Hoofdstuk 6

97 5 0
                                    

Na de lunchpauze liep de groep Gryffindors richting het Toverdrank lokaal, James en Sirius gingen achterin zitten terwijl Lily en Marlene vooraan plaats namen en Remus ging voor James en Sirius zitten, Peter nam plaats naast hem.

Toen Remus dit zag keek hij Selena verontschuldigend aan, maar Selena wuifde dit weg en ging voor hen zitten, na een klein momentje kuchte de jongen die ze eerder die dag ontmoet had om haar aandacht te trekken.

'Eh, vind je het erg? Voor de rest zijn alle plekken bezet' Vroeg Severus onzeker klinkend, 'oh nee, helemaal niet zelfs' Selena glimlachte vriendelijk om de jongen iets op zijn gemak te stellen.

Professor Slughorn kwam het lokaal ingelopen en na een korte begroeting begon hij de draught of peace uit te leggen.
Iedereen begon de ingrediënten te pakken en Selena keer verward naar haar potions boek, 'Wat is aan de hand?' vroeg Severus 'Ik weet niet wat de ingrediënten zijn' Gaf Selena verlegen toe.

Hoe bedoel je? Heb je nog nooit een toverdrankles gehad?' vroeg hij, 'Jawel, maar de Spaanse benamingen van de ingrediënten zijn erg anders en ik ken nog niet alle woorden' zei ze nog met nog meer schaamte als ervoor en de Slytherin jongen stond op en liep naar de voorraadkast.

Hij pakte alle ingrediënten die Selena nodig had, wees aan welke benaming erbij hoorde, Selena schreef snel de benamingen erachter die zij kon en begon haar toverdrank te brouwen.

Met de hulp van Severus lukte het haar om een perfecte toverdrank te brouwen en professor Slughorn was onder de indruk

Remus die achter hen zat, raakte met de minuut geïrriteerder door het constante gefluister voor hem, niet omdat er gepraat werd, maar omdat Snape naar zijn zin veelte vriendelijk deed tegen Selena.

James en Sirius begonnen door te krijgen waarom Remus zo geïrriteerd was en deden hun uiterste best om niet in lachen uit te barste toen Remus gromde omdat Selena naar Snape lachte.

'Wordt je een beetje jaloers Moony?' fluisterde Sirius grijnzend, Remus draaide zich om en keek kwaad naar zijn vriend en James barstte in lachen uit, hierdoor draaide Selena zich om en keek haar vrienden vragend aan.
Ze zag een lachende James en Sirius, een verwarde Peter en een chagrijnige Remus en besloot niks te zeggen, aangezien ze een redelijk idee had van wat er aan de hand was.

'Heel erg bedankt voor je hulp Severus, ik zal een woordenboek zoeken zodat ik je de volgende les niet meer tot last hoef te zijn' zei Selena vriendelijk aan het eind van de les 'Je was mij niet tot last' reageerde Severus voordat hij wegliep richting zijn vrienden.

Iedereen op Remus en Selena had gelijk nog een les om naar toe te gaan en was ook snel weer weg 'eh, Wil je anders even naar buiten gaan?' vroeg Remus een beetje onzeker, 'Ja, het is prachtig weer' antwoordde Selena met haar kermerkende warme glimlach, die glimlach maakte Remus nerveus en kalm op het zelfde moment.

'Dus hoe vind je Hogwarts tot nu toe?' Vroeg Remus om een gesprek te beginnen toen ze eenmaal zaten 'Het is geweldig, iedereen is zo vriendelijk en behulpzaam' antwoordde ze 'Ja maar dat is alleen maar omdat je zo mooi bent, de meeste zijn lang niet zo aardig voor iedereen' Remus werd knal rood toen hij door had wat hij had gezegd en Selena giechelde blozend.

'Is dat waarom jij zo aardig tegen me bent?' vroeg Selena uit een grapje en Remus keek haar geschrokken aan, niet wetend wat hij moest zeggen 'Rustig maar Rem, ik maakte een grapje' Zei Selena terwijl ze haar hand op de zijne legde om hem gerust te stellen.
Deze actie maakte hem inderdaad rustiger, maar op het zelfde moment verhoogde zijn hartslag en liep hij weer rood aan.

'Ben je klaar voor de laatste les van de dag?' vroeg Remus aan Selena na een lange comfortabele stilte, 'Is er al een uur voorbij?' vroeg Selena hem verbaasd en Remus glimlachte terwijl hij zijn hand aanbod om haar overeind te helpen 'ja, het is voorbij'

Sharing a secret - Remus lupin [Nederlands]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu