#الطفله_و_الحارس
#الفصل_الخامس"تانى يوم فى الصباح وجدت عشق ما حدث بالامس لقد ترك اثار على ادهم وحزنت بشده وكانت تريد ان تعتذر له ولكن تراجعت وذهبوا الى الكليه وجنى عندما رات هذا"
جنى باستغراب:"اى دا مالك وشك مقلوب كده ليه؟،وليه هو اسمر كده؟."
"سردت عشق كل ما حدث بالامس لجنى،وادهم كان واقف بعيد قليلا ويراها حزينه وهو ايضا غاضب بسبب ما حدث بالامس"
جنى بتعجب:"لا مش معقول حد يعمل كده!،اى نعم هو بودى جارد وبستحمل بس انتى اوفرتى اوى يا عشق،"
عشق بزعل:"عارفه عارفه عشان هبطل اعمل اى حاجه تانيه بعد كده."جنى بابتسامه:"اى دا هو الموضوع مضايقك؟ ، انتى كل مره بتبقى فرحانه."
عشق بتنهيده صعبه:"المرادى غير كل المرات، بس الغريب انو مش بيقول لبابا حاجه."
جنى:"فعلا غريبه،طب يلا عشان ورانا محاضرات."
عشق:"يلا.""فى طريقهم الى البيت لاحظ ادهم ان هناك سياره ورائهم من وقت طويل وفهم ما يحدث التف لعشق وقال"
ادهم:"انسه عشق ممكن تلبسى السماعه وتعلى على الاخر وتنزلى تحت كده."
عشق بقلق:"ليه هو فى حاجه."
ادهم بهدوء:"لا مفيش هخلص على اللى ورا دول،وتحدث بامر،انزلى حالا تحت."
"وفعلت ما امر به ادهم،اشتغل ضرب النار وزجاج السياره من الوراء اتكسر ولكن عشق لم تتاذا لان ادهم غطاها بشئ ثقيل جدا،بعد وقت نجح ادهم فى التغلب عليهم،ثم وقف على احد الجوانب ونزع الغطاء"
ادهم بقلق:"حضرتك كويسه."
عشق بخوف بسيط:"اه انا كويسه بس مين دول."
ادهم بهدوء:"دول ناس مش كويسيين."
عشق بتساؤل:"ايوه وبيعملو كده ليه."
ادهم:"مش مهم المهم دلوقتى نروح."
عشق:"ماشى.""ذهبوا الى البيت وبمجرد دخول عشق البيت ركضت نحو والدها،وقلق والدها عندما رائها بهذا الوضع"
احمد بتساؤل:"ايه اللى حصل؟."
"سرد ادهم كل ما حدث لاحمد"
احمد بقلق:"انتى كويسه يا عشق."
عشق بهدوء:"اه كويسه يا بابا،حتى ادهم مخلنيش احس باللى حصل."
احمد:"طب اتطلعى انتى ارتاحى."
عشق:"حاضر يا بابا."
احمد:"ادهم تعالا عايزك فى المكتب."
احمد بغضب:"مش عارف لى ماسكين فى بنتى الوحيده."
ادهم:"حضرتك ممكن تهدا،محدش هيعرف يقربلها طول ما انا موجود."
احمد:"شكرا يا بنى."
ادهم بابتسامه:"دا شغلى يا فندم.""جاء يوم جديد وعشق قررت انها تعترف بكل شئ لادهم وتعتذر له،وفى طريقهم الى البيت"
عشق:"هو ممكن منروحش البيت على طول ونروح مكان تانى."
ادهم بتساؤل:"حضرتك حابه تروحى فين."
عشق بابتسامه:"يعنى اى مكان على ذوقك."
ادهم باقتراح:"تحبى مكان يكون جنب البحر."
عشق بفرحه:"اكيد يلا."
"ذهبوا الى كافيه بجانب البحر"
عشق بتوتر:"هو انا ممكن اقواك على حاجات وتوعدنى متقولش لحد وتسامحنى."ادهم بهدوء:"حضرتك عايزه تقولى حاجه قولى."
عشق بعد ان اخذت نفس عميق:"طب اول حاجه فاكر لما ضعت منك فى الكليه."
ادهم وقد تذكر:"اه."
عشق بتوتر:"انا كنت قصده كده يعنى اتفقت مع جنى عشان اعملك قلق وغيرت لبسى وطلعت من غير ما تاخد بالك وكنت شايفاك رايح جاى ومثلت انى تعبانه."
"تعجب ادهم واتصدم من ذلك"
عشق:"عارفه انك مصدوم،تانى حاجه لما وقفت فى االشمس بالساعات مكنش صاحبتى هتقابلك ولا حاجه."
ادهم بهدوء:"وبعدين؟."
عشق بتوتر:"اما بالنسبه للبدل."
ادهم بصدمه:"لا متقوليش انتى اللى عملتى كده اقصد حضرتك؟."
عشق بندم:"اه انا اسفه انى عملت كل دا."
ادهم بتساؤل:"بس انا مش فاهم لى بتعملى دا كله."
عشق:"لانى كنت عايزه اطفشك عشان مش بحب يكون ورايا بودى جارد وبكره الموضوع دا."
ادهم بهدوء:"والله دا حاجه ترجع لاحمد بيه وكل دا عشان حمايتك."
عشق بتوتر:"ماشى المهم انت سامحتنى."
ادهم بابتسامه:"خلاص ولا يهمك مفيش حاجه حصلت اصلا."
عشق بفرحه:"بجد طب شكرا اوى."ادهم:"على اى بس."
عشق بطفوله:"عشان انت حد طيوب خالص."ادهم بضحك على طريقتها:"شكرا ليكى."
"كل منهم فرح بشده وبعد ذلك ذهبوا الى البيت،وتانى يوم كانت عشق تبحث عن ادهم ووجدته فى الجنينه يتحدث فى المحمول"
عشق:"انا جاهزه يلا عشان الكليه."
ادهم:"يلا."
عشق:"ممكن تقف."
ادهم:"حاضر."
عشق بحيره:"هو انا مش عارفه هعمل كده ليه اول مره اعمل كده مع راجل بس يلا،بس ممكن نبقا صحاب؟."
ادهم:............
أنت تقرأ
الطفله والحارس (كامله)
General Fictionمقدمه:: البطله:"هى عشق احمد فتاه جميله فى رابعه كليه السن،تعيش مع ابيها منذ الصغر لان والدتها توفت وهى فى عمر تمن سنوات وهذا اثر عليها بشكل كبير،ومن ذلك يحاول والدها ان يكون الاب والام،ولكن الام لا تتعوض ابدا،هى قصيره القامه وشعر منسدل اشقر وعيون ز...