Po návratu domů šla přímo k té podivné truhle. Vytáhla desku a vedle ní rozložila vše ostatní, co v ní našla. Položila ruce na předmět na ní. Začala se ptát, jestli tam s ní někdo je. Chvíli se nic nedělo, když v tom se to pohnulo směrem k ANO. Následovala otázka, kolik jich tu je. Odpověď ji zarazila. V-Š-I-C-H-N-I.
Rozhlédla se okolo, ale nikoho neviděla. Seděla na zemi, pod krbem, nad kterým byla stopa po obraze. Napadlo ji, že by se mohla zeptat na něj. P-Ů-D-A.
Vzala si do ruky baterku a vydala se k ní. Na půdu vedla úzká chodba, nikde nebylo jediné světlo a dveře byly zamčené. Odemkla a dostala se do místnosti plné harampádí. Vše bylo přikryté prostěradly. Přišla k prvnímu a odkryla jej. Byla to jakási komoda. Otočila se. K smrti vyděšená se zůstala dívat na cosi vysokého, taktéž přikrytého nažloutlým prostěradlem. Krok za krokem se přibližovala a s úlevou zjistila, že to byl věšák. Rychle odkryla všechno ostatní. Znovu se rozhlédla. Místnost vypadala spíš jako starožitnictví. Sošky andělů, zlaté svícny, starý nábytek a ostatní harampádí. A pak tam byl on. Obraz.
Ve velkém rámu se pyšnil portrét rodiny. Bylo to ale zvláštní. Někteří z lidí měli smrtelně vážné výrazy, jiní byli zas zvláštně skroucení. Na fotce byl muž se ženou v objetí, u nich pak stála malá kudrnatá holka. Ona žena byla oblečená v rozevlátých šatech a její od přírody divoké vlasy byly sepnuté v jednoduchém účesu. Vedle nich pak byla starší žena v kostýmku. Na pravé straně pak byla žena s krátkými vlasy, u ní stál mladý muž. Podívala se na obraz z druhé strany, jestli tam není datum kdy byl obraz pořízen. Místo toho jí tam ale čekal jí velmi známý nápis Mortui omnes nobiscum sunt.
Když se pak na obraz podívala znovu, mladík držel vyhřeznutá střeva a byl ve vojenské uniformě. Žena vedle něho byla stará a měla zavřené oči, jako kdyby zemřela ve spánku. Stará paní v ušpiněném kostýmku měla okolo krku smyčku lana. Další žena měla uprostřed čela díru po kulce, byla to ta, která ještě před chvílí byla v objetí s oním mužem. Ten měl rozlámané a znetvořené celé tělo a část lebky mu vysel za kus kůže u hlavy. Jen ta malá holčička klečí na zemi a směje se, jako blázen.
Zamrkala a obraz vypadal jako předtím...
ČTEŠ
PŘÍBĚHY SOUSEDŮ
ParanormalVětšina příběhů, co je tu napsána se doopravdy stala. A nebo ne? Příběhy známé i ty zapomenuté.