14.Bölüm - Dönüş

114 6 3
                                    

14.Bölüm – Dönüş

Vincent, Sicilya'da kaldığı süreçte birçok şey yaşadı. Sicilya'ya varır varmaz, Don Bendino'nun evine uğradı. Onunla kısa bir görüşme yaptıktan sonra, eskiden Don Ragazzo'nun evine şimdi ise kendi evi olan Mancini Malikânesine geçti. Restorasyon oldukça iyi bir şekilde yapılmıştı. Don Ragazzo'dan herhangi bir iz yokken tasarım bakımından ise Sicilya'nın en dikkat çekici evi olmaya başarmıştı.

Don Bendino, halka Vincent'i anlatıp durduğundan, halk Vincent'e saygılarını sunmak adına sürekli hediyeler ile evine uğruyordu. Bu saygı taleplerini, Vincent teker teker kabul ediyordu. Bir gün yine saygılarını sunmak adına birisi, konvoy ile malikâneye geldi. Bu gelen kişi Catania'dan geliyordu. Vincent ile kısa bir konuşma gerçekleştirdi.

Adam şapkasını çıkartarak, "Don Mancini, sizlere saygılarımı en içten dileklerimle sunuyorum. Sicilya'ya gelmiş olmanız ise bizim için bir şereftir. Ben Catania'dan Gennaro Livio. Beni tanımıyor olmanız normal ancak sizi tanıyor olmak benim için büyük bir gurur," dedikten sonra Don Mancini'nin elini sıktı.

Tanışma faslından sonra Gennaro Livio'nun kim olduğu ortaya çıktı. Livio, 30'lu yaşlarda bir adamdı. Uzun saçlara sahip, sakin bir tipti. Zayıf ve uzun boyluydu. Livio, Sicilya'da içki işini yürütüyordu. Kimseye zarar vermeyen bir tipti ve herkes tarafından da saygı görülürdü. Don Ragazzo'dan sonra Gennaro Livio halka adeta bir ilaç gibi gelmişti. Don Bendino ile de iyi ilişkileri bulunan Livio, Vincent ile de iyi ilişkiler kurdu. Sicilya'yı detaylıca anlatırken, tehlikeleri nasıl egale edebileceklerinden bahsetti. Gennaro Livio, 10'a yakın adamını Vincent'in malikânesini korumakla görevlendirmişti. İlişkileri gün geçtikçe iyiye gidiyordu. Vincent, Gennaro Livio'ya uyuşturucu işinden bahsetti. Vincent, planlarını anlattıktan sonra adam bu işi kabul etti. Vincent, artık Sicilya'da yalnız değildi.

Bir gün Gennaro Livio, apar topar Vincent'i ve Apollania'yı bir yere götürdü. Götürdüğü yer Vincent'in deposuna çok benziyordu. Burada kalmalarını ve kendisine birkaç saat süre tanımasını söyledi. Geri döndüğünde gömleğine kan bulaşmıştı. Aynı şekilde yüzünde de kanlar mevcuttu. Olayı anlattı.

"Sizin düşmanlarınızın buraya geleceği istihbaratını aldık. Sizi o yüzden bu kötü yere getirmek zorunda kaldım. Bu yüzden sizden çokça özür diliyorum ancak Pavel Valente denilen bir adam sizi ölü istiyormuş. Bu yüzden onlara birer mesaj verdik. Adamlarından ikisini sağ bıraktık kalan beş adamı da iyice deştik. Yaşayan adamlardan birinin sırtına bıçak ile V, diğerinin sırtına da M ismini kazıttık. Ardından adamların kan kaybetmemesi adına doktor çağırdık ve gerekenler yapıldı. Cesetleri yok ettik ve adamlara birer ABD bileti aldık. Güzelce uğurlamadan önce sizin burada güçsüz olmadığınızı iyice anlattık ve patronlarına güzel bir Sicilya selamı çaktık. Selam derken bir Rus tazısı olan Borzoy cinsi köpeği deşip, adamların valizine koyduk. Bunu patronlarına teslim etmelerini söyledik. Böylelikle bundan sonra kolay kolay rahatsız edilmeyeceksiniz."

Vincent, Livio'nun elini sıkıp, sarıldı. Apollonia ise deponun lavabosuna kusmak zorunda kaldı. Bu olaydan sonra Vincent rahatsız edilmedi. Birkaç gün sonra da Küba'ya uçtu. Apollonia'yı ise Livio'ya emanet etti.

--

Küba'ya varmadan önce Küba-ABD hattını yöneten Mondo Leka'ya bir mesaj yolladı. Küba'ya vardığında ise Mondo Leka'nın adamları arabayla, Vincent'i karşıladı. Küba'da her şey düzgündü. Mondo Leka'nın malikânesine vardıklarında kapıda kırmızı takım elbiseli, 50'li yaşlarda, saçlarına ssak düşmüş, ancak karizmatik, fit bir adam puro tüttürüyordu. Araçtan indikten sonra adam elini sıktı ve ismini söyledi. "Mondo Leka."

Adam bir puro uzattı ve bahçeye geçmeyi önerdi. Vincent, kabul etti. Bahçeye oturduklarında iş konuşmaya başladılar. Vincent, konuşmayı başlatan kişi oldu.

Yeni BabaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin