Minhee berpeluh memikirkan cara untuk menjadi oppa material kepada jaeni apabila mereka berhadapan seungmin ngan hanat tu nanti.
" Siyesla mini , kau sanggup buat semua pendustaan ini demi keselamatan jaeni ?! "
Minhee mengeluh keras , dia sendiri pun susah nak explain kat kawan dia berdua tu.
" Diam ah , jaeni kawan kita jugak kan ? Aku tak nak si hanat ngan seungshit tu kacau dia .. dia .. berharga bagi aku .. "
Minhee berbisik semasa menyebut perkataan terakhir membuatkan wonjin dan hyeongjun melihatnya bingung.
" Dah , aku gi dulu . Pape roger. "
Dia meninggalkan wonjin dan hyeongjun yang masih tercegat. Wonjin menggaru tengkuknya awkward.
" Jum ah kelas dah nak mula aisyet homework aku un tak siap lagi bodohhhh . "
Hyeongjun hanya berdiam diri membiarkan wonjin bercakap sorang² cam orang sewel.
" Hmm, berharga bagi dia .. ? "
Hyeongjun menggelengkan kepala lalu mereka berdua sampai di hadapan kelas.
Yep, dia dengar apa yang minhee bisik tadi.
— ☁️ —
" Eung , sedap la aiskrim ni babi tul orang yang tak suka aiskrim ni kan .. o-oppa .. "
Jaeni menahan cringe semasa dia menyebut opparr di dalam dakapan minhee. Minhee yang turut berlakon hampir mati melayan ke-cringe-an lakonan jaeni. Kalau aku ada kat sana dah lama aku muntah dua baldi.
" Heh , chagi ni .. comel lah .. eh-eh oops dah kotor hidung tu ~ "
Kata minhee ketika dia dengan sengajanya menyenggol tangan jaeni yang memegang aiskrim sampai aiskrim itu terkena hidung jaeni. Jaeni menahan tangannya daripada mencepuk kepala minhee.
" Euh lap kan lah ~ "
" Naepnaep .. dah .. "
Seungmin dan hana yang menyaksikan itupun terus menjeling pasangan hoax itu lalu pergi.
" Whoaa bapok cringe odo aku ngan diri aku euww emakkkk !! "
Jaeni terjerit sambil melompat-lomlat cam udang kering sedangkan minhee hanya tercegat menepuk pipinya yang semakin memerah hehehe.
" Bongok ah korang suwit cam bontot lollipop siyuttt ~ "
Jeling hyeongjun. Dia bukan apa cuma hyeongjun tak biasa tengok minhee acting cam hero drama.
" Eh eh eh , kenapa korang tak couple bebetul jek ? Kan kan kan ? "
Ejek wonjin sambil menyiku-nyiku lengan hyeongjun dan mengangkat keningnya. Siapa tau gurauan wonjin tu membuat mood minhee kelaut.
" Eish apa korang ni , mustahil lah aku nak couple ngan minhee aku anggap dia abang aku ja kan minhee hyunggggg ~ ? "
Minhee semakin terdiam.Jaeni yang perasan akan perubahan ekspresi minhee mengerutkan dahi.
" Kenapa dia tetiba sedih .. ? " Gumam jaeni dalam hati.
— ☁️ —