Detta är den tredje gången jag skriver om kapitlet, för att det är något wierd med Wattpad så kapitlet tas bort hela jävla tiden :(
Jag har också ändrat lite på kapitlet. Alltså "finjusterat" lite ♡
--------
Alices perspektiv:
Jag, och Lina satt hemma i vardagsrummet och väntade på Oscar som skulle komma hem ifrån Base23, och jag kan inte direkt säga att vi hade tråkigt, vi skrattade så att vi -bokstavligen- fick ont i magen!
Lina var så skön, hon och Oscar får ta och bli tillsammans någon gång så att jag får träffa henne oftare!
Oscars perspektiv:
Jag satt på bussen som skulle ta mig hem, hem till soffan som jag typ bor i.
Den inspelade rösten i bussen ropade till slut namnet på hållplatsen jag skulle av på. Jag klickade på den röda stoppknappen, dom två dörrarna öppnades och jag gick av.
Det var en liten bit att gå från hållplatsen till vårt hus, men det var väl bara att göra?
Det plingade till i mobilen. Jag låste upp den och det var Fredde som hade messat;
Från: Fredde☆
Skickat: 12:57
Ey, har en fest ikväll, at my place! Du kommer väl? Ses vid 21! ;)
Jag knappade in ett snabbt "ja" på mobilen och stängde sedan av den.
*
Jag gick in på grusgången till vårt hus och knackade på dörren. Det var Alice som öppnade.
"Hej, din flickvän är här", sa hon och flinade lite.
"Va? Är det "Oscarlina" igen?" Frågade jag förvirrat.
Oscarlina var det som Alice kallade mig när hon var typ 2 år. Och nu har hon fått för sig att det är min flickvän?
"Va? Nej, din dummer!" Svarade hon och slog handflatan i pannan. "Det är Lina, ditt smarthuvud!"
"För sista gången, Alice. Han är inte min pojkvän!" Ropade Lina ifrån vardagsrummet.
"Än så länge" svarade Alice och flinade igen.
Jag lyfte upp henne uppochner och bad Lina att komma och kittla henne på magen. Hon kom villigt hit med ett elakt flin på läpparna och började kittla henne.
"Sl-uta! Två mo-mot en! Tv-två mot en! Fuuuuusk!" Skrek hon.
Hon lyckades på ett konstigt sätt slingra sig ur mitt grepp, springa upp för trappan och låsa dörren till sovrummet. Jag orkar inte springa efter henne nu, speciellt inte efter träningen.
"Du Lina? Alltså du, min kompis, ska ha en fest och jag undrar om du vill hänga med?"
Säg ja! Säg ja! Säg ja!
"Gärna!" Säger hon och ler.
Ett glatt leende. Ett vackert leende. Ett underbart leende. Fyfan vad jag vad kär. Riktigt förälskad. I Lina. På riktigt? Ja, på riktigt. Så riktigt det kan bli!
"Men jag åker hem nu och slappar lite och fixar mig då?" Säger hon glatt.
"Yes, jag hämtar dig halv nio, hoppas du kan åka moped", sa jag och blinkade med ena ögat.
"Du är en sann tönt, men jag gillar dig ändå!" Hon flinade. "Ses då!"
Hon stängde dörren och gick iväg hemåt.
Jag fiskade upp mobilen och kollade vad klockan var. 14:13. Nästan sju timmar kvar till festen, vad ska man hitta på i sju timmar då? Jag kanske ska fråga Alice om hon vill bada i poolen?
Ja, vi har en pool. Och eftersom det är sommarlov så vi behövde inte passa några tider till typ aktiviteter. Så vi kunde bada så länge vi ville!
"Alice?? Vill du bada i poolen?"
Jag hör ett svagt ja ifrån övervåningen. Jag småjoggar upp för trappan och låser dörren till badrummet, klär av mig kläderna och hoppar in i duschen.
Jag låter det varma vattnet skölja över mig.
Efter ungefär 10 minuter är jag färdig och tar på mig badbyxor. Jag låser upp och tassar ner för trappan. Jag går igenom vardagsrummet och ut igenom trädgårdsdörren till det stora trädäcket där den åttaformade poolen ligger. Det står två stycken små palmer på båda kortsidorna. Och Alice står på trädäcket i bikini och kollar på poolen. Jag springer fram och tar tag i henne. Sen hoppar jag ner i det ungefär 24ºC varma vattnet. Gud, vad taskig jag är! Haha, hon kommer säkert få en kallsup.
"Men åååh!!" Säger hon och hostar. "Jag fick ju en kallsup din dummer!!" Lägger hon till och hostar igen.
Hej, hej! Nu är kapitlet äntligen publicerat! Jag behövde skriva om det 1 miljard gånger för varje gång jag sparade togs det bort! Konstigt, huh? Iallafall:
Vill bara säga TACK till er som läser min fan-fic/bok! Det betyder verkligen guld för mig! Lämna jättegärna en kommentar eller en röst! Ni är bäst!
Xoxo
//Alice ♡
YOU ARE READING
Brother, Sister. Together? Forever
FanfictionAlice, 10-årig tjej som tävlar ridsport på hög nivå. Det som nästan inga förutom hennes vänner känner till är att hon är syrra till den kända Oscar Enestad. Deras föräldrar är skilda så dom träffas bara varannan vecka. Dom bråkar nästan aldrig föru...