☁️|16

19 6 3
                                    

Bunga ros merah ditampal membentuk perkataan ' happy birthday ' di kaca tingkap bilik minhee.

Minhee tersenyum lebar melihat hasil kerjanya. Dia membayangkan bagaimana reaksi jaeni apabila melihat ini nanti.

" Oh minhee cantiknyer hehehe .."

Kata minhee meniru suara jaeni yang comel cam enjin kereta sorong tu.eits dia menepuk dahinya .

" Kek aku lupa odo !! "

Di sisi lain, hyeongjun wonjin dan jaeni sedang bergelak ketawa sambil bergolek di padang sekolah.

Plan mereka untuk membawa jaeni ke library hancur apabila notis bahawa library sedang di renovate tertampal di pintu.

Jaeni yang pabo itupun hanya mengangguk setuju apabila hyeongjun bagitau mungkin minhee dah pergi kat library lain. Jadi wonjin sarankan mereka merayau keliling sekolah.

" HAHAHAH tak sangka hyeongjun masih bayi suka hisap botol susu mueheheh.. "

" Eh vavinyer , aku minum guna cawan lah."

Jaeni melihat pergaduhan itu sambil menikmati popcorn eh , dia baru teringat tujuan mereka ke situ selepas 2 jam bermain.

" Korang , aku sewel ke ikut korang ni macam dah takda kerja baik aku buat kerja rumah. "

Tangan jaeni ditarik wonjin. Jaeni berpaling ke belakang.

" Jom kita ke rumah chaerin , hyeongjun ni ah cakap rindu minah baldi tu. "

" Eh aku pulak.. laknat sungguh. "

Jaeni tersenyum lemah kerana sudah penat bermain setengah hari di sekolah.

                    
                      — ☁️ —

" Hah? Kek ? "

Chaerin mengerutkan kening mendengar pekikan minhee di talian.

" Ish nyusahkan je la hah yelah yelah petang ni aku hantar sekali. "

Telefon rumah diletak. Chaerin berfikir seketika lalu mentol besar muncul di atas kepalanya.

" Dia suka melon sooo melon crepe pun sedap yehett ."

Ting tong ~

" Siapa pulak dah hantu datang beraya ni.. "

Chaerin membuka pintu, terpampanglah wajah tiga ekor beruk .. manusia tu. Siap senyum² cam takda salah.

Chaerin menekup mulutnya. Bahan-bahan untuk membuat kek telah tersedia di atas meja. Siap ada petir-petir lagi kat sekeliling.

" Hai chaerin nek oii rindu amat gue sama elu .. "

Baru je jumpa tadi kat sekolah. Chaerin ketawa nervous.

Jaeni masuk ke dalam sebelum sempat chaerin menghalangnya.

" Apa korang buat ni..!?! "

Kata chaerin ingin mencekik wonjin. Wonjin menyentuh tengkuknya.

" Sorry weh .. kenapa kitorang takleh datang?"

" MINHEE SURUH AKU BUAT KEK UNTUK JAENI ! "

Kelam kabut mereka bertiga tu masuk dapur , disambut oleh jaeni yang membuat muka confuse melihat bahan-bahan membuat kek .

" Siapa birthday ni ? Siapa?siapa? "

" Err .. err.. eomma aku ! Hah yep , eomma aku. "

Jerit chaerin mendorong jaeni ke belakang hampir jatuh namun disambut oleh wonjin dan hyeongjun.

" Nak tolong boleh .. ? Please ~ "

Chaerin terpesona dengan keindahan mata besar jaeni tu. Siap pout bibir dia lagi haih dasar y/n.

" Oklah. Kek perisa melon. "

Jaeni melompat-lompat mengingatkan rasa kek melon yang sedap giler tu.

" Okay. Letchugoo ~ "

                   
                 
                      — ☁️ —

Kek telah siap. Hiasan di atasnya juga sudah siap sebelum jaeni sempat lihat .

Jaeni membuka mata dengan luas. Dirinya sedang terbaring di sofa ruang tamu rumah chaerin.

Bersendirian.

Jam menunjukkan pukul 5 petang . Jaeni menenyeh matanya.

" Aku tertidur .. ? Chaerin~? Wonjin~ ? Hyeongjun ~? "

Tiada balasan. Dia mengambil keputusan untuk mencari tiga orang tu di setiap sudut di rumah chaerin . Hampa , tiada kelibat sorang pun.

" Aku dah biasa ditinggalkan sumpah gapapa hisk ."

Dia menapak keluar untuk balik ke rumah .

Heheheh.

                    

                     — ☁️ —

" Hah , jaeni baru balik ke .. tukar lah baju dulu astu makan malam ngan eomma. "

Eommanya tersenyum penuh makna. Jaeni memandang heran namun dia hanya mengabaikan eommanya yang bersikap pelik itu.

Dia membuka pintu biliknya yang gelap lalu menekan suis lampu.

" Heh ? Apani ? "

Dia mencapai satu keping kertas berwarna pink di atas sebuah beg kertas yang berada di atas meja belajarnya.

Surat itu dibaca dengan berhati-hati . Manatau surat threat ke en ?

" Dear love , jaeni .. "

            
                   
                        — ☁️ —

Spoiler : e*d1*g 👁️👁️



window ; kmh Where stories live. Discover now