Uyandım saat dokuz olmuştu. Yorgunluğun geçmişti. Hazırlandım ve teyzemlerin dükkana gitmeye karar verdim. Yarım saat sonra börek ve tatlı alarak dükkandan girdim. Muhammed'i orada görmemle rüya aklıma geldi. Teyzem tatlı ve böreği tabaklara çıkartırken rüyamı anlatmak için yanına gittim.
-Teyze sana bir şey söylemem gerek.
-Söyle güzel kızım.
Dedi endişeliydi bu hali tuafıma gitsede anlatmaya başladım.
-Sabah ezanı Allahu Ekber demeden uyandım ve bir ismi söyledim bir erkeğin ismini sonra ezan başladı. Rüyamda tertemiz bir göl vardı göle elimi uzattım o anda yanımdaki o ismini söylediğim kişide elini uzattı göldeki balıkları tutmaya çalıştık ama olmadı bir anda ellerimiz birbirini tutup çıkardı gölden. Balıklardan iki tanesi bana bakıp gülmeye başladılar. Sonra diğer bir balık ağlamaya başladı. Bense o elini tuttuğum kişiyle tebessüm ederek balıklara aldırmadan oradan ayrıldık. Camiye gittik önümde o kişi arkada ben dua ediyorduk. O benim adımı söylüyordu duasında ben onun. Amin dedim ve yüzüme sürdüm ellerimi. Sonra ona seslendim. Ve bir anda uyandım ve ezan başladı başta da söylediğim gibi. Sence nedir teyze bu rüyanın anlamı?
Soran gözlerle tebessüm ederek teyzeme bakıyordum ama teyzem sanki bu rüyayı görmüş gibi bana bakıyordu.
-Ben bu rüyayı bu sabah dinlemiştim güzel kızım. Hem de uyandığında senin isminle uyanmış sen ismini söylemedin belki utandın bilmiyorum güzel kızım ama Muhammed anlattı banada.Siz birbirinize Allah katında yazılmışsınız. Hayırlısı neyse o olur inşallah güzel kızım.
-Aynı mı görmüş teyze gerçekten?
-Evet canım aynı rüyayı görmüş ve aynı anda uyanmışsınız.
Muhammed'le konuşmak istiyordum ama ne diyecektim ki. Belki dün oldu sanki yarım onda gidiyor gibiydi belki ondandı bu rüya ama ne alaka ikimizde aynı rüyayı görmüştük. Af Allah'ım sen yardım et. Olamaz yanimiza geliyor.Teyzem yüzüme bakarak konuşsanız daha iyi olur dedi ve gitti börek ve tatlı tabanlarını alarak.Muhammed geldi selam verdi izin istedi oturmak için ve bana bakmadan konuşmaya başladı.
- Sana söylemem gereken bir şey var Gül.
-Benimde sana.
-Önce sen söyle istersen Gül?
-Yok buyur sen söyle.
-Tamam o zaman. Lafa nasıl girecegim bilmiyorum ama ben dün bir rüya gördüm sende gördün mü?
-Evet.
Dedim sadece öyle mutlu olmuştu ki anlatamam sanki sadece bu cevabı bekliyordu yıllardır.
-Ben adınla uyandım Gül. Hayırlısıysa inşallah izdivacına talibim. İstersen seni istemeye gelmek istiyoruz.
Bir anda duyduklarım karşısında donup kaldım. Tamam iyi ve güzel kalpli yakışıklı ama babam annem abimler onlar ne derler daha birinci sınıftayım okulum. Ne diyeceğim ben simdi.
-Rüyamızda gördüklerimizde vardır bir hayır fakat çok erken ben tamam desem ailem ne derler bu duruma. Hem daha okulumuz var bizim Muhammed.
-Onbes tatilde geliriz. Hemen evlenmeyiz. Okul bittiğinde düğünü yaparız. Hayırlısıysa olur zaten Gül. Sen bana Allah tarafından verilen bir hediyesin yıllardır her duamda seslendiğimsin nolur hayır deme helalim ol benimle ol güzel gül kokan bir evimiz olsun.
Söyledikleri öyle güzeldi ki bir an için gözümden yaşlar akmaya başladı. Sonra ayağa kalktım ve oda ayağa kalktı birbirimize baktık cebinden mendil çıkartıp göz yaşımı sildi. Ve teyzesi geldi. Anlattik herşeyi ve benim cevabimin evet olduğunu. Hepimiz mutluyduk. Herşey ani olmuştu fakat iyiydim hem de çok iyi. Annemlere anlattım önce ruyamı annem mutluluktan ağlamaya başladı. Annemle kaderimiz ayni galiba diye düşünürken babamin tatil ne zaman demesiyle ayrildim düşüncelerimden. Daha iki hafta var baba dedim. O iki hafta nasil geçecekti çok merak ettim. Annemle aynı derken sevgiyle kurulmuş bir yuvam olacaktı benim inşallah hayırlısıyla olurdu.
Muhammed beni yurda bıraktı ve ben yurda girene kadar bekledi....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HELAL SEVDA'M
General FictionEn güzeli başkasının olsun hayırlısı benim... Dualarımın vazgeçilmez cümlesiydi şükürler olsun ki sonunda hayırlı oldu herşey... (iyi okumalar)