Boboiboy dan Elementals sedang berbincang tentang isu yang panas.
Boboiboy: Jadi,kita nak buat?
Gempa: Kita boleh buat. Dan kita akan buat.
Taufan: Akhirnya dah tiba saat ini.
Thorn: Masanya telah tiba....
BBB+Elementals: Puasa!!
Ya,puasa. Memandangkan mereka dapat tahu ada pengumuman untuk puasa dua tiga hari lagi,mereka nak ajak seluruh kingdom ikut sekali.
Ais: Tapikan.....
Gempa: Hm?
Ais: Diorang tahu ke apa tu puasa?
KRIK KRIK~
Boboiboy tepuk dahi.
Boboiboy: Aduh! Betul juga tu.
Mereka memikirkan macam mana nak setelkan masalah ni. Dan tiba-tiba Dark dapat satu idea.
Dark: Kita bagitahu jelah.
Gempa: Eh? Takpe?
Dark: Yelah. Kita kan pemimpin kingdom ni. Kita pernah anjurkan Winter Game kan?
Mereka flashback benda yang berlaku sebelum ini. Memang betul. Mereka pernah buat Winter Game dan perkara lain.
Boboiboy: Rasanya...tak salah kalau kita pentingkan diri sekali-sekala kan?
Halilintar: Aku setuju.
Taufan: Kau jangan tidur lama sangat waktu siang Ais.
Ais: Tengok dulu.
Maka,pengumuman dibuat di seluruh kingdom.
(Author: Sebab Solar dan Zorg pergi pasang P.A system kat semua tempat.)
Boboiboy: Pengumuman. Semua penduduk kingdom. Saya ada sesuatu nak cakap.
Semua orang berhenti buat kerja mereka untuk dengar pengumuman tersebut.
Boboiboy: Dalam dua tiga hari lagi, saya akan isytiharkan puasa.
Semua orang berbisik tentang perkara tu.
Barto: Puasa?
Boboiboy: Mesti ada yang tak faham. Biar kami terangkan.
Gempa: Puasa ni bermakna tidak makan untuk satu tempoh,betul tak?
Semua: Ya.
Gempa: Jadi,kami dah tentukan bila kita akan mula berpuasa dan bila kita berbuka. Waktu berpuasa bermula dari terbit matahari sehingga terbenam matahari.
Boboiboy: Waktu matahari dah terbenam,baru boleh berbuka.
Roger: Jadi sebaik saja matahari terbenam,kita dah boleh makan.
Boboiboy: Dan saya nak ingatkan supaya jangan lupa untuk bersahur sebelum matahari terbit untuk dapatkan tenaga sepanjang hari. Itu saja.
Pengumuman tamat. Semua orang sibuk berbincang tentang puasa yang akan berlangsung.
Boboiboy: Selamat~
Blaze: Akhirnya,bazar makanan!!
Solar: Kalau kau boleh puasalah.
Blaze: Aku bolehlah!
Boboiboy: Ya. Kitorang tahu.
Keadaan jadi kecoh dengan pengumuman puasa tu. Boboiboy dan eksekutif yang lain berbincang tentang apa yang patut dilakukan semasa puasa. Mereka bersetuju mengadakan bazar puasa,bermula pada petang dan berakhir 2 jam sebelum tengah malam. Dan makanan tak boleh dijual semasa waktu siang. Selain itu,ada had umur untuk mula berpuasa iaitu 7 tahun. Semua latihan pulak ditangguh selama sebulan,kalau nak buat aktiviti ringan dibenarkan.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: ENTER MAGIC REALM
FanfictionBoboiboy tiba-tiba mati dan dilahirkan ke dunia lain. Dunia penuh magis dan fantasi yang bakal ditempuhi. Nama anime yang author gunapakai untuk fanfic ni: -Tensei Shitara Slime Datta Ken -In Another World With My Smartphone -Kuma Kuma Kuma Bear Dan...