12.Bölüm - Görüşme

67 4 1
                                    

12.Bölüm – Görüşme

Don Mancini, Al Neri ile arka koltukta depoya doğru yol alırken yine düşünceliydi. Görüşme vaktine az kalmıştı ve planlarında son rötuşları yapıyordu. Her şeyi artısıyla, eksisiyle düşünmeye çalışıyordu. Beynini kamçılayan düşünceler, Mancini Ailesi'ne saygı kazandırabilirdi ancak Mancini Ailesi'ni yok da edebilirdi. Al Neri, Don Mancini'nin düşünceli olduğunu fark edince laf atma gereksiniminde bulundu.

"Patron, ne düşünüyorsun?"

"Sence bu görüşme rahat bir şekilde tamamlanabilir mi? Yaptığımız planlar gerçekten iyi ancak ya onların planları? Bir de Michael amcamın bu işe burnunu sokması."

"Don Corleone'de mi bu işe dâhil?"

"Beni aptal mı sandın? Al, başından beri amcam ile bilgi alışverişiniz vardı. Neyse, bunlar sonra konuşulur. Dediğim gibi çok farklı bir görüşme olacak."

Al Neri, Don Mancini'nin söyledikleri karşısında sadece suskunluğunu korudu. Al, gerektiğinde Don Corleone'ye bilgi aktarımında bulunuyordu. Mancini Ailesi'nin var olması açısından bu bilgiler gerekliydi aksi halde Don Corleone, Don Mancini'nin aile kurmasına karşı çıkacaktı.

Depoya varmışlardı. Eski bir fabrikanın deposu olan bu yer, kül rengine boyanmıştı. Boyası oldukça eskiydi ve kiremitlerinin yarısı kırıktı. Büyük bir yer değildi ancak yine de kullanışlıydı. İçeriye girdiklerinde iki adam Don Mancini'ye selam verdi. Ardından yolu gösterdiler. Don Mancini karşısında dedektifi sandalyeye bağlı görünce sigarasını yaktı ve keyiflendi.

Don Mancini alaylı bir şekilde konuşmaya başladı. "Sayın Cable, sizi burada konuk etmek benim için gerçekten utanç verici, lütfen affedin."

"Hepinizin canı cehenneme!"

"Canım cehenneme mi? Evet, canım cehennemde olacak, seninle birlikte. Hatırlıyor musun, beni ziyarete geldiğinde Sicilyalılara laf atmıştın. Eşinin Sicilyalı olmasına ne demeli?"

"Bazen departman böyle şeylere fazla önem veriyor. Önüme bir fırsat çıkmışken neden değerlendirmeyeyim?"

"Önüne çıkan fırsat mı seni Sicilyalılara düşman yaptı yoksa kadın yüzünden mi Sicilyalılara düşmansın? Buna rağmen, Sicilyalılar ile iş yapıyorsun? Gerçekten gülünç durumda olduğunun farkındasın değil mi, dedektif?"

"Sicilya'dan buraya gelip, canım vatanımı düzme planları yaparken sizler, ben neden size düşman olmayayım? Kadın olayına gelince de onu düzdüğüm sıralarda, sanki Sicilya'yı düzüyormuşum gibi hissediyorum. Sizin ülkemizi düzerken aldığınız zevki alıyorum."

"Fazla hayalperestsin. Neyse konumuza gelelim. Don Fidelio ile ne planlıyordunuz?"

"Don Fidelio kim?"

"Don Fidelioooo, kim olabilir? Bir düşünelim, hatta düşündürelim." Don Mancini sigarasını adamın yanağında söndürdü. Adamın çığlıkları duyulmasın diye önceden camlar tahta ile çivilenerek, kapatılmıştı.

"Hatırlayabildiniz mi, dedektif?"

"Seni adi, orospu çocuğu! Buradan kurtulma şansım var mı?"

"Neden olmasın? Sen bize hizmet edersen, biz de sana hizmet ederiz. Yani aptallığına hizmet ederiz, pardon."

"Hepinizin canı cehenneme! Hiçbir bok söylemiyorum."

"Bu konuda emin misin? Ona göre seni ziyarete birini getirdim."

"Kimmiş o?"

"Emin misin, canımız halen cehenneme mi?"

"Evet, orospu çocuğu! Aynen öyle."

Yeni BabaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin