Hoofdstuk 1

182 7 0
                                    

'Maar mam, Ik wil daar helemaal niet naar toe! Wat nou als een van jullie gewond raakt? Dan hebben jullie me nodig' Selena probeerde haar moeder over te halen haar niet naar Hogwarts te sturen 'Lieverd, we staan aan het begin van een oorlog en de duistere kant probeert steeds meer weerwolven te werven, je bent hier gewoon niet meer veilig. Als ze achter jouw gave komen zullen ze op je gaan jagen. Hogwarts is veilig, Albus Dumbledore zelf heeft ons dat verzekerd'

Selena keek naar haar familie en probeerde te glimlachen 'Lieverd, je wordt alleen gesorteerd vandaag. Je bent hier nog 3 weken en je gedraagt je alsof je ons nooit meer zal zien' Troostte haar vader haar, 'Je bent weer thuis voor het avondeten zusje' zei Raul met een glimlach tegen zijn kleine zusje en na die opmerking verdwijselde Selena en haar moeder richting Hogwarts.

Samen liepen ze richting een grote poort waar twee mensen blijkbaar op hun stonden te wachten 'Selena en Maria Ochoa, Welkom op Hogwarts School of witchcraft en Wizardy. Ik ben Albus Dumbedore, schoolhoofd van deze geweldige school' stelde de man zich voor. 'Mijn naam is Minerva McGonagall, Ik ben de transfiguratie professor en hoofd van de Gryffindor afdeling ' vertelde de vrouw trots, 'U bent een kat' merkte Selena op en Dumbledore grinnikte.

Selena en haar moeder volgden de professors richting het enorme kasteel en het kantoor van het schoolhoofd in.

'Dit is de sorteerhoed Selena. Het kijkt welke afdeling het beste bij jou persoonlijkheid past. Gryffindor staat voor dapperheid, durf, lef en ridderlijkheid. Hufflepuff waardeert hard werken, toewijding, geduld, loyaliteit en eerlijk spel. Ravenclaw hecht waarde aan intelligentie, kennis en verstand. Slytherin staat voor ambitie, sluwheid en vindingrijkheid.' Legde het schoolhoofd uit terwijl hij iets pakte waarvan Selena uitging dat het de sorteerhoed was.

Dumbledore plaatste de hoed op haar hoofd en het begon te praten 'oh wouw, jij bent een speciale jonge dame. Ik zie dat je heel dapper bent en enorm veel lef hebt, je bent ook erg loyaal en zeker intelligent. Oh en ambitieus, je hebt bijna net zo veel ambitie als lef. Dit is een moeilijke, hmmm' daarna werd de hoed stil voor een paar minuten en Selena keek de kamer rond.

'Gryffindor!' Riep de hoed uit het niets, dit zorgde ervoor dat Maria schrok en grommend opsprong en Selena begon te lachen.
'Nou juffrouw Ochoa, ik ben vereerd je als lid van mijn afdeling te hebben, je begint in het vijfde jaar samen met andere 15 jarige leerlingen. Ik begrijp dat je een aantal speciale verzoeken hebt en wij hebben er ook een paar voor jou' zei professor McGonagall in een strenge maar vriendelijke toon. 'Ja nou eigenlijk, Ik zou graag een paar keer per week buiten zijn omringd door dieren, ik moet iedere volle maan naar buiten om mijn genezende krachten te bevorderen en ik zou dit alles graag geheim houden' glimlachte Selena voorzichtig naar de professors.

'We staan de nachtelijke uitstapjes toe en ik raad het verboden bos aan, daar zijn een aantal dieren die genezing kunnen gebruiken en zeker tijdens de volle maan. Ik neem aan dat weerwolven en andere roofdieren geen gevaar voor je zijn gezien je familiesituatie?' Vroeg Dumbledore aan Selena 'die aanname is correct, maar dat is eigenlijk ook iets dat ik het liefste tussen de mensen in deze ruimte houd. Sorry mam, het is niet dat ik me voor de familie schaam maar mensen reageren niet echt goed op weerwolven of op dingen die anders zijn in het algemeen' Selena keek haar moeder voorzichtig aan en die schonk haar een geruststellende glimlach.

'Dat is begrijpelijk juffrouw Ochoa and we zullen dit uiteraard voor onszelf houden' beloofde McGonagall.

'Je zult ook merken Selena dat er op Hogwarts altijd hulp zal worden gegeven aan degenen die erom vragen' zei Dumbledore voordat Selena en haar moeder terug naar huis verdwijnselden.

Sharing a secret - Remus lupin [Nederlands]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu