Usai makan malam Bella terus naik ke bilik...Nik pulak menonton televisyen..
"Takde cerita menarik"omel Nik sendirian...Nik pon berlalu ke bilik...dia melihat isterinya sedang duduk di depan meja solek...taktau la buat apa
Nik duduk di birai katil...Bella hanya memandang...ade perkara yg terbuku dihati Nik sebenarnya...
"Sayang.."Nik memanggil isterinya lembut...Bella menurut dan duduk disebelah suami nya...
Bella pov*
"Ye abang"..aku duduk di sebelah nya...macam ade sesuatu je suami aku ni..
"Abang nak tanya sikit boleh tak sayang??
Aku mengangkat kening dan memandang nya..."Tanya la abang..."aku menunggu soalan darinya...berdebar rasa hahahahaa
"Sayang masih berhubung dengan Daniel ke??"wahh...kenapa dia tanya macam tu...
"Kenapa abang tanya pasal tu?aku sengaja tanya balik...hahaha padahal aku yang ditanya...
"Saje la abang tanya...sayang jawab la"..haihh jeles ke tu...memang la dia jeles Bella Oii kau tu isteri dia...
"Takde la abang..sayang dah takde apa apa dengan dia...dan sayang dah taknak ade kaitan dengan dia..." Ucap aku sambil tersenyum manis padanya...
"Baguslah kalau macam tu...lega hati abang dengar.."Nik hanya senyum dan memandang aku...aku seram haha takde la gurau
"Dah jom tidur..esok abang ada meeting..."dan kitorang pon masuk ke alam mimpi...
*******
Di pejabat*
Nik hanya termenung dari tadi...sampai PA sendiri masuk pon tak perasan..
"Boss?..Wawa mengetuk meja kerja Nik..Nik terkejut beruk...takde la beruk..hahaa
"Eh Wawa ye kenapa?..and kenapa tak ketuk pintu dulu sebelum masuk?..
"Err saya dah ketuk tadi tapi boss tak dengar tu yang saya masuk je..dan saya datang sebab nak ingatkan pasal meeting pukul 3:00 petang nanti..."panjang lebar Wawa menjelaskan..
"Oh ya..thanks Wawa...nanti awak ikut saya ye..." Nik memberi senyuman...dan Wawa pun keluar ...
Nik pov*
"Aku malas sebenarnya nak pergi meeting tu...rasa macam takde mood..."aku sendiri tak tau kenapa...rindu kat isteri aku kot..hehe
"Call la kejap'..aku mendail nombor Bella...
"Assalamualaikum abang.." sahut Bella dihujung panggilan...
"Waalaikummussalam sayang...sayang kat uni ke tu?tanya aku
"Iye ade kat uni...kenapa rindu dah ke?"amboiii tau je dia ni
"Mestilah abang rindu...setiap masa abang rindukan sayang..."hehe saje mengusik..tapi memang betul pon aku selalu rindu dia...
"Hahaha ape la abang ni..abang jap lagi sayang nak pergi kedai buku tau...nak cari bahan rujukan..."
"Ye boleh..tapi pergi dengan siapa??" Saja tanya..mana tau dia keluar dengan kekasih hati...hmm
" Dengan Nina la..."
"Okey hati hati tau sayang..." Aku menamatkan panggilan....haihh malasnya nak pergi meeting...aku menggeliat...
******
Bella pov*
Aku dan Nina ke kedai buku...banyak buku nak dibeli...Exam dah nak dekat...
"Wey aku ke sana kejap...nak cari majalah hehe..." Nina ni kalau dengan majalah tak boleh renggang...
"Yela cepat...jangan tinggal aku sorang sorang..."Nina pon pergi ke bahagian majalah...
Dalam sedang aku memilih buku untuk dibeli terasa seperti ada yang memerhati dari jauh...aku memandang sekeliling tapi takde sesiapa...hati aku tiba tiba berdebar...
Aku mencari kelibat Nina..ya dia masih melihat majalah...haihh lama betul perempuan ni....
Tiba tiba...
"Hai.." sapa seseorang...aku menoleh dan...
"Daniel??'aku dah agak ade yang perhati aku dari tadi...rupanya mamat ni...
"Ye sayang..." Daniel tersenyum...aku kalau boleh taknak dekat dah dengan dia... memandang kan aku dah ada suami...and sayang?geli la...
"Awak please jangan panggil saya macam tu..."aku hanya membuat muka tak selesa...
"Kenapa?..awak tak suka ke...awak kan sayangkan saya..?dia mendekat...haihhh apahal la dia ni...
"Itu kan dulu... sekarang saya dah ada suami...dan saya hanya sayangkan suami saya...dan Yes betul saya sayang awak tapi hanya sebagai kawan.....awak please lupakan hal lama..."aku berundur...tak nak memandang muka dia...scary
"Kawan?huh okey lah...kalau macam tu jom teman saya makan...saya lapar..."dia tersenyum dengan penuh makna yang tersirat...aku risau la
"Erkkk takpela awak...saya nak balik rumah lah...lagi pun kawan saya Nina ada..." Aku menolak ...
"Alah awak kata saya ni kawan awak...tak salah kan teman kawan makan.."dia senyum sinis...aku mengalah...aku memberi tau Nina kalau aku keluar dengan Daniel sekejap...
Dan aku pon mengikut dia ke restoran terdekat...
******
Nik pov*
"Wawa kita pergi makan dulu eh saya lapar pulak dah..." Aku mengajak Wawa makan dahulu sebelum pulang ke pejabat...
"Okey boss boleh je..." Wawa hanya senyum manis...haihh cantik Wawa ni tak kan takde boyfriend...eh tiberr dah kenapa...
Aku dan Wawa beriringan masuk ke restoran tersebut...dan...aku seolah ternampak orang yang sangat aku kenal...aku pun pergi ke arah meja tersebut yang menempati seseorang...Wawa hanya mengikut dengan muka pelik...
End pov*
Bella pov*
"Sayang?.." aku menoleh ke arah suara itu dan...
"Abang?..."aku berdiri di hadapan dia...ya dia...suami aku...masalah ni...
"Tak sangka eh awak tipu saya..."dia kata aku tipu? Yes tadi aku kata nak pergi kedai buku..tapi...ni bukan salah aku...mamat Sakai ni yang tiba tiba datang...
"Abang...sayang tak tipu...betul tadi..."tak sempat aku habiskan ayat dia mencelah
"Dah lah...awak buat lah apa yang awak nak..." Nik terus berlalu dan keluar dari restoran...aku tengok lelaki depan aku ni macam orang tak bersalah...
" Dah la saya nak balik..." Aku terus meninggalkan Daniel ...geram aku tengok muka dia...Punca...
Daniel pov*
"Aku takkan biarkan kau bahagia...aku akan pastikan kau jadi milik aku.."
Bersambung.....
*Maaflah lama tak update...idea tu tak nak datang...harap update kali ni dapat mengubati rindu korang semua acewaahhh....
Jangan lupa vote eh dan komen kalau author ade kesalahan...hehehe
Joget💃💃
YOU ARE READING
"Masih Mencintaimu"
Romance'Nurul Nabella-Gadis yang comel,memiliki wajah yang cantik dan putih...Berambut perang.Lahir dari golongan berada.Tetapi mempunyai kisah silam dan membenci seorang lelaki 'Tengku Nik Farish-Jejaka yang kacak,memiliki wajah ala-ala artis korea.Perama...