27❣

2.3K 147 168
                                    

8.30 malam

"Arissa mcm mana ?"

"Arissa baik-baik tuan.Maya teman dia selama tuan tak ada ni.Untung dia faham keadaan tuan"-kata Fen

Zakiel mengangguk.Fen mula berjalan duduk di atas sofa berdekatan bersama Zakiel.Tak lama Fen baru nak minum airnya,Zakiel menanyakan dirinya lagi.

"Arissa mcm mana ?"-tanya Zakiel.Fen mengangkat kening.Haih tadi baru je dia jawab tak sampai seminit dah tanya balik ?

"Puan Arissa baik-baik je tuan"-kata Fen.Zakiel laginya mengangguk tapi tak sempat Fen hendak meneguk airnya Zakiel bertanya soalan yg sama terus terusan membuat Fen rimas.Sudahlah dia tidak dapat langsung berehat lelaki ini terus menanyakan soalan yg sama kepadanya.

"Fen.Ari---"

"Tuan.Dah dekat dua puluh kali tuan tanya soalan tu"-kata Fen

"Arissa mcm mana ?"-tanya Zakiel mengabaikan kata-kata Fen

"Tuan.Saya minta maaf tapi saya dah cakap Arissa baik-baik je.Tolong berhenti tanya soalan tu.Tuan pun dah tahu jawapannya tetap sama"-kata Fen membuat Zakiel terdiam.Zakiel menghela nafas

"Aku tahu."-kata Zakiel dengan wajah gusar

"Tuan.Tuan dah oky sikit ke ?"-tanya Fen

"Entahlah.Aku rasa menyesal pula duduk sini.Aku nak balik rumah tapi aku tahu aku akan end up sakitkan Arissa..."

"Tuan bersabarlah.Dalam masa dua hari tuan akan pulih.Tuan tak boleh stress"-kata Fen

"Tu..."

Zakiel mengangguk perlahan-lahan.Dia tak boleh fikirkan apa-apa sangat kalau tak keadaannya akan semakin teruk.Dia pun tak tahu bila penyakitnya ini datang kembali.

Zakiel memutuskan untuk masuk ke dalam bilik dan berehat.Dia mula berdiri tapi ditahan oleh Fen

"Tuan nak pergi mana ?"-tanya Fen sedikit risau

"Kau risaukan aku...tapi kau tak risaukan diri kau..Fen.Kau sedarkan aku ni berbahaya ?"

"Saya..."

Zakiel merapatkan wajahnya di telinga Fen

"Kau lupa kejadian dulu.. ? "

Fen menelan air liurnya dna menggeleng.Mana mungkin dia lupa kejadian mengerikan itu.Kejadian tu membuat dia hampir berhenti kerja tapi dia ingat amanah ayah Zakiel supaya menjaga anaknya itu.

Zakiel menjauhkan dirinya dari Fen dan memandang lelaki itu sekilas

"Bilik.Aku nak tidur"-kata Zakiel tanpa menunggu lama dia terus berjalan meninggalkan Fen di situ.Fen mengangguk sahaja.Tak lama Zakiel sudah hilang,dia mula berjalan ke dapur untuk membuat makanan.

....

"Tolong..lepaskan kami !"

"Kau nak tinggalkan aku kan ?!"

"A-Awak gila !"

Dia tersenyum sinis

"Aku tahu.Jadi sebab tu kau nak tinggalkan aku.Tapi aku...takkan benarkan."

"Kenapa...awak tak sayangkan kami ! Awak seksa kami !"

"Tak sayangkan kau ? Aku sayangkan kau.LEBIH dari segalanya.Tapi tengoklah kau ? Aku bagi kau segalanya.SEGALANYA.Tapi apa kau balas ? Kau nak lari dari aku dan tinggalkan aku tersungkur di lantai.Kau perempuan tak kenang budi."

Crazy Boss,please let me go !(On Going)Where stories live. Discover now