15.Bölüm - Güç

135 6 2
                                    

15.Bölüm – Güç

Mancini Ailesi, ABD'ye geri döndüğünde havaalanında onları Al Neri, Firmino, Leo ve Spazio karşıladı. Leo, eskisine göre çok daha iyi görünüyordu. Spazio ise daha olgunlaşmıştı. Firmino, Vincent'in yokluğunda Don mevkiinde yer alan Al Neri'nin consigliere'si olmuştu. Al Neri ise artık saçlarına düşen akların hesabını yapamaz hale gelecek kadar yaşlanmıştı.

Vincent, uçaktan indiğinde kravatını düzeltti. Saçlarını geriye taradıktan sonra mutlu bir şekilde adamlarına doğru yürümeye başladı. Spazio, Leo ile birlikte patronuna selam verdikten sonra bavulları taşımak için uçağa yöneldi. Al Neri, yavaş bir şekilde birkaç adım attıktan sonra Vincent'e sarıldı. Ağlamamak için kendini zor tutan Al Neri, zaman geçtikçe duygusallaşıyordu. Bu da yaşlılığın bir getirisiydi.

"Al, seni iyi gördüm."

Al Neri, öksürerek, "Ben de seni Vincent, yaptığın işler muazzamdı," dedikten sonra çocuk aklına geldi. "Vito Sonny nasıl?"

"Bazen büyükbabam kadar duygusal, bazen ise babam kadar öfkeli olabiliyor."

"Buna çok sevindim."

"ABD'de işler istediğimiz gibi gitti."

"Kesinlikle! Bunları evde konuşuruz, Apollonia'yı bekletmeyelim."

Vincent işaret etti ve arabalara geçtiler. İlk araçta Al Neri, Apollonia, Al Neri ve Firmino bulunuyordu. Leo ve Spazio ise ikinci araçta bulunuyorlardı ve arkadan geliyorlardı. Oradan da malikânesine doğru yol aldılar. Malikâne yoluna sapınca Al Neri ister istemez soru sorma mahiyetinde bulundu. "Amcana uğramayacak mısın?"

Vincent sinirli bir şekilde, "Bir ara Apollonia uğrar," deyince Al Neri daha bir şey söylemedi. Malikâneye vardıklarında Apollonia büyük bir sevinç ile yatak odasına koştu. Hizmetçiler bavulları aldılar ve yerleştirme işlemine başladılar. Don Mancini'nin annesi Lucy ve Connie'de malikâneye gelmişti. Ancak Don Mancini, misafirlerine Apollonia'nın yanına gitmelerini ve işinin olduğunu söyleyince Lucy ve Connie yatak odasına geçtiler.

Spazio, odanın kapısını sert bir şekilde kapatınca malikânede bulunan herkes işin ciddiyetini anlamıştı. Don Mancini yerine oturdu ve kalemini çıkarıp elinde sallamaya başladı. Al Neri, bu durumu bozma niyetindeydi ve Michael konusunu açtı. "Michael ile halen aranız bozuk mu? En azından bir uğrasaydın ne de olsa onun da bir yeğeni var artık."

Don Mancini kalemini sallamayı bıraktı ve öylece gözlerini Al Neri'ye kitledi. "Al, yaşlandıkça duyguların ağır mı basmaya başladı?"

Bu söz elbette Al Neri'nin itibarını sarsmıştı. Ancak Al, her zaman toplamayı bilen biriydi. "Sicilya kültürünü benden iyi bilen birisisin. Bunun yanı sıra amcana olan bir borcun var. Bu borcun her ne kadar %90'nını kapatsak da halen daha borcumuz var. Her zaman olmasa da insan bazen minnet duymayı bilmeli."

"Haklı olabilirsin ancak kapanmış bir defteri açmaya çalışıyoruz. Ne dedim? Apollonia gidip çocuğu gösterir. Borcunu da kısa sürede telafi ederiz. Başka bir soru veya sorun?"

Al Neri, öylece susup kaldı. Geçen süreç içinde Vincent'in güce taptığını fark etmeye başlamıştı. Konuya Firmino girdi. "Henry Cable'ın verdiği NYPD polislerini bulduk. Birinin adı Andre Allesio, bu adam birkaç işimizi gördü bile. Diğeri peşimizden koşan Ernesto Fisher."

"Bu Andre ve Ernesto hakkında senden detaylı bilgi istiyorum, Firmino."

Bu durum karşısında Firmino afalladı, aynı şekilde odada bulunan Leo ve Spazio'da... Al Neri'nin işini, Firmino üstleniyordu.

Yeni BabaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin