-ÖRDEK-

1.3K 163 65
                                    

Keyifli okumalar pırasalı pudinglerim
💜

"Pusat, oğlum emin misin? Daha dün boğuluyordun az kalsın, bu gün dinlenseydin."

İnatla iki yana salladı başını genç adam,

"Olmaz hocam, geldiğimden beridir bu anı bekliyorum ben, hem gayet iyiyim, hiç bir problemim yok, çok şükür."

Profesör gri ve beyaz, seyrek tutamların olduğu başını kaşırken onayladı,

"İyi madem, gel hadi sana da bir ekipman verelim."

Memnuniyetle hocasını takip eden Pusat'ın içi içine sığmıyordu, az sonra okyanusun sessiz maviliklerinin derinlerine dalıp örnek toplayacak, su altında bir takım incelemeler yapacaklardı.

Diğerlerinin yanlarına geldiklerinde sordu profesör,

"Su altına kimler iniyor bir karara varabildiniz mi?"

Kırklı yaşlarının sonlarında olmasına rağmen oldukça fit ve atletik bir vücuda sahip adam kafa salladı. O da bu suları iyi bilen profesyonel bir dalgıçtı,

"Evet. Ben ve Gene dalıyoruz, sizden gelecek var mı?"

Profesör çıkık göbeğini ovarken güldü,

"Benim durumum malûm, hem bu yaştan sonra benim neznimde tehlikeli dahi olabilir. Ancak Pusat size eşlik edecek."

Her şey karara bağlandıktan hemen sonra, Pusat'a da bir ekipman verilmişti,

Özel kıyafeti, gözlüğü, paleti, dalış tüpünü, saat, eldiven ve diğer bütün ekipmanları kuşanmıştı.

Son olarak, dalış denge yeleğini de giyindiği gibi, ayağındaki paletlerden ötürü komik bir yürüyüş ile bir kaç adımda geminin hemen yanına vardı.

Sırası ile demir merdivenlerden aşağı doğru indikleri sıra, Pusat'ın aklına dün gece düşüverdi. Nasıl da odağını kaybettiyse, bir an ayağı kaydı ve direk suyu boyladı, neyse ki merdivenlerin hatrı sayılır bir kısmını inmişti. Aksi taktirde dejavu yaşayabilirdi.

Arkasından gelen Gene, şaşkınlıkla Pusat'ın düştüğü yerde beyaz köpüklerin olduğu, dalgalanan su yüzeyine baktı. Bilerek atladığını düşünerek homurdandı,

"Aptal mı ne?"

Ardından nihayet o da soğuk su ile kavuşmuş, durgun su, sarışına kucak açmıştı.

Pusat ise çoktan elindeki küçük fener ile okyanus tabanına yol almıştı. Bir yandan da, su altı kamerası ile görüntü almayı ihmal etmiyordu.

Mercan resiflerine kederle baktı, mercan resifleri tüm deniz yaşamının yüzde yirmi beşini desteklemekle beraber, yaklaşık bir milyar insanın, yaşamlarını ve geçimlerini sürdürmelerini sağlamaktaydı ancak gelin görün ki bu günlerde, mercan resifleri, iklim değişikliğinin tehdidi altındaydı.

DERİN SULAR (BXB)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin