصت في الارض
ساهر مد ايده "انا ساهر محمد ومهندس معماري وانتي مين انتي قولتيه بس انا مسمعتهوش كويس "
عائشة" اولا انا اسفه مش بسلم علي رجاله واسمي عائشه عمر وانا مدرسه "
ساهر شال ايده ومن جواه فرحاااان جدااا وقال "عادي ولا يهمك المهم حاسه بي اي "
عائشة"انا الحمدلله كويسه بس ...."
ساهر"بس اي اقولي اللي انتي عايزها وانا تحت امرك اتفضلي "
عائشة بخجل وبصها في الارض"انا هروح ازاي دلوقتي من غير النقاب "
ساهر بتنهيده "لو في هنا محل قريب هنزل اشتريلك عالطول عادي "
عائشة بخجل "هو احنا مستشفي اي "
ساهر"مستشفي**********"
عائشة"اهااا في محل اسمه ***** قريب من هنا"
ساهر"طب هروح اشتري واجي "
عائشة بخجل "ربنا يجزيكي كل الخير "
وساهر لسه هيخرج الممرضه داخلت وقالت بابتسامة"حمد لله علي سلامتك يا انسه انتي مش متخيلها خطيبك كان قلقان عليكي ازاي وكان هيتجنن عليكي "
ساهر وعائشه بصوا لبعض شويه وبعدين عائشه لفت وشها فضحك الساهر عليها
ردت عائشه علي الممرضه"انا مش خطبته انتي غلطانها "
الممرضة وضحكت "اهااا معليش جوز حضرتك كان قلقان عليكي "
فنفجر ساهر من الضحك 😂😂😂
عائشة بغضب طفولي " انا لا خطبته ولا مراته انا معرفهوش اصلا يا ست انتي "
الممرضة بضحك " طب خلص اهدي انا اسفه" واديته الحقنه ومشت
وساهر واقف بيضحك عليها بصتل عائشه بغضب طفولي وقالت"لو سمحت اسكت وبطل تضحك ورحو هاتي النقاب علشان اروح"
ساهر بنبره ساخره " ليه بابي ومامي قلقانين عليكي "
تجمعت الدموع في عين عائشه وقالت"اظهار انك لما بتتكلم مش بتعرف انت بتقول اي انا اهلي متوفين وانا وحيد مليش حد بس مش معني كده انه امشي علي حل شعر لا انا منتظمه في كل حاجه وبشتغل وبصرف علي نفسي وعارف قمتي وعارفها حدود فتفضل شوف انت رايح فين "
وانفجرت بالبكاء
ساهر وتجمعت في عيونه الدموع هو الاخر "انا اسف والله صدقني مكنتش اقصد والله عن اذنك "وسابها ومشي راح يجيب النقاب
ضمت عائشه رجليها وظلت تبكي انها بمفردها ووحيدها لاصديق ولا قريب ولا اي شخص فقط هي والوحدها اصدقاء ...
يتبع#امنيه___وليد
أنت تقرأ
للقلب رائي اخر
General Fictionتكلمت وسط دموعها " متتاسفش انا بس من زماان مفتقدها الحنان داه ومحدش اهتم لي امري خالص فصعبانه عليا نفسي بس وعمري ماسمعت كلام حلو من حد وكمان هتجوزك وانا معرفشي اي حاجه عنك انا مش عارفها انا متلخبطه متلخبطه اوووي وكمان عايزها حد يحضني ومن كتر الحضن و...