Bab4

154 6 0
                                    

*Di Kolej...

Seperti biasa,setiap kali ada masa terluang,Bella akan mengajak rakan-rakan nya untuk melepak.

'Kau tak ada kelas ke Bella?Tanya Nina salah seorang darpada rakannya...

'Ade.Tapi aku malas nak masuk.kalau aku masuk pon bukan nya aku focus pon..Balas Bella acuh tak acuh.

'Ouh..Faham benar dia dengan Bella..Dulu Bella bukan orang yang malas dan sombong.

'Kau nak order apa?Biar aku order kan?..Pelawa Nina.

'Fresh orange je lah.

'Ok...

**********

Selepas habis kelas,Bella terus pergi shopping sendiri,memandang kan Nina sibuk dengan tugasan...

Dalam dia asyik mengelamun,seseorang telah melanggar bahu nya.Akibat itu Bella terjatuh.

'Auchhh..

'Sorry cik.Saya tak sengaja.pinta pemuda itu.

'Hey,awak buta ke apa hah?Tengking Bella menyebabkan mereka menjadi tumpuan di dalam shopping mall itu.

'Kan saya dah minta maaf tadi.Cik tak dengar ke.Balas Nik...masih sabar.

'Maaf?Huh maaf je tau.Lelaki semua sama.Kata Bella dengan sinis.

'Apa maksud cik ni?Tanya Nik.

'Huh...Bella terus meninggal kan Nik.

'Aikk,blah macam tu je.Aku minta maaf tak nak terima.Apa-apa jelah.Omel Nik sendirian.

********

*di rumah

Nik duduk di sofa yang terletak di ruang tamu kerana kepenatan.

'Comel jugak Minah yang aku langgar tadi.Nik tersenyum sendiri...

'Ni dah kenapa senyum sorang-sorang ni?Tanya mama nya yg entah dari mana datangnya.

'Eh mama..mana adalah.Saja senyum...Balas Nik.Malu.....

'Ye lah.emm mama dah ada calon untuk kamu.Kata-kata Engku Faridah itu membuat kan Nik tersedak..

'What??Tapi Maa,Nik muda lagi lah..Baru 20 tahun..

'Tak de tapi-tapi.Hujung minggu ni mama ngan papa akan masuk meminang.

'Maa.....

'Muktamad....kata mama nya tegas.

Habis lah aku...arghhhhh.Nik menjerit dalam hati.

*hye guys.sorry chapter ni masih boring.tpi jngn risau isha akan buat story ni lebih menarik...Jangan lupa vote n comment...

"Masih Mencintaimu"Where stories live. Discover now