Oscars perspektiv:
Jag hade just gått ut från studion när det började regna. Men som tur är det bara fem minuter till busshållsplatsen!
Jag hade tur, för bussen kom direkt när jag satte mig på bänken. Jag hoppade på, blippade (okok det heter väl något annat men jaja) mitt kort och satte mig på en plats. Jag gick in på instagram och kollade på några fanpages. Jäklar vilket drama dom skapar om Alice. Jag tycker dom överdriver lite mycket, faktiskt. Vad är det för fel på henne?
Den inspelade kvinnorösten ropade ut min hållplats, så jag klickade på stoppknappen. Det verkade inte bara vara jag som skulle av här, för innan jag klickade hade ungefär fem stycken andra hunnit klicka före mig. Bussen stannade och öppnade dörrarna. Nu var det hem till min soffa som jag skulle.
Alices perspektiv:
Jag har jättetråkigt!! Jag önskar Lina var här! Inte Oscar, han somnar bara på soffan efter sin träning. Tråkigt men sant. Lina är snäll. Och rolig.
Oscars perspektiv:
Jag har just kommit utanför vårt hus när Fredde ringer.
"Hey!" Säger han. "Asså ikväll hade jag tänkt ha en fest. Vill du komma? Den startar kl. 21! Ses? Hejdå!"
Jag han inte ens svara. Han hade väl bråttom att göra iordning, antar jag. Men jag kommer. Jag kanske ska bjuda Lina? Jag tror det.. Jag tog upp min mobil och sms:ade Lina;Oscar 15:43 Hej! Jag bara undrar om du kanske vill hänga med på en fest ikväll? /Oscar
Lina 15:46 Hej! Såklart jag vill! När börjar den? Och var är den?
Oscar 15:47 Den börjar vid 21! Vi kan väl ses hos mig så kan vi ta moppen dit?
Lina 15:51 Ok! Jag kommer vid 20! Ses!
(Hoppar lite tills kl. är 20)
Äntligen plingade det på dörren! Jag öppnade och där stod Lina. Världens sötaste Lina. I en vit, tajt klänning som går ner till knäna. Just nu var klockan kvart över åtta och det tar ungefär en halvtimme att åka till Fredde. För vi måste byta tunnelbana 2 gånger, och sen åka buss 7 stationer innan vi är framme.
"Ska vi gå?" Frågade Lina och kollade på mig.
"Det är nog bäst" , svarade jag.
"Vart ska du Oscar?" Frågade Alice. Just det!
"Jag och Lina ska ut på stan", svarade jag.
"Men när kommer mamma då?", frågade hon ynkligt. Hon var faktiskt ganske blek i ansiktet.
"Om ungefär en timme", ljög jag. "Hejdå", sa jag och stängde dörren.
Nu var det fest!
______________________________Hej! Alltså förlåt som FAN för att jag inte har uppdaterat! Jag känner mig hemsk! Men det som hände med Leonie (min kompis som, ja ni vet) har jag faktiskt inte kommit över än! Och det är så jäkla mycket med skolan! Men förlåt förlåt förlåt!
Xoxo
//Alice (n_n)
STAI LEGGENDO
Brother, Sister. Together? Forever
FanfictionAlice, 10-årig tjej som tävlar ridsport på hög nivå. Det som nästan inga förutom hennes vänner känner till är att hon är syrra till den kända Oscar Enestad. Deras föräldrar är skilda så dom träffas bara varannan vecka. Dom bråkar nästan aldrig föru...