Del 6

50 4 0
                                    


{Oscars perspektiv}
Det var en kille med mörkt hår, han satt uppe på sängen och läste en lapp, troligt vis fakta lappen.
Jag ställde mig framför Ella och gick till killen. "Hej sa jag" lite tveksamt. Han hoppade till lite, säkert för att han inte var bered på att någon skulle komma in hit.
När han kollade på mig var han blek, och då menar jag verkligen blek. Det var som om han hade sätt ett spöke.
"Vad är det som har hänt" frågade jag. "Det här" sa han och gav mig lappen som jag trodde var faktalappen. Det stod:
Hej! Du och dina vänner ska gå ut i skogen och leta efter ett träd. På det trädet är det tio silverstenar format som ett kors. När ni letar efter trädet ska ni akta er för alla möjliga olika varelser. Ni ska vara vid trädet hela natten för det är bara i gryningen som ni kan ta dom silvriga stenarna. Så länge ni rör vid trädet är ni säkra. Uppdraget är att ni ska ta dom silvriga stenarna.
"Ella och Felicia ni måste komma in" sa jag. In kom dom och jag läste upp lappen. "Förresten, du killen, vad heter du" frågade jag. "Jag heter Omar, om det var så, du då" fråga han. "Jag heter Oscar" svarade jag.
{Felicias perspektiv}
"Ja, men då måste vi väl gå nu då" sa jag bestämt, även fast jag var så rädd man kan vara.
När vi kom till hallen var det en till lapp som låg på golvet. "Den låg inte här när vi kom" sa Ella. Omar blev jätte mycket mer blekare än han var innan."Någon har varit här inne när vi var där uppe"...

ÄventyrenWhere stories live. Discover now