16

10.6K 271 3
                                    

Arabella bangun dari lenanya, wajah Adriel diusap perlahan. "Adriel, perjuangkan cinta kita okay" kata Arabella bangun dan usap pipi Adriel sebelum bilik itu dia tinggalkan.

"srs ke dengan keputusan awak ni Bella" kata Syeena. "untuk kebahagiaan saya dengan Ad, saya serahkan semuanya pada dia" kata Arabella.

Tengku Adriel Eric

Adriel bangun dari lenanya apabila Akmal call dia. Adriel bangun mengusap ruangan sebelahnya kosong, dia pula bangun dengan gelabah "mana Bella ni" kata Adriel kerisauan, Seluar pendeknya disarungkan dan toilet dituju, kosong. phone yang tidak habis berbunyi itu diangkat

"mana Bella ?" soal Adriel pada Akmal. "dah dia isteri Tuanku tak kan saya nak jaga pula ?" soal Akmal. "menjawab ea kau bila aku tanya" kata Adriel marah lalu mematikan panggilan. "sampai hati sayang tinggalkan Ad sorang2" kata Adriel menghempas punggung ke katil.

surat yang terletak diatas meja lampu menarik perhatian Adriel.

Adriel,

saya sayang awak tau, saya nak bagitahu yang saya rindu awak sangat sekarang ni.
maaflah saya tinggalkan awak sorang-sorang kat hotel tu.
Saya nak awak berjuang untuk cinta kita
saya dah tak nak lari daripada istana semata-mata nak jumpa awak
saya tak nak hanya menatap awak sebagai seorang yang jauh lebih tinggi darjatnya dengan saya
saya dah sama darjat dengan awak Adriel,
kita boleh kahwin, tapi kita dah kahwin.

Jadi awak kena buat impian saya sampai tercapai okay !
saya tengah jaga hasil cinta kita
nanti awak tahu lah.
take care ! fighting !

i love you Yang Mulia ❤️

Adriel diam, kemudian dia bangun. "bini aku ni dah pandai lari rumah pula" kata Adriel. Dia dail no Akmal. "pickup aku kat hotel ni, kita balik Narnia sekarang" kata Adriel.

6 bulan kemudian

"kau dah kumpul bukti ?" soal Adriel. "dah Tuanku, tinggal kita sebarkan je" kata Akmal. "terlalu kejam untuk disebarkan, cukup sahaja kita ugut" kata Adriel.  "lagi satu cari Bella, esok pastikan jumpa. kalau tak korang kena" Adriel keluar dari ruang itu dan ke dapur untuk meneguk air. "Adriel" panggil Bonda.

"apa dia Bonda ?" soal Adriel. "Mana Elya, dah lama tak nampak" kata Bonda. "itulah menantu kesayangan Bonda, mana nak lekat kat rumah, dia tu ada suami ke tak ada suami" kata Adriel. "kalau Adriel digelar Raja Duda, Bonda dan Ayahanda jangan bising ea, ni semua salah Bonda dan Ayahanda" kata Adriel beredar dari dapur.

Arabella Tiana

"Bella, are you okay ?" soal Syeena. "kau tak nampak aku tak okay ke ? okay je kan ni. jangan risaulah" kata Arabella. "kau tak rindu laki kau ke ? time2 mengandung ni la nak perhatian" kata Syeena. "abistu, aku cuma nak kami ni bahagia lepasni, jadi aku bagi je dia selesaikan masalah negara dia tu" kata Arabella.

"abistu negara kau, kau tak fikir" kata Syeena. "aku tak ditabalkan lagi pon sebagai Permaisuri Ferland, apa yang nak dirisaukan" kata Arabella "itu yang kau kata tak payah risau, satu negara kecoh kau hilang. boleh pulak kau holiday kat pulau ni" kata Syeena.

"mula-mula dulu kau yang setuju tau Syeena, sekarang kau bising pula" kata Arabella bangun daripada kerusi malas walaupun perut dah memboyot besar, dia pula mulai gemok. Syeena ketawa sahaja melihat Arabella, sebiji seperti doraemon.

Ting Ting

Telefon Arabella berbunyi dan Pesanan ringkas masuk

King 🤴🏻❤️

tak rindu abang ke ?
memang nak seen je chat abang sampai bila2 ke ?
haa sayang ?

Arabella tutup dan letak kat meja semula, malah telefon tu berbunyi lebih kencang. Arabella melihat semula.

King 🤴🏻❤️

pergh tak nak balas eak
siap letak kat meja pulak tu

Arabella berkerut membaca chat diberikan oleh suaminya itu.

tak yah la kerut-kerut
comel betul mak buyung ni
kalau rindu pusing belakang.

Arabella menoleh ke belakang dan memandang figura yang bersandar dipermukaan pintu. Adriel sedang tersengih-sengih. Adriel tegakkan badan dan mengepakkan tangannya "wanna some hug ?" soal Adriel. Arabella berlari kearah Adriel dan dakap erat.

"jangan lari la sayang, kalau jatuh cemana, tak kan nak usaha lagi dapat anak, abang tak kesah, tapi sayang nanti yang habis" kata Adriel gelak. Dada Adriel ditumbuk berkali-kali. "ingatkan dah mengandung perangai Singa tak ada, ada rupanya" kata Adriel cium rambut Arabella.

"janganlah usik saya" kata Arabella. "okay2 sorry" kata Adriel mengusap belakang dan lengan Arabella. "rindunya lahai" kata Adriel mengusap rambut lebat Arabella. "penat abang cari, pulau sunyi ni jugak sayang sembunyi" kata Adriel.

"kalau awak tahu tempatnya tak bukan sembunyi namanya." kata Arabella. "6 bulan sayang bukan waktu yang mudah" kata Adriel. "apa hasil awak dapat dalam masa 6 bulan ni ?" soal Arabella.

"tak mungkinku sekali pun akan mengalah demi cintaku, ku cuba untuk menjadi yang terbaik untuk dirimu, andai kau menyedari besarnya cinta ini"

"macam lagu tapi tak apalah, suara sedap" kata Arabella. "awak stay sini ke ?" soal Arabella. "stay la tapi esok saya kena balik tau, kalau sayang nak bersama dengan abang, sayang kena berkorban sikit okay ?" soal Adriel. "okay" kata Arabella tarik Adriel masuk bilik.

to be continued

[C] ArabellaWhere stories live. Discover now