{Omars perspektiv}
Klockan var nu tio och Felix börjar se lite aggressiv och stressad ut. "Felix, mår du bra" sa jag lite oroligt. "Jag måste bort här ifrån, bort från er, nu!" sa han väldigt stressat men ändå lugnt. Vi började springa till ytterdörren. När vi var utanför dörren så började Felix förändras. Han blev någon slags varelse. Vi skyndade oss in igen och hann precis innan Felix slet oss i bitar med sina sylvassa klor och tänder. "Det ligger en lapp här" sa Oscar lite oroligt. Alla samlades runt Oscar och han började läsa: Här är ert uppdrag. Ni ska hålla er borta från huset och vara minst 50 meter bort. Läskiga varelser kommer att vara i ert hus från och med klockan 6 på morgonen.
{Oscars perspektiv}
När jag hade läst klart lappen kände jag hur lättnaden kom över mig. Det var tur att det inte var något farligt iallafall, men man vet ju aldrig vad som finns där ute. "hallå, lyssnar du eller?" hör jag någon säga. "Va, vadå?" Frågade jag när jag förstod att personen pratade med mig. "Jo jag sa att vi måste vila ut tills imorgon" sa Felicia lite argt när hon såg att jag inte hade lyssnat. Ja, okej men vi måste vakna väldigt tidigt" sa jag. Vi gick och la oss men det tog inte lång tid tills vi vaknade eller rättare sagt dom väckte mig.Flachback
Jag hörde någon skrika, EN VAMPYR I HUSET, EN VAMPYR I HUSET om och om igen. Jag vaknade inte av det för jag trodde att det bara var en dröm. När jag fortsatte att drömma så kände jag som en vindpust på mig och sedan så hörde man en skärande röst väldigt högt, det det kom vatten på mig och såklart skrek jag Aaaaaaaa medan jag sprang runt i rummet. Dom hade dragit av täcket, skrikigt och sedan hällt vatten och is på mig. Det var ju riktigt kul, INTE.
Slut på flachbackKlockan var nu fem på morgonen och alla var klara för att gå. Vi hade packat ner vattenflaskor, torkad mat och överlevnads material. När vi kom utanför dörren så började vi gå, Omar gick först och jag gick sist, vi bara gick och gick. När vi kommit ca 20 meter bort från vårt hus så såg vi något. Vi såg en dörr.
YOU ARE READING
Äventyren
FanfictionJag är en tjej som heter Ella och är 16 år, jag tror det iallafall. Jag vaknade upp och mindes ingenting, jag hittade en lapp och läste den. I lappen stod det fakta om mig. Det händer saker nästan vartenda dag.