'Je moeten jezelf niet bezig houden met mensen zoals dat' zei James na een tijdje, 'Mensen zoals wat?' vroeg Selena nu al geïrriteerd door het antwoord wat nog moest komen 'Mensen zoals Snivellus-, Snape. Ze zijn slecht nieuws' Zei Peter en Selena keek de jongens vol ongeloof aan. 'Kijk, Ik kan duidelijk zien dat er een vete is tussen Gryffindor en Slytherin, maar ik ben niet bereid mensen anders of slecht te gaan behandelen gebaseerd op de mening van anderen. Hij had me simpelweg kunnen uitschelden of iets anders nadat ik hem omver liep, maar dat deed hij niet en dus was er geen reden om hem ook maar anders dan netjes te behandelen' Las ze de jongens de les, die onder de indruk leken te zijn van haar duidelijke mening.
'Selena heeft gelijk jongens, we zouden onze mening niet aan haar op moeten dringen' gaf Remus toe terwijl ze richting het klaslokaal liepen en ze glimlachte dankbaar naar hem.
Selena liep het lokaal in, nam plaats op een van de voorste plekken en hoorde de jongens zuchten en kreunen achter zich, Remus nam plaats naast haar en Peter, James en Sirius gingen op het bureau achter hen zitten.
Een nogal kleine man wandelde het lokaal in en stopte toen hij Selena zag 'Goedemorgen, jij zal juffrouw Ochoa zijn. Ik ben professor Filius Flitwick, welkom op Hogwarts en als je iets te vragen hebt schroom niet!' vertelde hij vriendelijk voordat hij verder wandelde naar zijn bureau en de les begon.
Charms ging Selena erg gemakkelijk af, de meeste dingen had ze op haar vorrige school al geleerd of thuis van haar ouders. De volgende les was geschiedenis van toverkunst, dit was de les waar Selena zich de meeste zorgen om maakte en dat was duidelijk te zien 'je kijkt niet uit naar geschiedenis van toverkunst, of wel?' vroeg James aan haar terwijl ze naar het lokaal liepen 'Niet echt, om te beginnen vind ik het erg saai en het is allemaal theorie, met waarschijnlijk een hoop Engelse termen waar is niet bekend mee ben' gaf ze toe 'Maak je er maar geen zorgen om Lena. Ik vind het ook geen leuk vak, schrijf maar gewoon de woorden op die je niet begrijpt en dan zal ik of een van de andere jongens je wel helpen' zei hij vriendelijk.
Selena gin weer aan een van de voorste tafels zitten, achter Lily en Marlene en weer kwam Remus naast haar zitten, toen ze opkeek na het pakken van haar spullen zweefde een geest door het klaslokaal naar voor. 'Dat meen je niet? Is dat de leraar?' vroeg ze verbaasd, 'Ja dat is professor Binns, maar verwacht niet teveel, het is niet zo cool als je nu denkt' waarschuwde Remus haar en ze keek hem vol ongeloof aan 'Hoe kan een geest als leraar nu niet cool zijn?' vroeg Selena, maar daar kwam ze al snel achter.
Ze probeerde zo veel mogelijk aantekeningen te maken over de goblin opstanden als ze kon en schreef alle woorden die ze niet begreep op een apart stukje perkament, maar het kostte haar veel moeite om haar aandacht erbij te houden. Achter haar zag ze Sirius slapen en James knikkebollen, Marlene voor haar lag ook al te slapen en Lily leek ook moeite te hebben haar ogen open te houden. 'Je had echt gelijk' fluisterde ze tegen Remus, 'De meeste mensen slapen ook gewoon in deze les' fluisterde hij terug 'Dat begrijp ik helemaal' Gaapte Selena.
De twee uren kropen voorbij, maar zowel Remus als Selena kregen het voor elkaar om wakker te blijven en toen de les afgelopen was maakte Selena Lily en Marlene wakker, Remus deed hetzelfde bij zijn vrienden. 'Je kwam met ons mee lunchen toch?' vroeg Lily, 'Oh ja natuurlijk' antwoordde Selena en ze pakte haar tas, zwaaide nog even naar de jongens en liep vervolgens met Lily en Marlene richting de grote zaal.
'Ik hoorde wat er vanmorgen is gebeurd met Sev' begon Lily, 'Sev?' vroeg Selena verward, 'Severus, Je kwam voor hem op tegenover Potter en zijn vrienden. Dat vertelde hij me en ik hoorde het je later nog een keer doen' legde Lily uit en Selena haalde haar schouders op 'Wat ik eerder tegen de jongens zei is ook precies hoe ik erover denk. Hij was beleefd tegen mij dus er was geen reden om gemeen tegen hem te doen' verklaarde ze.
'Niet veel mensen zouden dat doen weet je; opkomen voor iemand die ze niet eens kennen tegen over hun nieuwe vrienden. Wat nou als ze het niet hadden geaccepteerd?' vroeg Lily en Selena glimlachte 'Zie je; het antwoord daarop is erg simpel; Ik zou geen vrienden willen zijn met mensen die-' Begon Selena maar ze werd onderbroken door Sirius 'Iedereen mag zijn eigen mening hebben. We zijn het misschien niet eens met die van haar maar we accepteren het wel Evans' hij leek erg trots te zijn op zijn volwassen opmerking.
De jongens kwamen bij Lily, Marlene en Selena zitten, de meiden leken hier niet erg blij mee, maar accepteerde het voor Selena.
JE LEEST
Sharing a secret - Remus lupin [Nederlands]
FanfictionSelena Ochoa is een aardig, liefhebbend en zorgzaam 15 jarig meisje met een beetje temperament. Ze is overgestap naar Hogwarts in haar vijfde jaar en raakte al snel bevriend met de mauraders, Lily Evans, Marlene McKinnon en Severus Snape. Ze paste e...