'Lily Evans en in dat geval vertrouw ik je aan Remus toe. Ik zie je vanavond wel aangezien we op dezelfde kamer slapen' zei Lily vriendelijk voordat ze weer terug naar haar vrienden ging en Selena lachte naar James 'Ik denk dat ik zojuist de toekomstige mevrouw Potter heb ontmoet, of niet?' en door die opmerking wisten de jongens het zeker, Selena zou perfect in hun groep passen.
Nadat ze de trein uitstapten vloog Hoe naar het kasteel en liet Selena alleen met de jongens naar de koetsen toe lopen ' Het wordt misschien wel een beetje krap' Lachte Sirius terwijl Remus Selena zijn hand aanbood om haar de koets in te helpen 'Remus, altijd een echte heer' grinnikte James en zorgde ervoor dat Remus begon te blozen. 'Misschien kan hij je wat tips geven zodat Lily je bestaan een keer in een positieve manier erkent' grijnsde Selena en Sirius barstte in lachen uit.
'Selena, mag ik vragen waarom je bent overgeplaatst naar Hogwarts?' Vroeg Peter, 'Met de aankomende dreiging dacht mijn familie dat het hier veiliger zou zijn dan thuis, in Spanje ging ik naar een dag school en we zagen een aantal muggleborns verdwijnen' Legde ze uit 'Oh dus je bent een muggleborn?' Vroeg Sirius voorzichtig, maar Selena schudde haar hoofd 'Ik ben een halfbloed, mijn vader is puurbloed en mijn moeder muggleborn' legde ze uit terwijl de koets stopte.
Weer bood Remus haar zijn hand aan om haar uit de koets te helpen en ze voelde de jongens achter hen lachen.
Tijdens het feestmaal werd Selena bijgepraat over alles wat er in de voorgaande 4 jaren was gebeurd, wie iedereen was, bij wie ze uit de buurt moest blijven en alle grappen die de jongens hadden uitgehaald. Selena voelde zich thuis bij de jongens, voornamelijk omdat James en Sirius hun gedrag erg op dat van haar broer leek, Peter was erg aardig en Remus... Ze was opgegroeid tussen de weerwolven en dat verklaarde waarschijnlijk het gevoel wat ze bij hem kreeg.
Na het feestmaal verlieten de andere jongens snel de grote zaal en lieten Selena en Remus samen achter, 'Zou je een rondleiding door het kasteel willen? Als je gewoon naar de slaapzaal wilt begrijp ik dat ook helemaal' vroeg Remus verlegen en Selena kon niet anders dan glimlachen 'Een rondleiding lijkt me leuk'
Na twee uur rondgelopen te hebben door het kasteel kwam het tweetal aan bij het portret van de Fat Lady 'Het wachtwoord is Quid Agis' Legde Remus uit terwijl ze de leerlingenkamer inliepen, de leerlingenkamer was zo goed als leeg op de 3 andere marauders, Lily en een ander meisje van hun leeftijd na.
'Bedankt voor de rondleiding, het was erg leuk' Zei Selena terwijl ze de lange jongen in de ogen keek, 'Het was me een genoegen, Zie ik je morgen bij het ontbijt?' Vroeg Remus nerveus hopend dat de andere hem niet konden horen 'Natuurlijk, Buenas noches' Glimlachte Selena met een kleine zwaai 'Welterusten' glimlachte Remus terug.
Selena liep naar Lily en het meisje die zich voorstelde als Marlene McKinnon en die lieten haar de slaapzalen zien. Remus volgde zijn vrienden naar boven en het moment dat de deur achter hen dichtviel, begon de ondervraging 'Dus hoe was het?' vroeg James 'Hoe was wat? Ik heb haar een rondleiding gegeven, meer niet' verdedigde Remus zichzelf.
'Je hebt dezelfde dromerige blik op je gezicht die James heeft als hij Evans ziet' Grapte Sirius, 'Hey! Houd Lily hierbuiten' riep James en Remus slaakte een zucht van opluchting dat het onderwerp was veranderd.
'Maar ik vind wel dat je haar mee uit moet vragen, samen naar Hogsmeade misschien' zei Sirius, 'Ik ga haar niet mee uit vragen' reageerde Remus lichtelijk geïrriteerd en de andere jongens slaakten een diepe zucht.
JE LEEST
Sharing a secret - Remus lupin [Nederlands]
FanfictionSelena Ochoa is een aardig, liefhebbend en zorgzaam 15 jarig meisje met een beetje temperament. Ze is overgestap naar Hogwarts in haar vijfde jaar en raakte al snel bevriend met de mauraders, Lily Evans, Marlene McKinnon en Severus Snape. Ze paste e...