Linas perspektiv:
Jag kommer inte ihåg så mycket ifrån festen, men jag kommer iallafall ihåg vad som hände för några sekunder sedan. Jag och Oscar är tillsammans! Det har jag längtat efter ända sedan typ den där ridtävlingen!
-Ska vi dra? frågade Oscar och log.
-Visst! Vi kan äta frukost någonstans! föreslog jag.
Vi bestämde oss för espresso house och tog Oscars moppe dit. Jag tog inte så mycket, bara en cookie och en frapino. Oscar däremot, tog väldigt mycket! Han måste väl ha varit hungrig efter allt drickande? (??????)Efter frukosten på espresso house drog vi hem till Oscar och försökte smyga förbi Alice, vi lyckades faktiskt. Hon satt och spelade på sin iPad. Eller spelade och spelade, tittade på youTube då...
Oscars perspektiv:
Vi gick upp till mitt och Alices rum. Eller snart Alices. För jag skulle snart få vinden som eget rum. Det är så skönt att få slippa dela rum med Alice. Hon är så störd ibland.
Vi hörde Alice ropa till mamma att hon drog till stallet till Summer. Sedan stängdes ytterdörren med en liten smäll.
-Sååå, vi är ensamma på övervåningen...sa jag med ett flin på läpparna.
Hon svarade inte utan kysste mig istället. En minut senare låg vi i min säng och hånglade. Jag vet inte varför, eller vi är ju tillsammans men ändå (😶 konstig humor)Efter allt hångel så gick vi ner igen, och Lina var tvungen att gå hem. Så nu var jag helt ensam.
Alices perspektiv:
Jag hade just ridit klart Summer och var kvar och gosade med henne. Men ända sedan jag ramlade av på tävlingen så hade jag faktiskt känt mig lite konstig. Kanske det bara var fjärilar i magen eftersom att London närmar sig? Jag kan faktiskt inte fatta att det bara är 3 veckor kvar!
Innan jag hann tänka mer kom en tjej fram till mig och sa:
-Ehhh, ursäkta mig men vad gör du vid Summer? Jag ska rykta honom.
Det blev tyst.
-Men GÅ då?! Sa hon irriterat.
-Ursäkta mig, svarade jag. Men det råkar vara så att jag äger Summer. Det är min häst!
Hon mumlade något med "bitch..." när hon gick iväg, men jag brydde mig inte. Jag satte på Summer en grimma, tog ett grimskaft och ledde ut honom i hagen.FÖRLÅT TUSEN MIJONER GÅNGER FÖR ATT JAG INTE HAR UPPDATERAT!! SERIÖST, FÖRLÅT!!
Här får ni iallafall 375 ord av mig ❤️❤️
Alice
YOU ARE READING
Brother, Sister. Together? Forever
FanfictionAlice, 10-årig tjej som tävlar ridsport på hög nivå. Det som nästan inga förutom hennes vänner känner till är att hon är syrra till den kända Oscar Enestad. Deras föräldrar är skilda så dom träffas bara varannan vecka. Dom bråkar nästan aldrig föru...