Klänningen med rosa blommor

230 0 19
                                    

To the people who understand Swedish :) if there is any lol

Så basically är det en mer utvecklad och bättre one shot likande I'll keep you safe med Nick Clark, men denna är gay och alla karaktärer är från the haunting of bly manor :)

"Jamie sluta springa iväg från mig"

"Du ljög för mig Dani och jag trodde på dig"
Jag vänder mig om för att se henne, hon är täckt av svett och har enbart sitt nattlinne på sig. Hennes baby-rosa nattlinne med vita spets dekorationer på. 

"Jag är ledsen men snälla bara lyssna på mig"
Dani ser vettskrämd ut men jag är trött på alla hennes lögner och ursäkter om hur hon kommer att sluta med droger om hon bara kan få en sista gång, eller hur hon alltid skyller sina gärningar på drogerna medan jag fortsätter att bli påverkad av hennes handlingar.

"Varför skulle jag lyssna på dig? Så du kan ljuga för mig igen? Hur tror du det får mig att känna Dani?"

"Du får tro vad du vill om mig så länge du inte blir skadad, för vad du än tycker om mig så älskar jag dig fortfarande"
Jag tappar alla ord. Att höra Dani säga att hon älskar mig förändrar ingenting men det jag inte förstår är vad det är hon vill skydda mig ifrån. Min blick går upp från mina smutsiga vans och till miljön runt oss. Det var inte många som passerade detta området men dem som gjorde det verkade inte ens märka konversationen som tog plats mellan mig och Dani.

"Dani snälla bara lämna mig ifred okej, jag orkar inte bli indragen i ditt drama igen, jag bara orkar inte det"
Jag är påväg därifrån när Dani yttrar sig högre än nödvändigt.

"Jamie det är viktigt! Om du inte lyssnar på mig kommer din syster och mamma aldrig klara sig!"
Min familj betyder allt för mig, Dani vet det. Hon skulle aldrig ljuga om deras mående eller säkerhet, det är inte sån hon är. Men i ett ögonblick förlorar jag den fattningen.

"Dani vafan snackar du om? Du går inte i närheten av min syster hör du det?!"

"Men du lyssnar ju inte! Det är inte jag som kommer skada din syster, det är de döda! Och om du inte får din familj härifrån kommer dem förvandlas till en utav de döda eller bli mat till dem! Jamie snälla, låt mig skydda dig"
Jag följer med Dani hem men inte för att jag tror henne om de där döda hon pratar om utan för att om något av det hon säger är sant måste jag kunna skydda min familj, min syster. Promenaden till Dani's hus är tyst men inte så obekväm som jag hade trott, den är nästan lugnande. Även efter allt som hänt får Dani på nåt sätt alltid mig att känna mig trygg.

När vi kommer fram till uppfarten ser jag hur Miles står och trycker in massa väskor i en utav deras bilar. Miles är Dani's lillebror och min lillasysters kompis.

"Jamie vad gör du här?"
Frågar Miles när han ser oss.

"Det behöver du inte veta lilla Miles"
Dani svarar honom innan jag får chansen. Deras syskon kemi är precis som jag kommer ihåg. Innan Dani kan säga något mer öppnar jag munnen.

"Miles var är Hannah?"
Miles verkar slappna av av min röst och pekar mot huset sen fortsätter han lägga in väskor i bilen. Jag och Dani går förbi honom och in i huset där Hannah står och packar ännu flera väskor medan Owen lagar mer mat än vad jag någonsin sett i ett och samma rum.

"Dani jag sa att du inte skulle gå ut!"
Hannah verkar mer upprörd och rädd än Dani, Owen har samma blick som hans fru.

"Jag vet mamma men jag var tvungen att varna Jamie"
Hannah kollar upp från väskorna och hennes blick landade på mig.

One shots Where stories live. Discover now