KRADBUR KINGDOM

656 57 3
                                    

Boboiboy: Baiklah,saya nak terapkan tiga peraturan untuk kampung ni,boleh?

Semua: Boleh!!

Boboiboy: Yang pertama,jangan serang atau sakiti manusia. Kedua,jangan memandang rendah puak atau bangsa lain. Ketiga, jangan bergaduh antara satu sama lain. Itu saja.

Roger: Jangan risau tuan! Kami akan ikut peraturan ni dengan penuh hati!

Boboiboy: Bagus tu.

Ray: Er,tuan?

Boboiboy: Ya Ray?

Ray: Kenapa kami tak dibenarkan serang manusia?

Roger: Ray! Sshhhh!!

Boboiboy: Takpe. Sebab saya tak nak kamu cederakan mereka melulu. Manusia tak semua jahat,ada yang baik juga macam saya dan kawan-kawan saya.

Ray: Oh. Saya faham!

Boboiboy: Bagus,dan Roger.

Roger: Ya tuan!?

Boboiboy: Saya nak kamu jaga mereka semua semasa ketiadaan saya.

Roger: Tuan! Saya akan laksanakan amanah tuan sampai mati!

Boboiboy: Ya! "Tak payahlah sampai mati"

Casey: Boboiboy,kitorang nak gerak dah.

Boboiboy: Kejap! Baiklah saya pergi dulu ya?

Roger: Baik tuan!

Boboiboy berjalan ke arah Casey dan lain-lain. Mereka dah bersedia untuk bergerak ke Kradbur Kingdom dengan tahanan mereka, Fred. Dan untuk pengetahuan para reader, skill milik Fred Boboiboy dah ambil. Jadi dia agak useless tanpa skill dia. Yang kesiannya, Fred dah hitam satu badan kena renjat dalam hutan dengan Halilintar tadi. Boboiboy juga mintak supaya mereka bertiga diam tentang Halilintar dan yang lain.

Casey: Kau dah sedia?

Boboiboy: Dah. Kejap,mana Neki?

Neki: Tuan saya di sini!

Boboiboy: *tengok bawah* Eh! Neki! Macam mana kau boleh duduk dalam tanah?!

Neki: Tuan,sebenarnya saya berada dalam bayang tuan. Sejak dulu kami Y.H boleh berada dalam bayang orang yang kami anggap sebagai tuan kami. Dan kini kami bukan lagi Yellow Hunter tapi Elemental Lion.

Boboiboy: Woah hebatnya!

Neki: Betul tu tuan. *keluar dari bayang*

Boboiboy: Tapi,saiz kau masih besar. Macam mana kalau kau takutkan semua orang waktu kita sampai dekat kingdom tu nanti?

Neki: Saya pun tak tahu nak buat macam mana tuan.

Boboiboy berfikir macam mana nak buat saiz Neki jadi lebih kecil. Kemudian dia teringat tentang skill [Statokinesis]. Dia bertanya kepada Solar dalam kepala dia.

Boboiboy: "Solar"

Solar: "Ya?"

Boboiboy: "Aku nak tanya,boleh tak kalau kita bagi skill yang kita ada dekat orang lain?"

Solar: "Kejap."

Korang mesti tertanya macam mana Elementals boleh periksa status Boboiboy dalam kepala kan? Macam ni. Mereka akan buat satu anatomi Boboiboy guna kuasa masing-masing dan periksa status Boboiboy. Contoh,Solar guna partikel cahaya untuk cipta anatomi. Halilintar pulak guna petir. Macam tu.

Solar: "Hhmm. Nampaknya kau boleh bagi skill pada orang lain. Tapi kau kena sentuh direct orang tu."

Boboiboy: "I see. Aku tahu skill mana aku nak bagi Neki."

BOBOIBOY: ENTER MAGIC REALMWhere stories live. Discover now