الفصل الاخير

8.8K 220 29
                                    

رواية عشق حياة.
بقلمي زوزه
جروب روايات زوزه و ياسمينا 💕📖🌈

الفصل الاربعون .
(الفصل الأخير )

في منزل احمد الاسيوطي

كانت تجلس باقي العائله ونزل كنان وجلس معهم .

وعد وهي تنظر لعدي : انا عايزه اقابل سيد الدهشوري ده .
عدي : ماشي يا وعد بس احنا هنسافر لما نرجع .
وعد بشر : ماشي  .
وهم يجلسون اتي سيد الدهشوري ومعه رجاله وفي يده سلاح وقال بغضب : ضحكتوا علينا يا حاج احمد انت وحاج ابراهيم .
احمد الاسيوطي بغضب : كيف تدخل بيتي إكده .
سيد الدهشوري بغضب : بجا وبنك عايش وبت الناس اللي خاطفها واحنا جولنا نجوزها ابننا وانتم ضحكتوا علينا إياك وجولتوا البت ماتت احنا هنجتل محمد وهناخد البت نجوزها ابننا .
وعد وهي تقوم له بغضب شديد وتقول بعصبية: بقا انت بقا سيد الدهشوري اللي بيقولوا عليه وعايز تجوزها ابنك ليه بقا هي كانت من باقي عيلتك .
سيد الدهشوري بغضب : وانتي مين يا مره انتي واه من باجي عيلتها البت اتخطفت من ضيوفنا وهتتجوز ابننا .
وعد بغضب : وليه مترجعهاش لأهلها .
سيد الدهشوري بغضب : بعد ما تتجوز حفيدي هترجع لأهلها .
وعد بغضب : بقا يا راجل يا تعبان انت عايز اختي عهد المعز تتجوز حفيدك ليه انت مفكر أن عيلتها مش هتعرف توصلها والا ايه .
سيد الدهشوري بتوتر : ع..عهد المع..ز..ز .
وعد بغضب : ايوه اسمها عهد المعز وانا وعد المعز وهي بنت عيله المعز اللي انت كنت مخطط تخطفها لما تلاقيها وبعدين تجوزها لحفيدك وتيجي تطلب فلوس مننا .
سيد الدهشوري بغضب : مين انتي يابت وبتكلميني إياك كيف ثم وجهه السلاح في وجهها .
وعد بغضب وهي تقترب منه في حركه سريعه وتنتزع منه السلاح ثم تصوبه باتجاهه وهي تقول بشر. : انا هقتلك لازم اقتلك عشان اعلمك ازاي تفكر تاذئ بنت من بنات المعز لازم اخليك تندم هقتلك عشان معتش حد يفكر يعمل كده ده بسببك اختي فضلت بعيده عننا ومنعرفش عنها حاجه ثم قامت بإطلاق طلقه رصاص بحرافيه عاليه فقد مرت الطلقه بجوار راس سيد الدهشوري تماما فلو مال قليلا لاصابه رأسه .
عدي وهو ينظر لها بفخر : انتي مش قتاله قتله يا وعد .
وعد بشر : عندك حق ثم نظرت إلي سيد الدهشوري بشر وقالت: انا هكون عملك الاسود في الدنيا عشان بعد كده اي حد يجي في باله ياذي عيله المعز والا بنت من بناته يعرف اني بيحدف نفسه في النار .
سيد الدهشوري بخوف وتوتر شديد : ا..ا..انتي ك.كنتي هتقتليني .
وعد بشر : عشان بسببك اختي فضلت بعيده عننا كل العمر ده .
سيد الدهشوري وهو ينظر إلي احمد الاسيوطي ويقول : ايه يا حاج احمد ده انا ضيف في بيتك سايبها تهين فيا .
احمد الاسيوطي بصوت عالي : وهي ضيفتي وانت كنت السبب في كل اللي حوصل وهدفعك التمن عشان بنتي وجوزها فضلوا بعاد عني بسببك .
سيد الدهشوري بشر : هتعمل ايه  إياك ومين هيصدجك والا يصدج ابنك انا هقتله وقدام البلد كليتها ويبجي خلي حد يثبت اني كنت عايز اخطف البت .
محمد الصافي بغضب : انا هقول للكل علي اللي كنت ناوي عليه وعشان كده بعدت عن البلد عشان احمي البنت منك بس دلوقتي هقول للكل عن خطيتك أيامها .
سيد الدهشوري بضحكه: مين هيصدجك وانت راجل هربان بجالك عمر هيجولوا خايف يموت وعشان إكده بيجول اني السبب .
وعد بغضب : انا هقول للكل انك السبب وعمرك ما هتاذي عم محمد وانا اختها .
سيد الدهشوري بشر : كنتي انتي أيامها لسه عيله متعرفيش حاجه  ومحدش هيقدر يثبت اني كنت عايز اخطف البت واطلب من ابوكي فلوس وبعد ما اخذ الفلوس اخدها اربيها وبعديها اجوزها لحفيدي وبعد إكده حفيدي يكوش علي فلوس ابوكي كليتها .
كنان بضحكه رنانه وببرود قال : بس انا اقدر اثبت ثم ظهر هاتفه وقال بغضب: الراجل اللي انت بتتكلم عنه ده في مقام والدي ده والد مراتي يعني في مقام والدي ويبقي حد يحاول يكلمه واوعدك فضحيتك هتكون في البلد كلها .
سيد الدهشوري بغضب. : اكسر الزفت اللي في يدك ده بدل ما اجتلك .
كنان بغضب : متقدرش .
سيد الدهشوري بغضب: هجتلك يا .... وقاطع حديثه ابنه الذي دخل بسرعه وقال : الحج يابوي الحكومه طابت علينا وبتفتش في الدوار .
سيد الدهشوري بذهول : ظابط الجسم ميقدرش يدخل الدوار من غير اذني .
ابنه : لا يابوي ده ظابط اول مره يجي إهنه ومعاه بت كمان ظابطه زيه ومعاهم حكومه كتييير .
سيد الدهشوري بذهول : مين دول اياك اللي يجدروا يدخلوا دوار عيله الدهشوري .
وعد بضحكه رنانه: هههههههه استعد بقا لعقابك عشان بعد كده تفكر تاذي بنت من بنات عيله المعز ثم همست في أذنه وقالت : متفكرش أن انت عرفت أن محمد الصافي هنا من وحدك لا تؤتؤ ده احنا اللي قولنالك .
سيد الدهشوري بصدمه: ايه .
وعد بضحك: انهض بيتك .
ذهب سيد الدهشوري سريعا الي منزله هو وابنه ووجد الحكومه قد فتشت بالمنزل بالتأكيد .
سيد الدهشوري بعصبية: مين سمحلكوا تفتشوا دواري .
حازم بجديه : مين صاحب البيت ده .
سيد الدهشوري: انا وانتوا مين انتوا .
حازم وهو ينظر إلي رجال الأمن الذين معه ثم قال : اقبضوا عليه .
سيد الدهشوري بذهول : يقبضوا عليا ليه .
حازم وهو يشير إلي غرفتين : دي اوض مين .
ابن سيد الدهشوري بتوتر : واحد ليا والتانيه بتاعت ابوي .
حازم : اقبضوا علي ده كمان .
سيد الدهشوري بغضب : يقبضوا علينا ليه.
حازم بغضب : لانكم بتاجروا في المخدرات .
سجده وهي تخرج من قبو تحت المنزل : لا مش مخدرات بس دي كمان اثار .
حازم بصدمه : ايه .
سجده : في قبو تحت ومليان اثار وفلوس واسلحه .
حازم بغضب : ده انتوا ليلتكوا سوده ثم أشار لظابط القسم الخاص بالمنطقه : دول مش هيطلعوا منها انت فاهم .
الظابط: أوامرك يا فندم .
سيد الدهشوري بغضب : انت هتسمع كلامه اياك ده عايز يلبسني قضيه .
الظابط : انا مقدرش أخالف دي اوامر عليا وهما اعلي مني شوف انت شكلك وقعت مع حد من الكبار اووي ثم اكمل بهمس : مش هقدر اغطي علي عمايلك دلوقتي لأن دول مهمين اوي .
سجده بعصبية : وانا سمعتك وانت هتتحاسب زيه.
الظابط بصدمه : انتي بتطلعي منين .
حازم بغضب : ده انتوا حسابكوا كبر معايا بقا مخدرات وآثار وسلاح وانت يا حضرت الظابط ده القسم اللي قسمته ثم أشار إلي رجال الأمن بأن يقبضوا عليهم جميعا .
وعد وهي تدخل الي منزل سيد الدهشوري وتقول : ها يا حازم انت وسجده عملتوا ايه .
سجده : طلع بيتاجر في سلاح ومخدرات وآثار.
وعد بصدمه: اثار وسلاح .
سجده وهي تقف بجوارها وتهمس في اذن وعد : احنا محطناش المخدرات اللي معانا هو طلع بيتاجر في كله .
وعد وهي تتذكر خطتها مع باقي العائله في المستشفي .

روايه عشق حياه حيث تعيش القصص. اكتشف الآن