13

146 15 12
                                    

"Elly, saya rasa Elly dah tahu kenapa saya panggil Elly ke sini." Kata Vera, gadis itu mengangguk.

"Jadi, saya harap Elly boleh jujur dengan saya tentang apa yang dah berlaku." Pinta Vera.

"Coach Vera, Elly tak nafikan yang gambar dan video tu nampak real sangat. Tapi tu bukan perkara sebenar yang berlaku, semua tu dah diedit dan Elly tahu siapa dalang di sebalik semua ni." Kata Elly.

"Boleh Elly beritahu siapa?" Pinta Vera.

"Elly tak tahu sama ada coach akan percaya atau tak. I think 50 percent you won't believe it because I don't believe it too. But whether we believe or not, it's still a fact and we can't change it. Dee yang buat semua tu." Vera menekup mulut.

"Elly dah cakap. Kemungkinan coach tak akan percaya, Elly pun tak sangka. Tapi, itulah hakikatnya." Kata Elly.

"Elly, saya percayakan Elly. Tapi untuk bersihkan nama Elly, Elly perlukan bukti. Bukti yang kukuh supaya orang lain percayakan Elly balik." Ujar Vera.

"Yeah, you're right." Balas gadis itu lalu mengeluh.

Tok! Tok! Tok!

"Assalamualaikum! Boleh saya masuk?" Pinta seorang lelaki dari luar pintu lut sinar itu.

"Waalaikumussalam, masuklah." Lelaki itu terus melangkah masuk ke dalam, dia memandang Elly dan Vera sebelum menayang senyuman manis.

"Ha kamu nak apa datang sini, Rian? Tak ada practice ke?" Tanya Vera, berpura - pura tegas.

Rian tersenyum, sudah terbiasa sangat dengan perangai supporting Vera. Sejak mula - mula dia masuk ke situ lagi wanita itu melayannya dengan baik sekali.

"Practice petang nanti. Saya datang ni nak jumpa Elly dengan coach." Balas lelaki itu.

"Duduklah dulu. Kenapa kamu nak jumpa kami?" Tanya Vera.

"Pasal kes Elly." Jawab Rian.

"Okey, what is it?" Tanya Vera.

"Saya ada saksi yang boleh buktikan Elly tak bersalah." Kata - kata Rian membuatkan Elly dan Vera memandang satu sama lain sebelum mereka memandang lelaki di hadapan mereka itu.

"Really?" Tanya Elly meminta kepastian.

"Pernah ke aku tipu kau?" Rian menatap mata Elly, gadis itu terus tersenyum manis.

"Ehem, ehem. Saya dekat sini lagi tau." Usikan Vera membuatkan Elly tersengih, Rian menunduk.

"Niel!" Panggil Rian, seorang lelaki terus masuk ke dalam bilik itu sambil tersenyum.

"Assalamualaikum, saya Niel." Ujarnya memperkenalkan diri.

"Saya Vera." Balas wanita itu.

"Awak mesti Qistina, kan?" Tanya Niel kepada Elly.

"How do you know me?" Tanya Elly, Rian segera menarik Niel supaya merapatinya.

"Panggil dia Elly. Aku sorang je yang boleh panggil dia Qistina." Kata Rian tegas, Niel tersengih.

"So Elly, awak tak payah risau. Saya dengan Rian akan tolong bersihkan nama awak dan saya bawa geng untuk ceriakan awak." Kata Niel.

"Geng?" Balas Elly.

"Hello!" Sapa beberapa orang lelaki secara serentak.

"Hoi! Sejak bila aku suruh korang datang ni?" Rian bercekak pinggang, The Boyz tersengih.

"Dia orang yang nak sangat jumpa Qistina kau ni. So, aku bawa je lah." Kata Niel.

"Kau sengaja, kan?" Marah Rian, Niel menjelirkan lidah.

"Now, aku faham why Rian susah sangat nak fall in love." Izz mula menayang senyuman mengusik.

"Taste dia minah saleh rupanya." Usik Kai pula.

"Shut up, all of you!" The Boyz dan Vera ketawa melihat gelagat Rian, malulah tu!

"Elly, biar saya dengan Rian yang uruskan, okey?" Kata Niel, Elly mengangguk.

"Elly or Qistina sebenarnya?" Tanya Alif.

"Elly. Rian kata..."

"Oh, I got it." Pintas Alif lalu tersenyum sinis ke arah Rian.

"Qistina..."

"Aku sorang je yang boleh panggil dia Qistina!" Pintas Rian tegas.

The Boyz dan Vera terus meletuskan tawa saat melihat reaksi lelaki itu. Elly pula tersenyum melihat gelagatnya, comel betul!

"Okey, macam ni. Niel dengan Rian akan uruskan kes Elly." Kata Izz.

"Then, kau orang pula nak buat apa?" Tanya Rian datar.

"Kita orang nak ajak Elly date lah. Friends date je, rilex dahlah. Nak berkenalan dengan dia je, takkanlah tu pun kau nak jealous." Usik Im, Rian menayang wajah masam.

"Tapi, kalau date lebih daripada kawan pun boleh." Kai tersengih sambil memandang ke arah Elly.

"Qaizeen!"

***

"Dah lama ke kau kenal Rian?" Tanya Izz.

"Hmm, about 2 month?" Izz mengangguk.

"Rian tu macam mana ea bila dengan kau?" Tanya Kai pula.

"Adrien tu baik, terlalu baik. Walaupun masa mula - mula kenal dia tak puas hati dengan I, but dia stay layan I dengan baik. You alls dah lama ke berkawan dengan Adrien?" Tanya Elly pula.

"Dah lama, cuma si Alif dan Im je lah yang lambat." Jawab Niel, Alif dan Im mencebik.

"Why dia nampak dingin sangat ea? Or dia memang macam tu?" Tanya Elly, The Boyz terdiam.

"Pasal tu, better kalau kau sendiri yang tanya dia.
Jangan risau, dia takkan marah kau punyalah. Lagipun, kita orang boleh nampak betapa berharganya kau di mata dia." Ujar Alif lalu tersenyum.

"Kau suka Rian, kan?" Duga Im.

"Nope, I don't like him. But, I love him so much." Balas gadis itu selamba.

"You're too honest lah, Elly." Komen Izz.

"Rian tahu tak?" Tanya Kai.

"Tahu? About what?" Tanya Elly kembali.

"That you love him." Balas Kai.

"No. Sometimes I rasa I tak layak untuk dia." Balas gadis itu lalu menunduk.

"Elly, kalau betul awak sayangkan Rian, awak tak boleh mengalah. Saya tahu, Rian tak pernah cakap. Tapi percayalah, dia pun sayangkan awak." Ujar Niel, Elly terus tersenyum.

"Apa yang buat kau tertarik dengan dia? " Tanya Alif teruja.

"Hmm, tak ada sebab tertentu. Cuma I boleh kata yang I rasa selamat bila dia ada di sisi I, dia tak pernah ambil kesempatan ke atas I.

But, sometimes I tak faham apa yang dia cakap sebab dia suka cakap ayat - ayat yang tersirat. Tapi, disebabkan ayat - ayat tersirat tu lah..." Elly sengaja menggantungkan ayatnya.

"Kenapa dengan ayat - ayat tersirat tu?" Tanya Im.

"He looks too sexy and I love it." Jujur Elly

Gadis itu berjalan mendahului The Boyz dengan selamba. Kelima - lima lelaki itu saling berpandangan antara satu sama lain sebelum berbalas senyuman nakal melihat gelagat gadis itu.

Kau terlalu jujur, Elly.

***

gomawo for your votes, reads and comments 💗

jejaka ice vs gadis diva ✔︎Where stories live. Discover now