De volgende ochtend toen Selena de leerlingenkamer in liep zag ze dat de vier jongens op haar zaten te wachten 'Zijn de meiden nog niet klaar?' vroeg Sirius na de begroeting, 'Nee, ze zijn net wakker geworden' vertelde Selena en James glimlachte 'Nou, je bent welkom om met ons mee te gaan naar het ontbijt' 'Dankjewel, dat lijkt me gezellig' bedankte Selena de jongens.'Kijk je uit naar de lessen?' vroeg Remus nadat hij zo goed als gedwongen was om naar Selena te gaan zitten, niet dat het een slecht iets was, helemaal niet zelfs. 'Ja, mijn enigste zorg is de taal barrière. Het spreken gaat prima, maar de verslagen gaan een uitdaging worden' vertelde ze hem eerlijk 'Maar daar kan ik je wel mee helpen, als je dat zou willen' reageerde Remus iets te gretig en dat zorgde ervoor dat de andere jongens begonnen te grinniken.
'Goede morgen, Ik neem aan dat jullie juffrouw Ochoa niet tot last zijn heren?' vroeg professor McGonagall streng aan de jongens terwijl ze hun roosters uitdeelde, 'Oh absoluut niet professor, we zijn haar een beetje weg wijs aan het maken hier' zei James een tikkeltje te beleefd en McGonagall keek naar Selena ter confirmatie, die knikte naar haar en McGonagall verliet ze om de rest van de roosters uit te delen.
'Zijn jullie altijd zo vriendelijk tegen nieuwe leerlingen?' Vroeg Selena aan de jongens terwijl ze haar rooster bestudeerde, 'Nee, alleen de knappe' antwoordde Sirius en Selena schoot on in de lach. 'Oké, wat is de schade?' vroeg James al knikkend naar zijn rooster, 'Het valt mee, beginnen met Bezweringen, dan twee uur Geschiedenis van toverkunst, lunchpauze, Toverdrank, tussenuur en dan Muggle studies. En bij jullie?' zei ze en toen werd haar rooster uit haar handen gepakt en aandachtig bestudeerd door James en Sirius. 'Nou we hebben Bezweringen, geschiedenis van toverkunsten en toverdranken samen, maar voorderest hebben we weinig lessen samen, 1 a 2 per dag' Zei James, 'Jij en Remus daarentegen, hebben precies hetzelfde rooster. Is dat niet leuk Rem?' zei Sirius in een toon die Selena haar wenkbrauwen deed optrekken.
'Dan zal je in ieder geval niet verdwalen!' riep Peter uit, de groep stond op om hun boeken te gaan halen toen Selena Lilly haar hoorde roepen 'Selena! Sorry dat we zo laat zijn, heb je het rooster al gehad?' verontschuldigde Lily zich, 'Oh geen probleem Lil, de jongens zaten toch op mij te wachten vanmorgen. Ja ik heb het hier' Antwoordde Selena terwijl ze Lilly haar rooster liet zien. 'Oh we hebben Geschiedenis van toverkunst en toverdranken samen vandaag. Ik kan je dus helaas niet naar de lessen helpen. Zullen we de rest van het rooster tijdens de lunch vergelijken?' Vroeg Lily haar, 'Remus heeft hetzelfde lesrooster als ik, dus ik denk dat ik hem maar volg. Maar we praten tijdens de lunch verder oké? Ik moet nu echt mijn boeken gaan halen' Zei Selena terwijl ze zich omdraaide en richting de jongens wilde lopen.
Toen ze zichzelf omdraaide, botste ze recht tegen een zwartharige Slytherin jongen aan en liep ze hem omver. 'oh mijn god, Het spijt me! Ik was niet aan het opletten!' riep ze geschrokken terwijl ze hem overeind hielp, de jongen leek verbaasd door haar behulpzame woorden en actie, maar maakte hier dankbaar gebruik van 'Het is al goed, maar maak er geen gewoonte van om mensen omver te lopen' reageerde de jongen is zodanig serieuze toon dat Selena niet wist of hij een grapje maakte of haar het echt adviseerde. 'Severus Snape' stelde de jongen zichzelf voor, 'Selena Ochoa'
'Hey! Lena, Verspil je tijd nou niet aan die zak, we moeten gaan' Zei Sirius in een geïrriteerde toon en Selena keek hem verontwaardigd aan 'Dat is ook niet aardig om te zeggen' reageerde ze kort, 'Aangenaam kennis te maken Severus, maar ik moet gaan' ze zwaaide nog even naar Severus en liep daarna de jongens achterna richting de Gryffindor toren.
JE LEEST
Sharing a secret - Remus lupin [Nederlands]
FanficSelena Ochoa is een aardig, liefhebbend en zorgzaam 15 jarig meisje met een beetje temperament. Ze is overgestap naar Hogwarts in haar vijfde jaar en raakte al snel bevriend met de mauraders, Lily Evans, Marlene McKinnon en Severus Snape. Ze paste e...