رواية عشق حياة
بقلمي المتواضع زوزه
جروب روايات بقلمي المتواضع زوزه ❤️🌈😍الفصل الثالث والعشرون
في محل المجوهرات .
عاد كنان ثانيه الي الدخل عندما قال لهم أنه نسي شئ بالداخل .
صاحب المحل : كنان باشا حضرتك نسيت حاجه .
كنان بابتسامه : لا بس عايزك تجبلي طقم الماس شبه ده ثم أراه شئ علي التليفون وتبعته ليا بعد يومين .
صاحب المحل: بس يومين قليلين جدا والطقم اللي حضرتك طلبه مش موجود .
كنان : بعد يومين يكون عندي اتصرف واللي عايزه هدهولك .
صاحب المحل: حاضر هحاول يا فندم .
كنان وهو يكتب له العنوان : ده العنوان اللي تبعتهولي عليه .
صاحب المحل: حاضر يا فندم .
تركه كنان وذهب الي السياره مره اخري ثم أخذهم وذهبوا الي الاتليه .
مؤيد وهو ينزل من السياره : عدي بيقول لما نخلص نروح علي الفيلا عشان حياه تشوف لو عايزه تغير حاجه واهلها هناك .
كنان : ماشي نخلص ونروح .
ثم دخلوا الي الاتليه وقابلتهم صاحبة الاتليه وتدعي مدام سالي .
مدام سالي : اهلا اهلا يا كنان بيه نورتنا .
كنان : ده نورك يا فندم اعرفك بحياه خطيبتي عايزك تشوفي هي نفسها فستان شكله ايه وتصميمه ليها أيا كان التكليف انا عايز احسن حاجه ليها وخلال تلات ايام بالظبط يكون جاهز .
مدام سالي بصدمه : تلات ايام ايه بس احنا مننهض نصمم فستان في المده دي .
كنان : معلش يا مدام سالي احنا الفرح متحدد كمان اسبوع يعني انا عايز كمان تلات ايام يكون الفستان جاهز .
مدام سالي : هنحاول يا فندم حاضر .
كنان : انا عارف انك هتكوني قدها انتي من احسن المصممين هسيبلك حياه خدي رأيها وشوفي اللي هي عايزاه .
مدام سالي: حاضر يا فندم اتفضلي يا حياه هانم .
حياه بابتسامه ؛ حاضر بس كنان انا عايزه رأيك معايا في الفستان ممكن .
كنان بابتسامه : حاضر يا حياتي .
مدام سالي بابتسامه : طب اتفضلوا انتوا اقعدوا وانا هجيب دفتر التصميم بتاعي ونشوفه ولو عايزين اي اضافات ماشي .
ثم جلسوا وظلوا يشاهدون تصميمات كثيره الي في النهايه عجبهم جميعا فستان واحد وكان افضل فستان واضافوا إليه بعض الاضافات.
عهد بفرحه : الفستان هيبقي جميل عليكي يا حياتي .
مؤيد بابتسامه: طب عهد هانم تشوفلها فستان هي كمان عشان الفرح والا ايه .
كنان بتأييد : ايوه يا عهد قوموا اتفرجوا انتي وحياه علي الفساتين وهاتوا لكل واحده فيكم كام فستان عشان الحنه والفرح وهاتوا بزياده عشان المناسبات هتبقي كتيره .
عهد بحرج ؛ بس انا مش عايزه فستان .
مؤيد وهو يمسكها من يدها ويقول لها : انتي اصلا مابتسمعيش الكلام تعالي معايا انا عايز اختار فستان لواحده .
عهد بعصبيه خفيفه: متمسكش ايدي انت اخدت عليا اوي .
مؤيد بضحك : براحتي ويلا تعالي اختاري فستان هي بنت عودها زيك كده ومحجبه فتعالي شوفي فستان ليها واختاري ليكي .
عهد : هووف بقا هو مفيش غيري .
مؤيد بضحك : ايوه هووف بقا مفيش غيرك كنان وحياه عايزين ياخدوا راحتهم .
وأخذها وذهبوا باتجاه الفساتين وظلوا يختارون سويا الي أن عجبها فستان باللون السماوي رقيق جدا : الله ده جميل .
مؤيد بضحك : ايوه جميل جدا شوفيلي المقاس عشان اخده لحبيبتي بقا .
عهد ؛ لا انا هاخده ليا انا .
مؤيد بعند : لا هاخده انا وقام بأخذه بعد أن سال أحد أنه سيكون مقاس تلك الفتاه التي كانت معه ثم ذهب واختار معها فستانين لها .
وكنان اختار لحياه أكثر من فستان وكانوا اجمل من بعض .
حياه بخجل : بس دول كتير يا كنان .
كنان بابتسامه: لا يا حياتي انتي شاوري بس .
ثم أخذ مدام سالي علي جمب وقال لها : أن تأتي له بفساتين ليست لفتاه بمحجبه بعود حياه .
مدام سالي: حاضر يا كنان بيه وهنبعتهم علي فين .
كنان وهو يعطيها عنوان منزله : علي العنوان ده .
ثم تركها وذهب وأخذ حياه بيده وخلفهم عهد ومؤيد وذهبوا الي قصر عدي الشناوي وانتهوا من كل شئ وذهبوا الي بيتهم ثانية....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بعد مرور أسبوع .
نعم إنه اليوم المنتظر
يوم فرح كنان وحياة .
أنت تقرأ
روايه عشق حياه
Художественная прозаقصه مكتمله ، نعم لقد عشقته منذ اللحظة الأولي ولكن هل هو أيضا حبني فهو يحب ابنة عمته ، من هي عائلتي لما هرب والداي ما السبب ، هل سيكتمل عشق حياه لكنان ؟؟؟