خرج خالد من غرفة المكتب غاضب ويكاد ينفجر من الغضب... بينما كنت صفيه وناريمان وسماح يتناول بعض الكعك وبعض المشروبات الساخنة.....
سمعت ناريمان صوت سيارة خالد تخرج من بوبة القصر..... فشعرة بأستغرب...... =//غريبه مش ده صوت عربية خالد.... هو مش كان مع عمي.........قالت ناريمان ثم قامت بالوقوف
ونظرة من النافذه ولكنه لم تري شئ.... فقامت بألتقط هاتفه وقامت بطلب رقم خالد ولكنه كان غير متاح.......
عرفت صفيه ان ماكنت تخشه قد حدث وان طاهر أخبر ما ينتويه لخالد..... =//بعد اذنكو يا بنات..... اسمحولي اروح اشوف طاهر...... قالت صفيه......
طرقت صفيه علي باب المكتب ولكن لم يجب احد ففتحت الباب لتجد ان الغرفه فارغه....... فأستدرة ونادة على احدي الخادمة...... =//ما شوفتيش طاهر بيه يا بنت....
فآجابت الخادمه ان طاهر بيه صعده الي غرفته.......
...... فتحت صفيه باب غرفة النوم لتجد طاهر يبدل ملابسه
=//جري ايه يا طاهر حتنام من دلوقتي.....
=//خير في حاجه ولا جيه تطمني على اني مزعلتش ابنك الكبير....... يا حاجه صفيه قال طاهر بينما يقذف بوسائد الفرش علي ا لا رض ويرفع الغطاء ليرقد تحته ويمسك بجهز التحكم ويفتح التلفاز......
=//يا سبحان الله يا طاهر من يوم ما عرفتك... وانت اول ما تكون متعصب ولا عندك مشكله تروح سريرك وتنام وانت بتتفرج علي فليم أبيض واسود..... نفسي اعرف ليه...
=//عشان مبعرفش افكر وانا متعصب والأفلام القديمه بتهدئ اعصابي.......
تقدمت صفيه من طاهر وجلست مقابله علي الفرش.... ثم وضعت يده على يده....=//انت فتحت خالد في الموضوع يا طاهر.....
نظر طاهر مطولاً الي صفيه....... =//ايوه.....
=//..... وطبعا رفض انه يتجوز علي ناريمان........ وطلع زي عادته ومش حيرجع الا بعد يومين...... لم يرد طاهر علي كلام صفيه فآكملت هي...... =//يا طاهر انت عرف ان خالد بيحب ناريمان..... وفكرة انه يتجوز وحده عليه دي من المستحيلات.......
=//انتي عارفه يا صفيه خالد مش عيز يتجوز علي ناريمان ليه....
فقالت صفيه لطاهر =//ليه.....
=//عشان خالد حسس بالذنب........
=//حسس بالذنب...... ذنب ايه يا طاهر...
=//فكرة ان ناريمان مش بتخلف وان خالد يتخلى عنه ده مش من طبع خالد....يعني خالد شيف انه يكمل حياته مع ناريمان بس عشان ميجرحش احسسه.... حتى ولو كان نفسه يخلف...... انا بشوف ده في وش ابني كل ما يعرف ان وحد صحبه خلف ولا تجي له دعوة عقيقه بشوف الحزن والحسرة في. عيونه.......انا مستحيل اسيب خالد من غير خلفه..... انا خالص حطيته قدم الأمر الوقع يآمه يتجوز ويجب لي حفيد يآمه كل اللي أملكه حيروح ليوسف وسالم وهو بقي خلي بنت الاكابر تبقى تنفعه.....
صعقت صفيه من تصريح طاهر =//ازي يا طاهر حتحرم خالد من اللي تملكه..... الكلام عمره ما كان كده.......
=//اسمعي يا صفيه ان قالت اللي عندي.... خالد قدمه شهر يآما يتجوز والا مالهوش حاجه عندي..... ويلا اطفي النور وسيبني لوحدي مش عيز اسمع ولا اشوف حد.......
=//امرك يا طاهر..... قالت صفيه بينما تطفئ المصباح وتغلق الباب خلفه.....
وقفت صفيه خلف الباب وهي تفكر فيما ستفعل لتنقظ خالد من هذا الموقف فعلي ما يبدو أن طاهر جاد في تهديده هذاه المرة........
أنت تقرأ
✮◇؏ــڜــڦ ا لـــقَــــنٌـــٱوِيّ ◇✮بّقَلميّ هٱلۂ
Romanceخالد القناوي كبير عائلة القناوي، لانت له الدنيا، فآجتماع لديه المال والسلطه، الاان الدنيا اذا أعطت اخذات، فخالد حرم من نعمة الولد والسبب زوجته، ماذا سيفعل حين يأمره ولده بالزوج من أجل انجاب وريث،، وكيف سيتخلي عن زوجته التي يحب...........