16. Bölüm - Anlaşmazlık

70 4 1
                                    

16. Bölüm – Anlaşmazlık

FBI'dan birisinin Don Mancini'yi ziyaret etmesi ilginç bir durumdu ancak ailenin gitgide güçlenmesi olayın FBI'a sıçramasına neden olmuştu. Bu olayları belki de Michael Corleone tahmin etmişti ancak Don Mancini'nin bu kadar asi olması olayların bilinmedik bir şekilde gelişmesine sebebiyet vermişti.

Don Mancini, şaşkınlığını masasına bıraktı ve yerinden doğruldu. Al Neri'ye dönerek, "Al, FBI meselemiz de mi vardı?" deyince Al Neri durum hakkında bilgisinin olmadığını söyleyince tekrar şaşkınlığını bıraktığı masasına oturdu ve Spazio'ya yöneldi. "İçeri alabilirsin, bakalım ne söyleyecek?"

Kapı tekrar çalındığında içeriye uzun boylu, yapılı ve hafiften kır saçlı bir adam girdi. Adam 40'ına yaklaşmakta olsa da yaşını saçları haricinde pek göstermiyordu. Lacivert takım elbisesine yine lacivert bir kravat eşlik ediyordu. Bu denli yakışıklı bir adamın FBI'da çalışmasına anlam veremedi, Don Mancini...

Adam odaya girer girmez FBI kartını göstermek yerine kendisini tanıttı ve Don Mancini'ye saygısını sundu. "Merhabalar, ben FBI'dan Bernard Herbart. Sizi rahatsız ettiğim için üzgünüm, Bay Mancini. Ama artık tanışmamızın zamanı gelmişti."

Don Mancini gülümseyerek şaşkınlığını gizlemeyi tercih etti. Adamın uzattığı büyük eli sıktı ve koltuğa oturmasını işaret etti. Herbard, koltuğuna oturdu ve bir sigara yaktı. Don Mancini'de uzattığı sigaradan çekmeye başladı. Ardından soru sormaya başladı. "Yanlış anlamayın, Bay Herbard ancak ziyaretinizin sebebini merak ediyorum."

Herbard gülümseyerek, "Sizi tanımak istedim, yükselen bir işadamısınız," deyince Don Mancini'nin yüzünü tekrardan gülümseme ele geçirdi.

"Anlıyorum ancak, FBI'dan birisinin beni tanımak istemesi ilginç değil mi?"

"Sizin neyiniz var ki? Ziyaret etmemi engelleyecek bir şey göremedim."

"Tabi tabi, yine de ilginç bir durum olduğunu söylemeliyim."

"İlginç olan yaşamlarımız değil mi? Tanrı, her yaşamı ilginç kılarken bu yaşamın içerisinde yer alan insanları da ilginç kılar ve insanların davranışları da ilginçtir."

Don Mancini, birden kendini toparladı. "Tanrı'ya inanmanız güzel."

"Tanrı'ya olan inancım da mı ilginç geldi?"

Don Mancini, kahkaha attı. "Benim için her şey ilginç, Bay Herbard. Ben Tanrı'ya inanmıyorum. Ben ailemden başka hiçbir şeye inanmıyorum."

Bay Herbard gülümseyerek sigarasını söndürdü. "Tanrı'ya inanmak ilginç ama inanmamak daha da ilginç geliyor."

Don Mancini'de sigarasını söndürdü. "Ben herhangi bir Tanrı'ya inanmıyorum ama eğer illa herkesin bir tanrısı vardır derseniz, benim tanrım; ailem. Aileme inanıyorum. Sizin tanrınız kim peki?"

"Bu konu da oldukça ilginç, en iyisi ben izninizi isteyeyim. Tekrardan nasıl olsa sıkça görüşeceğiz."

"Tabi, görüşmek üzere Bay Herbard. Sizinle tanışmak güzeldi. İlginçliklerle dolu bir konuşma oldu, sanırım."

"Dediğim gibi Bay Mancini, hayatımız ilginçliklerle dolu, görüşmek üzere..."

Spazio, adama eşlik etti. Don Mancini, ceketinin cebinden çıkarttığı mendil ile alnında biriken teri sildi. Al Neri ise rahat bir şekilde viskisini yudumluyordu.

"Bay Neri, sizi çok rahat gördüm. Viskinin yanına bir şeyler ister misiniz?"

Al Neri, viskiyi bir kenara koydu. Ceketinin önünü açtı. Don Mancini'nin karşısına oturdu. "Bu adamları tanıyorum, Don. Bunların yapabileceği tek bir şey vardır. Tehdit etmek. Ya direkt tehdit ederler ya da dolaylı yoldan. Sizinle 'sıkça görüşeceğiz' demesinin bir anlamı var. Artık arkamızda FBI var. Buna göre hareket etmemiz gerekiyor."

Yeni BabaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin