☁️|3

56 8 1
                                    

Minhee's

" Uhh .. mengapakah hidup aku cam burung asia asyik berpindah randah ~ uwaaa! "

Ni kali ke-6 family aku berpindah disebabkan oleh kerja appa aku .

Timbul sedikit kerisauan di hati aku , camna kalau aku takda kawan kat sekolah baru nanti . Merana betul hidup aku siakk..

" Minhee , sampai rumah baru tu nanti eomma ngan appa terus gi kerja . Kalau lori barang dah sampai , tolong angkatkan barang tu naik atas ye ~ "

Tanpa rasa bersalah , eomma melantik aku menjadi tukang angkat barang .. eomma tak siankan mini ke ? 🤧

" Wow .. "

Ternganga mulut aku melihat rumah apartment berhiaskan kaca marmar dihadapan aku.

" Minhee sayang , tutup mulut tu nanti masuk lipas serangga segala . Hah , kitorang pergi dulu ye , rumah tu kat tingkat 5 .. annyeong ~ "

Aku melambai aggressively kereta marcedes appa .

Segera kaki ku menuju ke lift dan menekat butang 5 . Lift pun macam dalam citer anime.
                     
                      —☁️—

" Kimbap is kidding , besar siakk rumah ni .. boleh sesat cam kat hutan amazon dah "

Aku membuka pintu bilik yang dipercayai bilik aku .
Kalau korang tak caya takpe lah .

Katil berwarna biru terletak dengan perfectnya di sudut bilik .

Dan..tingkap .

Aku melangkah dekat dengan tingkap yang berhadapan tingkap jiran sebelah .

Kosong . Tiada orang .

" Nasib aku memang malang takda jiran huhu .."

Ippeo ~ ippeoyeooo ~

" Aku merenung nombor yang tidak dikenali di phone. Cipan mana call aku ni , jangan sasaeng sudah .

" Hello— "

" dey budak , dah dua abad aku tunggu kat bawah ni . Mana eomma appa kau . Barang dah sampai ni. "

Terbuntang mata aku mendengar  pekikan mat lori hantar barang ni . Takde kesabaran sungguh , uh !

" Mian mian , saya mengelamun tadi . "

Mat lori tu memberi semua barang dan aku ternganga .

Sofa ?! Icebox ?!

" Woah siotnyer , nak terburai usus aku angkut semua ni naik atas .. ! "

Takpa mini , kau boleh buat ..

" Haiyerr , beratnye ! Ni icebox ke gajah .. "

                       —☁️—

Dengan itu , minhee mengangkat barang dengan penuh dedikasi ~ sian dia 🤭

window ; kmh Where stories live. Discover now