Boboiboy dan kawan-kawannya berada di sebuah kedai untuk makan malam. Selepas serahkan Fred pada beberapa pengawal
yang mereka jumpa, mereka terus pergi kedai makan sebab Laki kena belanja makan.Laki: Habis duit aku. *depressed*
Casey: Rileklah. Nanti kitorang belanja kau pulak makan.
Nana: Haah. Bukan selalu kau nak belanja ni.
Laki: Haih,yela.
Boboiboy pulak hanya makan makanan dia dengan berselera sebab sedap sangat. Dia dah habiskan satu pinggan manakala mereka bertiga belum habis setengah pinggan lagi. Casey tengok dia makan macam tak makan dua minggu.
Casey: Cepatnya kau makan. Kau nak pesan lagi tak?
Laki: Oi! Habis duit aku!
Casey: Takpe. Kitorang tambah duit.
Nana: Haah.
Boboiboy: Kalau macam tu,aku nak tapi yang ringkas jelah. Takut duit korang habis.
Laki: Nasib aku.
Selepas makan,mereka berjalan sebentar untuk ambil angin malam. Boboiboy hanya mengikut mereka bertiga ke mana sahaja. Sambil tu,dia ada baca tentang serba sedikit buku yang ayah Casey bagi. Dia dapati banyak spell yang macam hampeh tapi sikit je yang boleh gunakan untuk berlawan. Boboiboy teringat akan sesuatu yang penting.
Boboiboy: Korang.
C,N,L: Ya?
Boboiboy: Malam ni aku nak tidur mana?
Krik~ Krik~
Mereka berempat tepuk dahi sebab terlupa tentang perkara tu. Kalau nak tidur kat hotel atau rumah tumpangan,dia mana ada duit. Dan Nana bagi satu idea gila sikit.
Nana: Apa kata kau tidur rumah Casey malam ni?
Casey yang dengar tu terkejut sebab Nana bagi idea tidur rumah dia. Dia apalagi terus cepuk kepala Nana.
Casey: Yang kau suruh dia tidur rumah aku dah kenapa?!!
Nana: Dah tu,rumah aku? Kau tau kan papa aku macam mana.
Laki: Aku dah bertunang jadi memang tak boleh. Dan kau sorang je yang open.
Casey: Tapi.........
Laki: Kan aku dah belanja kau makan? Kau tak payah bayar cuma biar dia tidur rumah kau semalam dua. *muka jahat*
Nana: Haah. *muka jahat jugak*
Casey dah mula nak marah tapi dia faham yang Boboiboy tak ada tempat untuk berteduh jadi terpaksa relakan hatinya.
Casey: *mengeluh* Yela.
Jadi mereka berpisah dan menuju destinasi masing-masing. Boboiboy dan Casey menuju ke rumah miliknya. Ianya sebuah rumah dua tingkat biasa berwarna kelabu dan coklat. Nampak macam dah lama.
Boboiboy: Inilah rumah kau.
Casey: Haah. Aku dengan ayah aku tinggal kat sini.
Boboiboy: Macam mana dengan mak kau?
Casey: Mak aku pembantu diraja a.k.a tangan kanan raja. Jadi dia tak boleh balik ke sini melainkan kalau dia minta cuti.
Boboiboy hanya meng'oh'kan je. Mereka masuk ke dalam.
Casey: jom aku tunjukkan bilik kau.
Casey membawa Boboiboy ke bilik tetamu di tingkat dua. Biliknya agak kecil tapi cukup untuk tiga orang duduk dalam bilik tu.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ENTER MAGIC REALM
FanfictionBoboiboy tiba-tiba mati dan dilahirkan ke dunia lain. Dunia penuh magis dan fantasi yang bakal ditempuhi. Nama anime yang author gunapakai untuk fanfic ni: -Tensei Shitara Slime Datta Ken -In Another World With My Smartphone -Kuma Kuma Kuma Bear Dan...