Kapitel 3

230 8 1
                                    

~Alices perspektiv~

Jag hade aldrig (?!) hängt med till Base förut! Jag vet inte varför, det har inte blivit så. Och seriöst! Det var skiiiit-många Foooers där! Jag fick en massa konstiga blickar, och det var en som sa "Fyfan vad kort hon är"

~Oscars perspektiv~

Jag såg hur hon började koka av ilska! Hon hatar när folk säger att hon är kort!
"Alice, kom nu" , sa jag. Hon gick motvilligt bort från tjejen och gick till mig.
"Vad har dina fans för problem?!" Sa hon argt.
"Dom är bara avundsjuka" , svarade jag samtidigt som vi gick in på Base. "Jag vet att dom gav dig konstiga blickar o sånt men...dom är faktiskt världens bästa!" Sa jag. Det var ju sant! Vi älskar våra Foooers! Utan dom, inget band!
"Mm, verkligen. Världens bästa på att påpeka saker som kanske inte är jätteroliga" sa Alice sarkastiskt och log ett falskt leende. Hon sprang in i lokalen i förväg och jag sprang till omklädningsrummet och bytte om till danskläder.

~Felix's perspektiv~

Alice kom in i lokalen. Hon var verkligen skitsur!
"Wow, wow, wow" sa jag. "What's happend?"
"Era fans har problem" sa Alice surt. "En sa att jag var kort!"
Oh shit! Alla som känner henne vet hur mycket hon hatar att bli kallad kort! Det är det värsta hon vet! Stackars Foooer, hon visste inte.
"Slog du till henne??" Frågade Omar. Alla kollade på honom med en "är-du-seriös-blick".
"Omar...seriöst?" Sa Alice. Hon började skratta.

Hon märkte inte att Oscar kom bakifrån och skulle antagligen skrämma henne. Han satte pekfingret för munnen och visade att vi skulle vara tysta. Och där Alice stod och dog av skratt så kom Oscar.
"BUU!!!!!!!" Skrek han. Åh herregud! Alice är så jävla lättskrämd! Hon skrek det längsta och högsta tjejskriket jag någonsin hört!

Alla började skratta. Till och med Alice. Haha! Bästa lektionen ever!
______________________________________________________________
Nu kom del 3! Och BTW våran vikarie, John, är inspirationen till dubbelburgaren 😯 Så jääkla coolt!! Kanske inte så intressant för er men för mig så är det skitgrymt! Och han vart fett rolig oxå 😂✋ Kan inte Jenny sluta och han bli vår lärare istället? 😂😂😂

Brother, Sister. Together? ForeverDonde viven las historias. Descúbrelo ahora