Kapitel 4

222 10 3
                                    

~Oscars perspektiv~

Alice låg under en filt i mitt knä. Jag, och killarna satt och spelade FIFA. Rätt mysigt om du frågar mig.
"Vill du testa?" Frågade Felix Alice. "Snällaaaaaa" , sa han med bebisröst.
"Okej då! Bara du slutar tjata!" Svarade hon och rykte till sig kontrollen.

Vi hade spelat klart och Alice gjorde 1 mål, ett självmål.
Och jag gjorde 14 mål, inte självmål.
"Näe, jag går och lägger mig. Är supertrött och ska tävla imorgon så godnatt" , sa hon och gick upp för trappan.

~Alices perspektiv~

Jag hade gjort mig iordning och fick och la mig i sängen mittemot Oscars. Jag kan inte fatta att vi fortfarande delar rum?! Men jaja. Imorgon skulle jag tävla i en jättestor hopptävling (med hästar ofcourse) ! Och om jag kommer på 1:a, 2:a eller 3:e plats får jag åka vidare till LONDON och tävla!! Och mamma säger att om jag vinner där, så ska jag få en egen häst!! Åh guud vad kul det ska bli!!

~Oscars perspektiv~

Klockan var 23.42 och killarna hade redan gått hem. Jag bestämde mig för att gå upp och lägga mig. Hade ju ändå inget att göra så, why not?

Jag hade gjort mig iordning och gick in i sovrummet. Alice sov.
Jag gick och la mig i sängen och somnade nästan direkt.

Kort kapitel men jaja! En fråga:
Känner ni igen er när det gäller pinsamma föräldrar som dansar i köket? 😂

Brother, Sister. Together? ForeverWhere stories live. Discover now