Del 12

23 3 0
                                    


{Ellas perspektiv}
"Vart tog Oscar och Ogge vägen" frågade jag bekymrat. Tänk om det har hänt något. "Jag sitter på något konstigt" sa Felicia. Hon ställde sig upp och såg att det var en lapp. Hon började läsa:
Är ni säkra på att ni kan lita på alla i detta hus
Stod det.
"Men vad ska det menas med" frågade jag. Innan någon hann svara kom Oscar in. "Vart tog Ogge vägen" frågade Omar.
"Jo det är så att jag gjorde mig av med honom, han var konstig och tråkig" sa Oscar.
Det var inte alls likt honom att både göra och säga så.

{Ogges perspektiv}
Min plan är perfekt. Ingen kommer någonsin vilja vara med Oscar igen.
Alla kollar med sura blickar på mig förutom Ella som verkar tänka. Jag måste övertyga Ella att Oscar är konsig, elak och farlig. Nästa person är nog Felicia som jag ska bli. "Jag kan hämta honom om Felicia följer med och hjälper till" sa jag och log lite ondskefullt. Felicia följde efter mig ner till källaren där riktiga Oscar var.

{Felicias perspektiv}
Jag följde med Oscar ner till källaren. När vi kom ner sa han att jag skulle sätta mig ner på en stol medans han hämtade Oscar. Jag satte mig ner men det ångrar jag väldigt fort för samtidigt tog han ett hårt grepp om min arm medans han satte rep runt mig och stolen. "Hjälp" hann jag att skrika innan jag fick en tejpbit för min mun. Oscar började förändras i ansiktet till först Ogge och sedan....

ÄventyrenWhere stories live. Discover now