/خالد حبيبي انت جيت...... قالت ناريمان وهي تركض الي خالد الذي قام بأحتضانه، ونظر الي عيونه المليئه بدموع..
=//خير يا ماما في ايه........
=//انت اللي في ايه......... انت نسي ان النهارده فرحك
ابوك مش عجبه اللي انته عمالتو ده........ مفيش رجل محترم يعمل اللي انته عمالتو..... حد يسيب عرستوه مستنيه كده وميسئلش فيه....=//عروستي....... ما ما من فضلك كلنا عرفين المسرحيه الهابطه اللي احنه بنمثله كلنا وحده عيزه فلوس بعت نفسه لناس كل حاجه عندهم بالفلوس، فاياريت بلاش جو عريس ومرته، واسم العيله.......
=//انا عرفه يا خالد بس علي الاقل قدم ابوك وقدم الناس بكرة الخدمين ينشرو اللي حصل في البلد كله وتبقي فضيحه..
علي الاقل كنت تيجي قدم مرت ابوه وقدم ابوك ده طالع اوضته وهو مديق علي الاخر ليه كده يا خالد ما احنا اتفقنا على كل شيء جي دلوقتي تغير رأيك خالص هانت..
يلا يا ابني اغزي الشيطان كده وروح صالح ابوك واطلع ل اوضتك وبت فيه مع عروستك على الاقل قدام الناس .... يلا.... يلا ربنا يصلح حالك يا ابني انا طلعه ارضي ابوك بكلمتين،.......
التفت خالد الي ناريمان ومسح دموعه بيديه =//انا عيز اعرف انتي بتعيطي ليه، دلوقتي.....
=//خالد اوعدني انك مش ممكن تقرب منه....
=//من مين يا ناريمان..... قصدك البنت اللي قالو انه مرتي...
اسمعي......... انا مكنتش موفق من الأول، وانتي اللي اصراتي عليه، انا اقدر اطلع دلوقتي حلا امشي البت اللي فوق دي
ويخلص الموضوع من أساسه.....
=//لاء......... لاء...... يا خالد انا عند وعدي ليك....... بــ...... س انا مش قدره استحمل فكرة انك تكون معه، فكرة انك تكون لغيري حتي ولو علي الورق...... ارجوك استحملني.....
اقترب خالد من ناريمان واحتضانه ومشي به إلى باب القصر ثم قال له =//شوفي روحي انتي دلوقتي واطمني، واعرفي قيمتك عندي قد ايه وما تسمحيش لأي شخص مهما يكون انه يقلل من قيمتك عندي....... ثم توجه معه الي السيارة وقبل ان تركبه طبع قبله علي جبينه...... وماهي الا دقائق حتي انطلقت ناريمان بسيارته متوجه الي منزل ابيه . أما خالد فقد كان يبدو كمن خرج لتوه من حلبة ملاكمة فقد كان يبدو في حاله مزريه.....
=//لسه بدري........... تفاجئ خالد بأبيه يقف أمامه......
=//مترد عليه........... بص بقي لو من أوله حتعمل البني ادمه دي كده يبقي خيبت ظني فيك........ قطعه خالد =//يا حاج..
استطرد طاهر القناوي =//يا خالد انا طول عمري سيب أمور العيله في ايدك.... كل كبيرة وصغيرة برجعلك وبآخذ رآيك...
بس لو انت حتعمل المخلوقه دي كده عشان ملهش ضهر ولا سند يبقي انت غلطان...... لآني انا اللي حقف لك.......
تفجئ خالد من لهجة ولده =//يا حاج متفهمنيش غلط انا......
=//انت خالد القناوي كبير عيلة القناوي واتوقع منك تتصرف على الأساس ده............ تصبح على خير يا كبير......
غادر طاهر القناوي بينما خالد يقف متسمر وهو لا يدري ماذا يفعل......... توقف قليلا ليلتقط أنفاسه امام باب حجرة زوجته الجديده..... امتدات يده المرتعشه الي مقبض الباب ليفتحه على مصرعيه.....
كانت الغرفه الجديد ه واسعه فرشت بأحدث واغلى المفروشات والأثاث...... تجول ببصره دخل الغرفه فوقعت عينه على شباح ابيض اللون يقف في شرفة الغرفه...... تقدم منه وقال =//انتي وقفه بره بلابس ده ازي...... وماهي الا ثونى حتي التفت اليه، ليتفجئ انه لا ينظر إلى امرأة عاديه بل حورية من الجنه كانت بريئه وضعيفه وهي تنظر إلى الاسفل
عقدات المفاجئ لسانه فالم يعرف ماذا يفعل فمد يده وامسك يده وادخله الي الدخل وأغلق باب الشرفه، =//مينفعش توقفي بره بلابس ده...... ا....... انتي عرفه الأصول......
جالس خالد الي الفراش واخذ يبدال ملابسه فوقفت ريان أمامه واخذات منه ستراته، ووضعاته جانباً، ثم اخذ يخلع نعليه فجلست أمامه واخذات فردتي. الحذاء بيده الا ان خالد منعه من ذلك فرفعت وجهه اليه لتقع عينه على عيونه فأصيب بذهول من مداي جمال عيونه وغرابة لونه وتسأل في نفسه ما السبب الذي يدعو فتاة في جماله ان تقبل بمثل هذاه الصفقه المهينه........ وعندما تذكر كيف بعت نفسه من اجل المال شعر بنفور منه...... فتوجه مسرعة الي دورة المياه... وبينما هو كذلك اسراعات ريان لتبدل ملابسه فأخذت تفتح حقيبته وفتحته لتجد ان كل ما اشترته من ملابس جديده غير موجود******كيف نست صديقته ان تضع له ملابسه..... لم تجد سوي ثوب نوم قصير للغايه..... لا يصلح حتى لعاهر.... لم تجد مفر من ارتدئه فآرتدته واختفت تحت الاغطيه واغلقت الإضاءة....... وكله ثوني معدوده حتي خرج خالد من دورة المياه ليجد ان الظلام دامس فقال في نفسه =//وفرتي عليه الكلام......
دخل الي جنبه ولم ينبث ببنت شفاه...... وبينما هو كذلك كانت ريان تنتظر منه أن يتحدث او حتي يتحرك او يأتي بردة فعل بل بقي علي هذاه الحال حتي شعرات بأنفسه تستقر فعرفت انه نام ........ وبعد دقائق معدوده شعرات بثقل جفوانه ولم تشعر الا والنوم يغزو عينيه.............***************
يتابع..............
أنت تقرأ
✮◇؏ــڜــڦ ا لـــقَــــنٌـــٱوِيّ ◇✮بّقَلميّ هٱلۂ
Romanceخالد القناوي كبير عائلة القناوي، لانت له الدنيا، فآجتماع لديه المال والسلطه، الاان الدنيا اذا أعطت اخذات، فخالد حرم من نعمة الولد والسبب زوجته، ماذا سيفعل حين يأمره ولده بالزوج من أجل انجاب وريث،، وكيف سيتخلي عن زوجته التي يحب...........