Hoofdstuk 8

102 4 1
                                    



Toen ze eenmaal terug in de leerlingenkamer waren begonnen ze aan het opgegeven huiswerk en Selena pakte de lijst erbij die ze tijdens Geschiedenis van toverkunst had opgeschreven met woorden die ze niet begreep en pakte haar boek. 'Je lijkt verward' zei Remus terwijl hij op de lijst probeerde te kijken 'Dat ben ik ook' antwoordde Selena lachend en Remus keek haar vragend aan.
'Wat is dat?' Vroeg Remus verder terwijl hij naar het lijstje met vreemde woorden wees, 'Woorden die ik niet begreep vandaag, kan je mij helpen?' Vroeg Selena terwijl ze de lijst aan Remus gaf en hij keek naar het perkament 'Sorry Selena maar hiermee kan ik je niet helpen' zei Remus hoofdschuddend na een tijdje.

'Oh Sorry, ik begrijp het, jij hebt het ook druk' Reageerde Selena een beetje teleurgesteld 'Nee! Zo bedoel ik het niet! Ik wil je met alle liefde helpen, maar ik heb geen idee welke woorden je bedoeld' Legde Remus snel uit en Selena begon te lachen. Ze probeerde de woorden uit te spreken die ze had opgeschreven en op die manier begreep Remus haar wel en legde de woorden uit.

'Pff, op deze manier kom ik nooit klaar' zuchtte Selena en Remus keek haar verward aan, 'Wat bedoel je?' 'Het huiswerk, dit komt nooit klaar vandaag' Remus deed zijn best om niet te lachen 'Bedoel je soms; Af' en nu keek Selena Remus verward aan, die op zijn beurt zonder te lachen Selena probeerde uit te leggen wat ze zojuist gezegd had.

Toen James, Sirius en Peter net iets voor het avondmaal de leerlingenkamer inliepen troffen ze Remus en Selena hard lachend en omringd door boeken aan, 'Ik voel me nu zo dom' zei Selena, 'Geen zorgen, het is ook niet je moedertaal' probeerde Remus haar enigszins te troosten.

'Gelukkig was jij de enige die het hoorde' grinnikte Selena, 'Ja maar vergeet alsjeblieft nooit meer het verschil' lachte Remus mee.

'Zijn jullie al klaar met het huiswerk' Trok James hun aandacht en ze stopte met lachen 'Ja het is AF gekomen' Zei Remus plagend voordat ze weer in de lach schoten en de jongens leken verbaasd door zijn gedrag.

'Hi Selena, hoe was je eerste dag?' vroeg Lily toen Selena met het avondeten naast haar kwam zitten, 'Heel leuk, de mensen hier zijn een stuk vriendelijker dan ik verwacht had'

Na het eten bracht Selena wat tijd door met de meiden op hun slaapzaal, ze waren aan het lachen en hadden het over typische meidendingen. 'Heb je trouwens nog hulp nodig met het nakijken van je verslagen voor spelfouten?' bood Lily aan, Selena schudde haar hoofd 'Nee dankjewel, ik heb vanmiddag mijn huiswerk samen met Remus gemaakt, hij heeft het al nagekeken' Lily en Marlene deelde een blik.

'Dus Moony, hoe was je dat met de toekomstige mevrouw Lupin?'Plaagde Sirius, Remus keek hem boos aan 'Oh kom op, We kennen haar net een dag en jullie gedragen je alsof jullie al een eeuwigheid samen zijn' Ging Sirius verder.
De jongens gingen verder met Remus pesten tot James zei dat ze hum mond moesten houden, 'Kijk hier eens naar' zei hij wijzend naar het buiten deel van de Marauders map, twee namen stonden er; Selena Ochoa en Albus Dumbledore.

'Waarom zijn Lena en Dumbledore buiten in het midden van de nacht?' vroeg Peter en de jongens haalden hun schouders op.

Selena sloop de slaapzaal uit toen de meiden eindelijk gestopt waren met haar plagen over Remus en in slaap vielen, toen ze het portretgat uit klom hoorde iemand zijn keel schrapen achter haar en ze was bang dat het een leraar was die niet van haar afspraak afwist.
Toen ze zich omdraaide werd ze begroet door een glimlachend schoolhoofd, 'Goedeavond juffrouw Ochoa, Ik zal je richting het bos begeleiden voor je eerste avond' zei hij en ze liepen richting de uitgang.

'Hier zullen onze wegen zich scheiden, zorg er alsjeblieft wel voor dat je op tijd terug bent voor het ontbijt' Ze Dumbledore toen ze aan de rand van het verboden bos stonden, 'Komt goed professor, als ik 15 omring door een roedel weerwolven overleef is dit een wandeling in het park' grapte ze terwijl ze het bos in wandelde.

Hoed dichter begroeit het bos werd, hoe donkerder het ook werd, 'Lumos' zei Selena en met een zwaai van haar staf lichtte het puntje op en kom ze zien waar ze liep.

Sharing a secret - Remus lupin [Nederlands]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu