Kapitel 7

199 6 2
                                    

~Oscar's perspektiv~

"Eh..kul promenad!" Sa Lina. Jag började skratta. Ja vet inte varför...jag bara gjorde det. Mitt i allt det trevliga kom Alice.
"Jag kom tvåa! Jag kom tvåa! Jag kom tvåa! JAG KOM TVÅA!!!!!!" Skrek hon. "JAG SKA FÅ TÄVLA I LONDOOOON!!!"
"What?! Grattis!" Sa jag glatt och kramade om henne. Hon var sjukt speedad! Det känns som om hon hade druckit typ 10 flaskor energidryck! Haha, såhär var hon bara när hon var riktigt glad!

*Senare den dagen*

Tävlingen var slut, det var kväll, och Lina gick omkring och kollade i vårt hus. Hon frågade om hon kunde hänga med oss hem efter tävlingen, såklart svarade jag ja!

Alltså jag vet inte...men jag tror seriöst att jag är kär i henne! Jag vet att jag inte kan veta det efter några timmar! Men...jag tror det!

*

Jag, och Lina satt och kollade på film, skräckfilm såklart! Men Lina skrek typ hela tiden. Jag fattar inte vad, dom flesta, tjejer har emot skräckfilmer? Eller jag fattar inte heller vad dom flesta killar gillar med dom (haha! Kul , not.. ) .
"Nu kommer den läskiga delen" , sa jag och flinade åt Lina (haha, det rimmade nästan) .
"Men sluta!" Sa hon och försökte låta sur, men det gick inte så bra så vi båda började skratta. Och plötsligt så skriker någon på filmen och Lina blev jätterädd, och då började vi skratta ännu mer! Sen så hör vi trötta steg nerför trappan.
"Kan ni vara lite tystare tack?" Säger Alice trött och går upp igen.
Vi kan inte hålla oss för skratt och ligger och (typ) dör i soffan! Vi hör att Alice skriker 'TYYYYST!!!' Ifrån sovrummet, men vi bryr oss inte ("Oh oh oh! I really don't caaare" Demi Lovato 😂)

*Nästa dag*

Jag vaknade och kollade klockan på mobilen, 07:23. Äsch, jag kan sova lite till. Då känner jag en varm hand på min rygg. Lina. Jag vänder mig om och ser att hon ligger där och sover. Haha, vad söt hon är! Jag vill bara kyssa henne!

~Linas perspektiv~

Jag la min hand på Oscars rygg, med flit. Han tror nog att jag sover, så jag lägger min arm "i sömnen" runt hans midja. Smart sätt om man vill komma nära någon man gillar. Men det jag mest ville göra var att kyssa honom!

Jag tror inte på kärlek vid första ögonkastet direkt, men gud vad jag är galen i denna kille!

*

Jag ruskar och skakar på den sovande Oscar.
"Hallå? Oscar? Vakna!" Säger jag och slänger en kudde på honom. Han öppnar långsamt ögonen och skiner upp i ett leende.
"Godmorgon" , säger han med sin sexiga morgonröst. Plötsligt får vi båda en kudde på sig och där står Alice.
"Ursäkta, hångla eller vad ni nu har tänkt att göra får ni göra någon annanstans! Inte här." Sa hon. "Och speciellt inte offentligt!" La hon till.
Vi kollade på varandra och började skratta.

~Alices perspektiv~

Jag skulle kunna satsa 1000 kronor på att Lina och Oscar kommer att bli tillsammans! Ja, om jag hade dom pengarna... Men seriöst, hångla får dom göra någon annanstans!

*

Jag satt och drack O'boy och Oscar och Lina kom ner för trappan.
"Oscar?" Sa jag.

"Ja?" Frågade han.

"När ska du vara på Base?" Frågade jag.

"10:30 hurså?"

"Exakt, och vad är klockan nu?" Sa jag och skrattade. Han kollade på klockan och såg säkert att klockan just nu var 10:27.

"Fan! Jag måste gå! Ses Lina!" Sa han, tog väskan med danskläder och sprang till bussen.
________________________________________________________

Vad är det för dag idag? JO, DEN 21 FEBRUARI OCH IDAG BLIR OSCAR 18!! HUR? HAN VAR JU 16 TYP IGÅR?!?! 😂😂❤️ GRATTIS OSCIS 😂😂😂❤️❤️💗💗🎂🍰🎂🍰👏🌸💗

Brother, Sister. Together? ForeverDove le storie prendono vita. Scoprilo ora