Bab 15

107 4 4
                                    


     "Macam mana dengan Nik doktor?kenapa dia tak ingat Bella?"tanya mama Faridah.Bella hanya terdiam

     "Nik mungkin menghidapi amnesia(hilang ingatan)"terang doktor tersebut

Bella yang mendengar terus jatuh terduduk.Nasib Mummy Rohaya sambut.Adakah ini dugaan yang dia terima?kenapa semua ni jadi kat dia?kenapa?Inikah yang harus dia terima?Bella buntu!Dia menangis semahu-mahunya.Tidak sangka seberat ini dugaan yang Allah beri kepadanya...

     "Bella.sabar Bella.jangan macam ni."pujuk mummy Rohaya.Tak sanggup melihat anaknya begini

     "Diharapkan kamu semua bersabar dan cuba pulihkan ingatan dia kembali.Saya minta diri dulu."pesan doktor Amir

     "Terima kasih doktor."ucap mana Faridah.Daddy Khalid dan papa Azam hanya mampu terdiam.begitu sekali dugaan yang Bella perlu hadapi...

Bella hanya menangis.Tidak mampu untuk berkata apa.Dia menyalahkan dirinya.sungguh menyesal...

*****

     "Nik...macam mana hari ni?sihat?"tanya mama Faridah.Ahli keluarga yang lain tidak hadir.masing-masing sibuk.yang ada hanya dia dan menantunya Bella.Bella sedang mengemas baju Nik,memandangkan hari ni Nik akan keluar dari hospital.

     "Bolehlah Nik ikut mama balik."ujar Nik gembira.

     "Mana boleh ikut mama.Nik kan dah ada isteri.Ikut lah isteri kamu."ujar mama Faridah

     "Maa,kenapa Nik kena ikut dia?Nik bukan kenal dia.bidas Nik.Bella sejak tadi hanya terdiam dengan kata-kata yang diucap Nik.Air matanya ditahan.Terguris hatinya.

     "Nik...Bella tu isteri kamu.Faham tak?dengar cakap mama ni."arah mama Faridah

     "Haa yelah."Nik mengalah.Nik hanya tersenyum nipis...

     "Hahah,game start."desis hati Nik

bersambung......


*EH APASAL NIK TU?TETIBA CAKAP GAME START?ADA APA-APA KE?NAK TAU TERUSKAN BACA 'MM'

ADA IDEA BOLEH SHARE DI COMMENTS OKAY!!!

KEEP VOTE N COMMENTS

"Masih Mencintaimu"Where stories live. Discover now