15) Sakit

3K 319 67
                                    

————————————————
Jangan Lupa TinggalKan Jejak!
Vote Dan Comment
Agar Nemoto Lebih Semangat Menulis Lagi Kedepannyao((*^▽^*))o
————————————————————————————————

*Warn!(• ▽ •;)

"Hoammm...Emm, Pagi Atok" Ucap Seorang Lelaki Bersurai Coklat Dengan Sehelai Rambut Berwarna Putih Acak-acakan Menghampiri Atoknya.

"Pagi, Dah Siap Belum?" Tanya Sang Atok.

"Dahlah..." Jawab Boboiboy Lesu.

"Dah Tu? Kenapa Masih Lemas Je?"

"Boboiboy Masih Mengantuk Lah Tok~"

"Iyelah Tu" Ucap Sang Atok Sambil Mengemas Barang-barang Yang Akan Di Bawa Ke Kedai Nya.

Tok//Tok//Tok//

"Assalamualaikum" (?)

"Waalaikumsalam" Ucap Atok Dan Boboiboy Serempak.

"Siapa Lah Yang Pagi-pagi Buta Ni Bertamu?" Heran Sang Atok Saat Mendengar Ketukan Dan Suara Seseorang Dari Luar Rumahnya.

"Entah Nye, Sekejap! Biar Boboiboy Tengok Dulu" Ucap Boboiboy Berjalan Menghampiri Pintu.

Cklek//

"Sia- Eh? K-Kapten Kaizo?!" Ucap Boboiboy Gelagapan Karena Kaget Dan Sontak Langsung Memberi Salam Tapops.

"Eh? Kaizo? Buat Apa Kau Kesini?" Tanya Sang Atok Yang Tiba-Tiba Muncul Dari Belakang Boboiboy.

"Hm, Saja. (Y/n) Ada Tok?" Tanya Kaizo To The Point.

'Ternyata Nak Jumpa (Y/n) Je' Batin Boboiboy.

"(Y/n)? Dia Ada Kat Bilik Dia Sekarang, Kaizo Tak Sibuk Ke?" Tanya Sang Atok Memastikan.

"Tak Atok, Kebetulan Kerja Kaizo Sudah Selesai Jadi Kaizo Mampir Kesini" Ucap Kaizo Bohong.

Padahal Kerjaan Nya Buru-Buru Di Selesain Tadi Malam Biar Bisa Cepat-cepat Ketemu (Y/n).

Dasar Si Kapten.

"Kalau Macam Tu Kau Boleh Tak Jaga (Y/n) Kat Rumah? Atok Ngan Boboiboy Mau Buka Kedai Sekarang Ni"

"Boleh Tok" Ucap Kaizo Dengan Nada Dan Tatapan Datarnya.

Padahal Dalam Hati Melompat-lompat Kesenangan, Jaga Image Lah Tu.

"Terimakasih Ya Kaizo Sebab Selalu Ada Untuk Cucu Atok Tu, Atok Risau Ngan Dia" Ucap Sang Atok Diangguki Boboiboy.

"Haah, (Y/n) Juga Tak Nak Makan Sejak Kunci Diri Kat Bilik Dia Tu, Dia Pun Macam Kena Demam"

'Patutlah Kurus Sangat Waktu Tengok (Y/n) Hari Tu' [Bagian 14].

Kaizo Pun Hanya Mengangguk Kecil, Atok Dan Boboiboy Pun Menghela Nafas Lega Kemudian Pamit Kepada Kaizo Untuk Pergi Ke Kedai.

Di Langkahkan Nya Kaki Si Kapten Masuk Ke Dalam Rumah Menuju Anak Tangga Lalu Masuk Ke Dalam Kamar Si Gadis Yang Kebetulan Tidak Di Kunci Itu.

Yang Pertama Kali Kaizo Lihat Adalah Si Gadis Yang Sedang Terbaring Lemah Di Kasurnya, Nafasnya Tidak Karuan Serta Keringat Yang Membanjiri Pelipisnya.

Jangan Lupakan Wajahnya Yang Memerah Padam Karena Demam.

Kaizo Pun Hanya Bisa Meneguk Ludahnya Kasar Akan Cobaan Di Hadapannya Ini.

'Sabar Kaizo, Sabar' 

"(Y/n)" Panggil Kaizo Sambil Berjalan Mendekati Si Gadis.

Kaizo x Reader [Be With You]✓Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang