Mimpi ngeri.Arissa membuka matanya perlahan-lahan.Tubuhnya terasa berat.Tolong cakap semuanya mimpi.Tapi...sakit...semuanya sakit...
Arissa melihat di sebelahnya itu dan terus air matanya jatuh.Kejadian malam tadi kembali berlegar-legar di fikirannya.Dia cuba untuk bangun tapi dia tak mampu.Tangannya juga terikat.Dia cuba melepaskan diri tapi hampa
"Sleep.."
Arissa menggeleng.Dia tak nak.Berada sekatil dengan lelaki gila ini juga sudah membuatnya jijik
"Tidur Arissa...ke kau nk aku buat lagi ?"-tanya Zakiel sinis.Arissa menggeleng laju.Air matanya jatuh berderas.Zakiel membuka matanya dan menatap ke dalam mata Arissa
"Kau cantik..."
"Bila menangis."-kata Zakiel sambil mengucup dahi Arissa lembut.Lelaki itu menutup matanya kemudian
Arissa diam sahaja.Nk lari ? Tangan dan kakinya sahaja terikat.Sungguh dia takut.Kesucian dia sudah di ambil lelaki gila di sebelahnya ini.Air matanya mengalir.Kenapalah nasibnya sebegini ? Dia cuba memejamkan matanya tapi tak mampu kerana rasa sakit di seluruh badan yg pada akhirnya membuat dirinya menangis.Sakit.Dia benci lelaki di sebelahnya ini.Jijik dirinya pada lelaki ini.
.....
Zakiel membuka matanya melihat jam di tangannya
1Petang.
Berapa lama kali terakhir ya ? Dia pun tak ingat berapa lama dia dapat tidur dengan lena seperti ini.Sudah lama.Sudah lama dia sekali baru dia dapat tidur yg nyenyak sekali.Mungkin kerana Arissa ?
Dia memandang ke arah Arissa yg membelakanginya itu.Senyuman terukir dan dia mula mengelus rambut Arissa dari belakang beberapa minit sebelum berdiri dari situ.
Zakiel berjalan masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri
❣
Arissa membuka matanya dan melihat sekeliling.Dia masih di tempat yg sama.Dia cuba untuk duduk walaupun pergerakannya susah ditambah pula rasa sakitnya itu.Pintu terbuka dan Zakiel masuk membawa makanan.Arissa bergerak ke belakang dengan tubuh menggeletar hebat
"Mari makan baby Rissa"
Arissa tidak menjawab.Dia menggeleng laju.Dapat dia rasakan air matanya yg mengalir membasahi pipinya.Zakiel meletak makanan di atas meja dan berjalan duduk di atas katil.Tangannya terangkat mengusap pipi Arissa.
"Kenapa menangis ni ? I saja je guna 'baby rissa' memandangkan si Delien tak guna tu pun guna..."
Arissa benci di sentuh lelaki ini.Kalau tangannya tidak terikat sudah lama dia menampar lelaki itu dan juga kalau kakinya tak terikat sudah lama dia menyepak lelaki ini jauh-jauh.Dia jijik sangat dengan lelaki ini.Dia benci lelaki ni.
"Hey kenapa pandang I mcm tu... ?"-tanya Zakiel memandang wajah Arissa yg terlihat jijik kepadanya.Mcm dia peduli pun.Dia sudah dapat apa yg dia nak.Sekarang dia akan jadikan Arissa isterinya.Kenalah bertanggungjawab kan ? Takkan nk bla mcm tu pula.Haha...
"Ni makan ya sayangku"
Arissa menggeleng.Dia tak nak makan.Dia takut.Lelaki di depannya ini jahat.Mana tahu lelaki ini meletak racun di dalam makanannya ? Memang tak lah dia nk makan.
"Kenapa ? You ingat I nk letak racun dalam makanan you ?"-tanya Zakiel mengelus rambut Arissa.Makanan di atas meja itu di ambil.Dapat Arissa lihat nasi goreng kegemarannya itu menjadi makanannya.Mcm mana lelaki tu tahu dia suka makan nasi goreng ?
Zakiel menyuap nasi goreng itu ke dalam mulut dengan santai sambil mengunyah makanan itu
"See ? I tak letak racun..dan you mesti terkejut mcm mana I tahu makanan kegemaran you..."
"Lelaki ni boleh baca fikiran aku ke ?"-tanya Arissa dalam hati dengan wajah yg sedikit terkejut.Zakiel tersenyum miris membuat Arissa bergidik ngeri
"I tak boleh baca fikiran you tapi dari riak wajah you tu.Senang je I fikir apa yg you tengah katakan.."
Arissa memandang Zakiel dengan tajam.Menyampah dia dengan I,You dari lelaki itu.Kalau dulu lelaki di depannya ini boss yg dia hormat tapi sekarang dia bencikan lelaki itu.Boss yg dia hormat dan kagumi dengan senang sahaja memijak kehormatan dirinya.
"I rasa sedih bila you tak percayakan I.You ingat I letak racun ? Mana mungkin.Lagipun I takkan buat mcm tu kat org yg I cinta"-kata Zakiel dengan sedih
"Cinta konon.Kalau cinta kenapa buat aku mcm ni ?!"-ketus Arissa dalam hati
"Shht makan ya.I ada urusan nanti I balik..dan."
"Jangan cuba-cuba nk lepaskan diri.I akan perhatikan you.Kalau you berani lari lagi.Siap you,I kerjakan."-kata Zakiel dengan dingin sebelum mencubit pipi Arissa dengan lembut sekilas.Beberapa saat dia berjalan keluar dari bilik tak lupa memberikan senyuman pada Arissa sebelum keluar dari situ.Bagi Arissa senyuman lelaki itu adalah senyuman syaitan.
Dia melihat ke arah tangannya yg memerah itu.Mesti sudah berkesan ikatan itu.Dia cuba menggerakkan diri untuk mencapai makanan di atas meja.Kalaupun dia dapat,mcm mana dia nak makan ? Dia tak peduli.Lantaklah kalau dia perlu makan seperti haiwan liar.Asalkan perutnya dapat diisi.Sejak majlis semalam dia tidak langsung dapat makan.Dia tertanya-tanya.Apa Delien mencarinya ke ?
❣
"Arissa datang ?"
"Maaf encik..dia tak datang."
"Tak mungkin...dia datang je tengok aku"
"Ya encik.Dia datang tapi hari pertama selepas selesai kos rawatan encik je.Selepas itu cik Arissa tak datang dah"
Lelaki tua itu terdiam.Jururawat itu menolak kerusi rodanya ke arah taman hospital
"Encik nk pergi mana lagi ? "
"Aku nk balik jumpa anak aku"
"Kalau encik nk balik...encik kena cepat sihat dulu"
"Aku dah sihat.Aku nk balik"
"Tapi encik.."
"Aku nk balik ! Aku rindukan Arissa !"
"Saya tahu encik tapi e---"
"Kalau kau tahu bawaklah aku balik !"
"Maafkan saya encik.Tapi tak boleh"
Lelaki tua itu merengus kesal.Sesaat kerusi rodanya berhenti
"Kenapa kau berhenti ?"-tanyanya melihat ke depan.Terlihat seorang lelaki berdiri di depannya sambil tersenyum manis
"Encik Danish"
"Kau siapa ?"-tanya Danish
"Saya Zakiel.Boleh kita berbual-bual ?"
"Zakiel ? Zakiel yg mana ? Kamu kawan Arissa ke ?"-tanya Danish
"Betul tapi kawan tu kurang tepat,encik Danish."
"Habis kamu siapa ?"-tanya Danish dengan kerutan
"Bakal suami anak encik."
-❣Tengoklah aku berjumpa dengan keluarga kau.Bukan ke itu berita baik ? Sekarang kita boleh bersama selama...lamanya.
YOU ARE READING
Crazy Boss,please let me go !(On Going)
Romance❝𝑯𝒆 𝒊𝒔 𝑴𝒚 𝑪𝒓𝒂𝒛𝒚 𝑩𝒐𝒔𝒔.❞ "Tu-Tuan ?" "Shht..panggil nama aku sayang..seperti biasa.." Arissa memandang lelaki di depannya ini dengan takut dan terkejut dlm masa yg sama 'Apa maksud dia mcm biasa ? Kenapa jadi mcm ni ? Please...I need my...