البارت 15 و الاخير
فتحت اعينها بسرعة و اعتدلت بجلستها ، كانت تلهث بعنف و الناس ينظرون لها بتعجب فوقفت بسرعة و اخذت حقيبتها ثم دلفت للمرحاض ، وقفت أمام المرآة و نظرت لنفسها فترة من الزمن ثم غسلت وجهها جيداً ، شعرت بالاختناق الشديد فخلعت سترتها و وضعتها جانباً و ظلت تأخذ أنفاسها حتى هدأت..
- ده ايه الحلم ده ، انا حسيت انى كنت ميتة بجد
فتحت حقيبتها برعب و أخرجت دوائها ثم القته بصندوق القمامة ، ارتدت سترتها مرة أخرى و اخذت حقيبتها ثم خرجت من المرحاض ولكنها وجدت نفسها بدون ارادة تنظر إلى بوابة المطار منتظرة أصدقائها لكنها لم تجد اى احد سوى الأمن ، زفرت بيأس و سارت بإتجاه الطائرة ثم صعدت بها وهى تتنهد تنهيدة حارة مودعة بلدها الحبيبة..
بالخارج بعد إقلاع الطائرة..
كانت تلهث وهى تدلف و تبحث بأعينها عنها لكنها لم نجد احد..
سيلين وهى تلهث و تشير بيدها لليسار : چمانة دورى هناك ، وانتى يا حياة تعالى معايا ندور هنا
حياة وهى تلهث و تستند بيدها فوق ركبتيها: طب ما نروح نسأل عنها
سيلين وهى تركض: طب يلا ، چمانة روحى دورى عبال ما نسأل
اومأت لهم و ركضت بطريقها باحثة عن صديقتها ولا تبالى بنظرات الجميع لها ، اما البقية فتوجهوا لرجل الأمن ليسألوه..
حياة : الطيارة اللى مسافرة أمريكا طلعت
رجل الامن: طلعت من خمس دقايق ، خير انتو ضيعتوها؟
سيلين بحزن وهي تضع يدها بخاصرها: احنا ضيعنا صاحبة عمرنا
نظر لهم بعدم فهم ولكنه لم يبالى كثيراً و عاد لعمله ، نظرت حياة لسيلين بيأس ثم هزت رأسها بنفى حزين فأبتسمت لها سيلين بحزن و ساروا سوياً للخارج..
سيلين بهدوء وهى تشير لچمانة: تعالى يا چمانة
چمانة وهي تركض لهم:ايه لقيتوهاحياة بعنف وهي تركد الأرض : ملك سافرت خلاص
نظرت لهم بصدمة و وضعت يدها فوق قلبها الذى آلمها ، احتضنتها سيلين و ساروا ثلاثتهم بالخارج ، اخرجت چمانة هاتفها الذى كان يرن بإستمرار فردت بضيق..
چمانة بضيق: ايوة يا باسل
باسل:ها لقيتوها
چمانة بحزن : لا ملك سافرت
باسل بضيق: ازاى بس!! طب خليكوا واقفين هنا احنا جايين اهو
چمانة بعدم فهم وهى تقف:انتو مين؟
باسل:انا و ثائر و سليم
چمانة: خلاص ماشى احنا قاعدين قدام المطار
أنت تقرأ
متمردة هزت عرشى 🦋❤️ بقلم/لوكى مصطفى
Romance"1" - انا مش عايزاه ، مبحبهوش بقولك = هتتجوزيه و رجلك فوق رقبتك "2" - يادى القرف الواحد هيصطبح بالوش ده = لا انا اللى هموت و اصطبح على وشك مثلا يا اخويا "3" -مش تحاسبي يا بنى آدمة = مش تحاسب انت ، انا اسفة! "4" - هو كل من مسك كاميرا و قعد يتكلم يبقا...