9.Bölüm - Denge

80 5 0
                                    

9.Bölüm – Denge

"Bugün burada toplanma amacımız gerçekten hoş değil. Keşke farklı sebepler ile burada toplansaydık. Hepiniz hoş geldiniz. Umarım iyi sonuçlar ile buradan ayrılırız. Lütfen, burada samimi olun. Samimi bir şekilde olayları anlatın ve değerlendirip, gerekenleri yapalım. Komisyon hiçbir zaman savaş yanlısı olmadı ve olmayacak." Diye sözlerini bitirdi, Don Romano... Komisyon yine evinde toplanmıştı. Ev sahibi olmanın rahatlığı ile yerine oturdu ve bakışlarını Don Fidelio ile Don Mancini'ye çevirdi.

Don Fidelio yerinden sert bakışları ile doğruldu. Sağ eliyle bıyığını kaşıdı. "Öncelikle herkese selam olsun. Yaşanılan olaylar gerçekten hoş değildi, bunu ailem adına kabul edebilirim ancak size bazı şeyler sunmak istiyorum. Daha doğrusu bir hikaye anlatacağım. Bi' piç aile kurmaya çalışır. Amcasının desteği ile komisyona girer. Söz sahibi olur. Ardından gelip, yıllardır benim yürüttüğüm işi almaya çalışır. Ancak, yıllardır yürüttüğüm bir işi öksüz bırakmak bana ters gelir. Ve ben de komisyonun geleceği adına bir saldırı düzenlerim. Saldırı da bu piç ölmez. E, ölen ciddi birisi olmadığına göre bu olay çözülebilir, değil mi?

Don Mancini elini masaya vurarak ayağa kalktı. "Burada bir saygısızlık dönüyor, beyler. Bunu fark edemediniz mi? Edemediyseniz, ben size fark ettireyim. Evet, yeni işler arayışındayım. Olay da böyle olunca Don Fidelio, -saygımı koruduğuma dikkat çekin- bana saldırı düzenledi. Ardından gelip burada bana 'piç' diye hitap ediyor. Şimdi size sormak istediğim bir şey var, beyler. Burada suçum nedir? Komisyondan ricalarım var. Eğer bu ricalar, gerçekleşmezse kusuruma bakmayın. Ben de bazı şeyleri düşünmek zorunda kalacağım."

Don Romano bu sefer yerinden doğrulmadı. "Beyler, beyler, beyler... Sakin olalım ve birbirimize saygılı olalım. Benim burada gördüğüm bir olay var. Yanlış anlaşılmalar bazı şeylere sebebiyet vermiş. Bunları da düzeltmek bizim elimizde. Burada komisyon olarak bir aileyiz. Ve ailemizin içerisinde de bir misafir var. Şimdi misafirimize gereken nezaketi göstererek, saygılı davranıp, kendisini dinleyelim."

Odada sessizlik oluştu. Consigliere'ler not alıyordu. Al Neri, notlarını Don Mancini'ye sundu. Don Mancini, gözden geçirdi ve Al Neri'ye bir şeyler fısıldadıktan sonra konuşmasına başladı.

"Bu saldırı önemli adamlarıma zarar verirken aile yapılandırmamda da sorunlara sebebiyet verdi. Komisyondan bazı olaylar dahilinde ricalarım olacak. Öncelikle komisyonda artık ziyaretçi konumunda olmak istemiyorum, anlaşmalarımı yaptım. Don Martinelli size gerekenleri sunar. Komisyona dahil olmak istiyorum. Bunun yanı sıra bana yapılan saldırıyı değerlendirmenizi ve ona göre de gerekli kişilere ceza verilmesini talep etmekteyim. Bunun dışında pek bir isteğim yok. Komisyondan yaşanan olaylar için kendi ailem adına özür dilerim. Umarım bazı insanlar da benim saygımdan pay kapar. Teşekkürler."

Don Romano, parmaklarıyla elini kaşırken aklından bazı şeyleri geçirdi. Komisyon başkanı olmak kolay değildi. Birkaç dakikanın ardından Don Romano ayağa kalktı. Kısık bir sesle konuşmasına başladı.

"Olanların ciddiyetinin farkındayız, Don Mancini ancak burada verilecek kararlar komisyonun geleceğini olumsuz bir şekilde etkilememeli. Bu gibi olaylarda herkes sabırlı ve sakin olmayı bilmeli. Burada bazı konularda Don Mancini'ye de Don Fidelio'ya da hak veriyorum. Ancak yanlış kararlar vermemeliyiz. Bu yüzden iki tarafı da birleştirecek bir öneride bulunacağım. Don Mancini, sizi komisyona dahil edelim. Yapılacak bir anlaşma ile herkesi komisyona alsaydık, işimiz gerçekten çok zor olurdu." Don Mancini hariç herkes gülüyordu. "Don Fidelio'nun yanlışlarını size doğru olarak aktaralım, yani yaptığı yanlışın bedelini ödememek adına sizi komisyona dahil ettiğini düşünebilirsiniz. Burada komisyona girmek için can atan inanın kaç aile var, sayamam. Bundan sonra da yaşanılacak saldırılarda kararımız cezadan yana olur. Sizden ricam; iş yaparken biraz daha temkinli davranın. Bu öneriyi kabul ediyorsanız eğer komisyona 'hoş geldiniz' diyebilirim. Kabul etmezseniz de maalesef, ne sizi ne de Don Fidelio'yu bir daha burada görmemiz zor."

Yeni BabaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin