☁️|5

40 8 2
                                    

Jae ni ' s

" Wehh , malu giler siyakkk ~ "

Aku menutup wajah menggunakan tangan , chaerin di hadapan menayang derp face .

" Hak halah , ilek brooww . Ter-eye-contact je kot , aku hari² nampak jiran aku naked .. angkat kening lah . "

Rasa nak nangis kat sudut jamban ja aku .. malu siot kang kena tuduh ngintai malu tujuh keturunan aku ~

" Dah² lah tu , homework—"

" Attention kita ada pelajar baru !! "

Semua mata teralih ke arah saem jinhyuk .

Aku berdecit . " Pelajar baru je pun nak kecoh , bukannya—"

" Annyeonghaseyo , kang minhee imnida . "

Tau tau ja mulut aku dah ternganga .

         
                       —☁️—

Sepanjang kelas tadi , chaerin tidak habis² mengejek aku sebab baca buku terbalik . Tak masalahnya , buku tu untuk cover muka aku daripada minhee lah bahlol punya chaerin.

" Woii letih lah chaerin , dia tu lah yang aku cakap jiran baru tu .. "

Nasib malang betul satu kelas ngan dia , kenapa lah aku tak baca fail senarai pelajar baru tu ja takda lah rasa terkejut camni .

" Huehue , buruk gila hidup kau selalu tersekat kat skala 5 .. tapi tulah tak rasa terharu ke dapat jiran hensem . Hahahaha. "

Eh kambing sungguh . Aku merenung tajam chaerin .

Sedang aku merenung kuku aku , sekumpulan pelajar lelaki duduk di meja hadapan aku ngan chaerin .

Kang Minhee and the friends.

Aku menghempas dahi ke meja diselangi tawa puntianak chaerin .

               
                      —☁️—

Author ' s pov

" Annyeong budak baru— auuh sakit kualiiii ! "

Wonjin menggosok kepalanya yang baru sahaja dihentam oleh hyeongjun.

" Kau ni sopan la sikit kan manners maketh man . Hi , aku hyeongjun , yang biadap nak mati sebelah ni wonjin . Nak tak rehat ngan kitorang ? "

Hyeongjun menarik pelan hujung uniform minhee cam budak minta mak dia beli aiskrim .. huhuhu.

Minhee tersenyum. " Ok , aku minhee . "

Sewaktu di kantin , minhee hanya mengikuti di mana sahaja wonjin dan hyeongjun pergi , duduk kat meja yang di tengah kantin .

" Dah , aku nak beli makanan dulu . Korang nak order pape ke ? "

Tanya wonjin . Hyeongjun dan minhee menggeleng .

Mata minhee menangkap satu kelibat pelajar perempuan yang sering terlihat seperti stalker .

Daripada kelas lagi dia ni sorok² cam sasaeng tak cukup gaji

Gumamnya dalam hati . Sedang dia berkumandang dalam hati sambil merenung jaeni yang menyorok cam katak merempat tu , sebotol mocha diletakkan tepat di hadapannya. Siapa lagi kalau bukan si ham wonjin.

" Aku risau korang gastrik , so sorang ambik satu aku spend oii."

Mata hyeongjun bersinar memandang wonjin .

" Laa wonjin , susah susah ajek ..cam tau je aku takda duit hari ni . "

Wonjin mencebik . Tu lah eomma dia bagi dia 50 ringgit sehari pun tak cukup sebab asyik payung kawan .

" Makasih wonjin  sahabatku baru ku . "

Ni lah laki , baru jumpa hari ni macam dah kenal 5 abad .

Bukan cam author ni , alien giler.

Seriously , buku ni bosan kan ? Dan aku pun jarang update sebab aku sibuk nakmati :')

window ; kmh Where stories live. Discover now