(1)Awal Pertemuan

6.7K 584 100
                                    

————————————————
Jangan Lupa TinggalKan Jejak!
Vote, Dan Comment
Agar Nemoto Lebih Semangat Menulis Lagi Kedepannyao((*^▽^*))o
————————————————————————————————


Di Suatu Pagi Yang Cerah.

"Tok Aba Tolong Special Ice Choco 3"

"Iya Iya, (y/n) Tolong Hantar Ni Ke Meja Nomor 4"

"Baik Atok!"

(Y/n), Gadis Dengan Surai (H/c) Panjang Se-pinggang Yang Diikat Dan Iris (e/c) Nya Menambah Kesan Imutnya. Ya, Siapa Yang Tidak Kenal (y/n)? Semua Orang Di Pulau Rintis Mengenalnya, Adik Dari Si Penguasa Elemental Boboiboy.

"Haah...Atok, Bila Abang Boy Akan Balik Ni? Dah Lama (y/n) Tunggu..."

"Haish, Dah Lah Tu Kejap Lagi Dia Mesti Balik"

"Iya Lah...Tapi Bila...?Hhh..." Sudah Kesekian Kalinya Untuk Hari Ini (y/n) Menghela Nafas, Atok Pun Tak Bosan-bosan Mendengar Keluhan Tentang Kapan Abang Nya Pulang Dari Cucu Kesayangannya Itu.

"Dari Pada Kau Mengeluh Terus, Baik Kau Hantar Coco² Ni"

"Baik Atok..."

Dengan Segera (y/n) Menghampiri Atok Untuk Mencium Tangannya Lalu Mengucap Salam.

"Assalamualaikum Tok"

"Waalaikumsalam, Baik-baik Di Jalan Ya"

"Siap Atok!"

Beberapa Menit Telah Berlalu, Hari Sudah Menjelang Siang. Atok Juga Mulai Menutup Kedainya Lebih Awal Untuk Menyambut Cucunya Bersama Orang Tua Yang Lainnya, Karena Tadi Boboiboy Mengabari Atoknya Kalau Ia Sebentar Lagi Akan Sampai. (Y/n)? Jangan Ditanya, Mungkin Dia Masih Menghantar Koko² Itu Sekalian Jalan-jalan.

Tiba-Tiba Langit Menjadi Sedikit Gelap, Atok Pun Langsung Keluar Dari Kedai Untuk Melihatnya.

"Ha, Dah Sampai Pun"

2 Kapal Itu Mulai Mendarat Di Dekat Kedai Tok Aba, Pintu Mulai Terbuka Dan Menampakkan Seorang Anak Laki-laki Dan Teman-temannya Yang Keluar Dari Kapal Dengan Bersegera.

"Atokkk!!!"

"Appa!!!!"

"Mama!!!"

Grep

"Hng, Tok Aba Boboiboy Rindu..."

"Iyelah Tu"

"Gopal!"

"Appa! Mama Ada Masak Kari Hari Ini Ya?!"

"Ayoyo Kamu Ni, Makan Je Tak Rindu Kat Orang Tua Ke?"

"Eee.... Hehehehe"

"Mama!"

Duo Y Itu Langsung Melepas Rindu Dengan Memeluk Ibunya.

"Yaya Jom Lah Balik, Mama Dah Masak Nasi Goreng Sedap~"

"Waw"

"Nasi Goreng Je? Aku Dah Masak Nasi Ayam Sedap Tau!" Ucap Seorang Ibu Berketurunan China Yang Tidak Lain Adalah Ibu Ying.

"Wah..."

"Heh, Aku Dah Masak Biskuit Asam Pedas"

"Ihhh..."

"Wah..." Sepertinya Hanya Yaya Yang Tergiur Ketika Mendengar Itu.

"Ish- Biskuit Asam Pedas?! Tak Sedap!"

"Heh! Kamu Kira Nasi Ayammu Itu Sedap?!"

"MESTILAH, KALAU TAK PERCAYA JOM KITA LAWAN MASAKAN!"

"Ma-mama Sudah Lah Tu..."

Kaizo x Reader [Be With You]✓Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang